Ik word gék van mezelf.

En weer moet ik mijn verhaal kwijt, nooit kan het goed gaan met mij en de liefde :’).

Ik was anderhalfjaar lang verliefd, smoorverliefd, op een jongen die na een tijdje een relatie kreeg met iemand anders -dit is nog steeds aan-. Hier heb ik girlscene mee vol gespamd, dus deze keer bewaar ik de details… Dit is éindelijk over, na een veel te lange tijd. Of nouja over, ik spreek hem bijna niet meer. Als ik hem zie maakt mijn hart nog steeds een sprongetje, wil ik heel hard gaan lachen en huilen tegelijk, dat soort dingen… Maar hij is best een beetje uit mijn hoofd.

Toen kwam er een andere jongen, die noemen we maar even Z. Ik had hem al een tijdje op het oog maar ik kende hem nauwelijks. Sinds twee weken ken ik hem beter, door het uitgaan, er is niks gebeurd maar het was duidelijk niet alleen vriendschappelijk, op zo’n manier dat iedereen dacht dat we wel hadden gezoend enzo. Nu whatsappen we een klein beetje en we gaan morgen film kijken met een groepje.

En nu is er nóg een jongen. Die noem ik A. Dit is een vriend van Z en is altijd bij hem tijdens het uitgaan. Deze jongen kende ik ook alleen maar van gezicht en ik weet dat hij al bijna een jaar een vriendin heeft. Maar sinds ik meer contact had met Z ken ik A ook beter, vorige zaterdag hebben we de hele nacht gepraat, het voelde zo fijn en vertrouwd. Het ging vooral over zijn, eigenlijk heel slechte, relatie. Gister was er een feest waar we weer veel hebben gepraat, zijn vriendin was ook ergens maar niet bij hem. Weer was het zo fijn… Eigenlijk praat ik veel leuker met hem dan met Z.
Ik wil contact met hem houden maar is dit wel verstandig? Ik heb ervaring met verliefd worden op iemand die een relatie heeft, dit wil ik nóóit weer. Maar ik denk dat ik wel verliefd op hem zou kunnen worden…

Nu zijn er drie jongens waarvan mijn hart een sprongetje maakt. Ik voel me net zo’n twaalfjarig tienermeisje die verliefd is op alle jongens uit haar klas. Maar de realiteit is dat ik bijna achttien ben en gék word van deze situatie.

Jongens met n vriendin is sowieso een no-go, afstand houden dus :slightly_smiling_face:
Voor de rest moet je maar kijken hoe het met Z gaat. Misschien is hij wel veel leuker dan A?

Met A moet je opletten. Je mag gerust met hem praten, maar het lijkt me niet verstandig verliefd op hem te worden. Hij heeft immers een vriendin. En van bezette jongens moet je afblijven.
Met Z kan je dus niet zo leuk praten als met A…dus vindt je Z niet zo leuk? Ik zou afwachten hoe het morgen loopt met film kijken. Hoe je dan tegen hem aan kijkt.

Eens met de andere. Al is een relatie ‘nog zo slecht’, daar sta jij buiten. Zou hem dan ook eigenlijk zoveel mogelijk proberen te ontwijken om jezelf de pijn te besparen.

Voor de rest geef het allemaal gewoon wat tijd. Misschien wordt het wel heel leuk met Z en zo niet dan komt er vanzelf wel weer een andere leuke jongen die vrijgezel is.

Ik weet hoe het is om een jongen een soort van leuk te vinden terwijl hij een vriendin heeft. En eigenlijk is inderdaad niet netjes tegenover zijn vriendin om er op af te gaan, aan de andere kant jij staat inderdaad buiten hun relatie. Als jij je goed voelt bij hem en hij bij jou mag je best egoïstisch zijn.
Je moet niet altijd beslissingen maken waarmee je anderen gelukkig houd, maar je moet ook aan jezelf kunnen denken.
Wel moet je goed nadenken over de gevolgen van jou beslissing.

A moet je achter wegen laten, hij is happy en dan moet je niet tussen zijn relatie gaan stoken.

z ken je nog niet zo goed, dus daar moet je mee opassen, misschien is hij wel niet zo als hij er uitziet, of lijkt te zijn

@sarah en stip
Hij is niet happy en dat is precies het probleem haha…

Maar ik ben het eens met jullie reacties, ik moet A inderdaad niet teveel op gaan zoeken en ik vind Z nog steeds een hele leuke jongen… Wie weet wat er morgen gebeurd! Bedankt voor jullie reacties!

Update:

De filmavond was heel gezellig!! Ik vind Z echt wel een leuke jongen… Zijn vriend heeft bedacht dat hij ons gaat koppelen haha maar dit weet Z nog niet… Ben benieuwd.

Daarbij hoorde ik gister dat de jongen op wie ik anderhalfjaar smoorverliefd ben geweest weer vrijgezel is. Sinds dien maken mijn hersenen overuren, ik weet totaal niet meer wat ik voel en wil.

Ik zou A. sowieso zo veel mogelijk vermijden. Een vriend was verliefd op mij (ik heb ook een vriend) waardoor hij uiteindelijk afstand wilde houden en heel onze vriendschap is hierdoor verpest helaas. Dus ik zou proberen om die jongen met een vriendin echt te vergeten!

Indeed.