Ik word gek hier

Ik, mijn vader, moeder en 3 broers wonen samen in een huis van TWEE kamers. We moeten de enige slaapkamer delen met zijn zessen. Dit is niet normaal right? Ik vind echt dat ik wat privacy verdien, normaal moet kunnen leren en gewoon een eigen kamer moet hebben maar gezien de omstandigheden… ASDFGHJKL. Ik kan niet de kamer inrichten zoals ik wil, of eens een vriendin uitnodigen of eens uitslapen als me dat uitkomt door dit kuthuis. Al 16 jaar wonen we hier zo en in die 16 jaar nog steeds geen huis kunnen vinden. Steeds als we denken dat we beethebben krijgen we het huis toch niet. Oh en las op het internet dat je kinderen hierdoor kunnen worden afgepakt, weet iemand hier iets over? :rage: :bored: :dry:

Ik snap even niet waarom je al 16 jaar geen ander huis hebt kunnen vinden? Of heeft het te maken met geldproblemen?

Dat lijkt me erg lastig. Wat is de reden dat jullie dat huis niet kunnen krijgen?
En als dat echt niet kan; zorg voor een eigen hoekje, hang er gordijnen voor of zet van die kamerschermen neer. (als de kamer daar groot genoeg voor is) zodat je een beetje privacy hebt.
En ondertussen doorzeuren bij je ouders, dat jullie ECHT een groter huis nodig hebben.
En anders kun je altijd nog bij mij in huis komen wonen :flushed: haha

Nee ik ben niet egocentrisch, en ja we hebben een paar jaar geleden wel geldproblemen gehad idd maar het loopt nu op rolletjes, alleen het huis is er niet.

Je kunt het je ouders niet kwalijk nemen dat ze (waarschijnlijk) niet genoeg geld hebben. Wees blij dat je in dat ‘kut huis’ mag wonen, en ga werken of iets in die richting. Hoe oud ben je eigenlijk?

oh dat lijkt me ongelofelijk zuur zeg! hoe oud ben je? je kan in principe op kamers gaan als je studeert en oud genoeg bent.

Niet oud genoeg om te werken.

Bedankt voor de tips, hahah.

Kranten/folders rondbrengen? Ik neem aan dat je geen 10 bent dus je kunt vast wel ergens een bijbaantje vinden :’)

egocentrisch? Het is toch niet heel gek dat ze er echt last van heeft dat ze met 6 mensen in een heel klein huis woont? Ik zou ook gek worden als ik nauwelijks privacy had.
Maar broke, ik zou in een gesprek met je ouders echt goed duidelijk proberen te maken, dat je er echt gek van wordt.
En heb je het er wel eens met je broers over? Vinden die het ook zo vervelend?

Begrijp jij het niet of begrijp ik het niet? Want er zijn geen geldproblemen en geen redenen om te gaan werken.

Nee, dat gaat niet, ben 15

Als de situatie echt zo erg is, had er in die 16 jaar tijd toch wel een urgentieverklaring geweest? Mijn nicht is met 2 kinderen in een huis met twee kleine slaapkamers al urgent.

heuy ik ook :beer:

Nee, dat is juist logisch. Alleen kan ze dan beter realistisch na gaan denken en haar ouders een handje meehelpen, in plaats van boos doen en onbegrip tonen.

Vanaf je 15e mag je in supermarkten werken

Bedankt, en ja mijn broers vinden het ook heel vervelend, mijn ouders ook hoor, maar het lukt haast niet om een goed, betaalbaar huis te vinden met genoeg kamers in de omgeving waar wij wonen. :frowning_face:

Waar ligt het probleem dan, dat jij al 16 jaar in een ‘kut huis’ woont (terwijl je net verteld dat je 15 bent) en het bij een nieuw huis steeds niet doorgaat?

Ze toont geen onbegrip voor haar ouders, ze zegt dat ze gewoon steeds geen groter huis kunnen krijgen.
Ik lees nergens dat ze volgens haar nooit iets goed doen, ofzo.

Maar even, je snapt toch ook wel dat een 15-jarige graag een beetje privacy wilt en niet een slaapkamer met zn 6en wilt delen?