Ik word gek van mijn jaloezie

Hello meiden ik zit met een probleem waar ik mezelf echt gek mee maak, ik ben namelijk heel snel jaloers met name als een jongen die ik leuk vind ook met andere meiden praat. Andersom praat ik ook met andere jongens (gaat over whatsappen dit allemaal).

Nu is er weer zo’n moment waarmee ik mezelf alleen maar slapeloze nachten bezorg. Er is namelijk een jongen die ik al heel lang leuk vind en bij me op school zit (1 jaar) maar alleen maar spreek via whatsapp, hij voelde wel iets voor me maar niet genoeg en we zouden dus vrienden blijven en binnenkort dan een keer wat afspreken buiten school om. Toch blijf ik het gevoel houden dat het wel wat kan worden. De details laat ik verder achterwege want dat is nogal een lang verhaal.
Hij praat sinds een paar dagen ook met een andere meisje. Hij zegt dat hij het nog niet als iets ziet voor een relatie althans nu nog niet. En dat het gewoon als vriendschap kan zijn.

Ik word hier op de één of andere manier gewoon jaloers van en moet er dan ook elke keer aan denken wat ze dan bespreken. Dit heeft niet alleen betrekking op deze jongen maar gebeurd ook als ik iemand anders leuk vind en hij dan ook heel uitgebreid met andere jongens whatsappt.

Sorry voor het lange verhaal. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? :flushed:

Zolang deze jongen niet je vriend is, mag hij gaan en staan waar hij wilt. Hij hoeft zich niet te verontschuldigen naar jou toe.
Je geeft zelf ook toe dat je met andere jongens praat.
Ik heb niet echt tips tegen je jaloezie.

Volledig mee eens. Vervelend dat je jaloers wordt als hij met een ander praat. Maar zoals doomke het zegt, zo is het gewoon.

Jaloezie is een hele nare eigenschap. Houd dat in je achterhoofd en probeer er wat aan te doen.
Een vriendin van mij bijv. die is vreselijk onzeker en is daarom heel gauw jaloers. Misschien heb jij ook zo’n onderliggende oorzaak voor je jaloezie. Die moet je zien te vinden. Succes!

Ja ik heb ook te maken met best wat onzekerheid. Wat heeft je vriendin eraan gedaan?

Moeilijk te zeggen. Ze weet haar onzekerheid goed te verbergen en ze praat er ook niet over. Voor zover ik weet niks dus. Maar het gaat wel weer goed met haar relatie en die is toen een tijdje uitgegaan door haar jaloerse/onzekere gedrag. Ik kan je daar dus niet mee helpen.

Ik zou zeggen: doe iets dat je leuk vind en waar je je goed bij voelt. Oh, en vechtsporten. Klinkt heel raar, maar toen ik als klein meisje op judo ging, kreeg ik ook een confidence-boost en ik heb wel van meer mensen hetzelfde gehoord.

Edit: Ligt er trouwens ook aan waar je onzeker over bent. Als je onzeker bent over je lichaam omdat je bijv. wat forser bent, kun je gaan afvallen. Dat scheelt heel veel :slightly_smiling_face:

De leuke dingen doe ik zeker en dan denk ik er ook niet aan, vooral als ik in bed lig begin ik er over te piekeren. Ik kijk ook elke ochtend hoe laat hij nog online was, als het dan nog erg laat is begin ik weer jaloers te worden (omdat hij normaal vroeg slaapt, en ervaringen die ik met hem heb als hij lang wakker is). :astonished:

Ik ben niet onzeker over mijn lichaam maar ben meer verlegen

Ik zou tips zoeken om van je jaloezie/onzekerheid af te komen! Desnoods even op een echt professionele site tips vragen?

Verlegen… Daar zit maar één ding op: Meer praten. Klinkt heel kut, maar ik was vroeger ook heel verlegen. Nu gaat het al een stuk beter :slightly_smiling_face:

Ja i know maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :flushed:
Maar denk dat het weinig met de jaloezie te maken heeft, als je meer gaat praten

Ik word ook altijd snel jaloers, ook op jongens die niet eens van mij zijn.
Je kan er weinig aan doen.
Je hebt het of niet