Hoi meiden,
Ik zit in de klas samen met een goede vriendin van mij. Ze is heel aardig, alleen word ik echt gek van haar.
Ze snapt heel veel dingen niet, ze denkt ook nooit echt logisch na. Even een voorbeeld. We kregen tijdens de les een vraag ‘hoe ga jij om met problemen, wat doe je dan, en wat voel je dan?’ zulke vragen snapt zij niet want me toch een erg logische vraag lijkt.
Bijvoorbeeld in de les maakt ze nooit aantekeningen en dan later belt ze ; ‘kun jij dit eens doorsturen, snap jij dit, wanneer moeten we daar zijn, wat moeten we meenemen, ect’. Ik ben helemaal geen type dat niet behulpzaam is, maar zij vraagt dingen die je gewoon kunt weten. En ik krijg een beetje het gevoel dat ik meer met haar bezig ben dan met mezelf qua school.
Ook wil ze telkens met me samenwerken. Als we werken in tweetallen dan zorg ik altijd dat ik met iemand anders werk, maar als we werken in een groepje dan wil ze er altijd bij. Maar dat is dus ook een probleem. Ze komt nooit haar afspraken na, en als ze haar taak niet af kan krijgen dan kan ik het weer voor haar doen.
Soms als we in een groepje aan een opdracht werken, dan is ze gewoon met haar eigen opdracht bezig.
Ook wil ze altijd meepraten als ik met iemand aan het praten ben. Dan draait ze zich gewoon om en praat ze er doorheen terwijl ze helemaal niks met dat onderwerp heeft. Ze mengt zich in elk gesprek en bemoeit zich overal mee.
Ik zat er aan te denken om met haar te gaan praten, maar dat doe ik liever niet omdat ze onzeker is en een goede vriendin van mij. En stel dat we ruzie krijgen, ik zit ook nog bij haar in de klas.
Hebben jullie nog tips hoe ik hiermee om kan gaan? Want ik word er langzamerhand echt gestoord van.