Ik word gehaat om niks

Hee meiden.

Ik zit over iets te piekeren dus ik dacht misschien kunnen de meiden op girlscene mij helpen. Het zit namelijk zo ik word gehaat om niks.
Ik zit er heel erg mee. Nu denken jullie zeker hoe wordt je gehaat dan? Laat ik dat eens vertellen. Ik ben een meisje die altijd heel aardig en vriendelijk is tegen over iedereen. Dit fake ik niet want zo ben ik gewoon. Ik kan heel moeilijk gemeen doen tegen mensen, maar vooral nu ik op het MBO zit heb ik veel last van random meiden. Dit zijn dan meestal klasgenoten of random mensen op school (Die ik niet eens zo goed ken) Meiden doen altijd heel droog tegen me en kijken altijd op me neer. Mensen zoeken altijd ruzie met mij terwijl ik er alles aan doe om ruzie te vermijden. Ik weet dat het heel idioot klinkt, maar het is echt zo. Veel meiden zoeken echt ruzie met mij. Voor ik op het MBO kwam had ik hier nooit last van. Ik dacht MBO mensen zijn ouder dus volwassener, maar nee dus. Of de MBO waar ik zit zit vol met haters.
Ik vind dit heel erg irritant en daarom ga ik na de zomer van school veranderen. Zoals ik net ook al zei of deze school zit vol met gemene bitches of er is iets mis met mij? Ik wil dit op mijn nieuwe school heel graag vermijden en een nieuwe start maken, maar ik weet niet hoe ik mezelf moet verbeteren want ik ben gewoon aardig. Hebben jullie tips of begrijpen jullie misschien waarom sommige meiden zo gemeen tegen mij doen?

Misschien pakken die meiden juist jou wel omdat je zo aardig bent en nooit gemeen terug doet. Als ze van jou geen weerwoord krijgen, zullen ze ook niet ophouden met jou lastig vallen.

Ja dat klopt denk ik wel. Veel meiden durven ook veel bij me te flikken omdat ze weten dat ze ermee weg komen en ja ze komen er ook altijd mee weg.

Ik vind dit juist een slechte opmerking. Juist als mensen gemeen doen doen ze dat omdat ze graag een reactie terug willen, want dan kunnen ze je daar weer op pakken. Zolang jij niks doet, zal het na een tijdje saai worden voor hen.

Niet dat je over je heen moet laten lopen, maar gemeen terug doen heeft geen zin in mijn ogen.

Nou volgens mij deed TS er niets tegen en nu gaat ze van school af. Dus saai wordt het niet voor die meiden om gemeen te doen, dat blijkt wel.
Ik denk toch dat TS dan wat moet veranderen aan haar eigen gedrag want helaas kun je je omgeving en alle mensen om je heen niet veranderen. Ik zou TS dus adviseren om meer voor jezelf op te komen.

Ik herken dit heel erg in mijn zusje.
Ze was veelste lief en veelste aardig voor iedereen en alles, maar als mensen dan iets gemeens zeiden, raakte dat haar wel en was ze daar erg overstuur van.
Nu, een paar jaar later, heeft ze daar een balans in gevonden en is ze veel zekerder over zichzelf.
Ze is nogsteeds dat lieve meisje, maar mèt een weerwoord of de blik dat het haar totaal niks boeit, wat er ook gezegt wordt. Soms negeert ze degene volledig en anders komt ze met zo’n sterk weerwoord dat degene spontaan stilvalt.
Gemeen doen is zeker geen optie! Maar je moet niet over je heen laten lopen :wink:

Jaa ik laat dus iedereen over mij heen lopen, maar ik weet dus niet hoe ik dat kan tegen houden.

verplaats naar een omgeving/ of omring jezelf met mensen die wel gewoon aardig zijn. dat is mijn advies. :slightly_smiling_face:

Waarom heb je geen grote bek terug? zou dat niet pikken

Kan je anders wat voorbeelden geven van wat ze dan doen / zeggen?

En je moet ab-so-luut niet over je heen laten lopen en dat is iets heel anders dan gemeen terug doen.
Daarnaast is het misschien ook minder erg dan het voor jou voelt. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn en ik bedoel het ook niet onaardig, maar misschien hebben ze je zelfvertrouwen zo erg aangetast dat je nu nog meer het gevoel hebt dat ze je raar aankijken bijvoorbeeld. Probeer je er niet al te veel van aan te trekken, want uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee. Maar dat betekent dus níet dat je niet voor jezelf op moet komen.
Wat hierboven ook al werd gezegd: blijf dat lieve, aardige meisje, maar mét een weerwoord.

[quote author=Mhysa link=topic=322174.msg276918550#msg276918550 date=1431188519]
Ik vind dit juist een slechte opmerking. Juist als mensen gemeen doen doen ze dat omdat ze graag een reactie terug willen, want dan kunnen ze je daar weer op pakken. Zolang jij niks doet, zal het na een tijdje saai worden voor hen.
Niet dat je over je heen moet laten lopen, maar gemeen terug doen heeft geen zin in mijn ogen.

sorry ik weet niet of jij ooit gepest bennt maar zo te horen niet, iedereeen die dit wel is weet dat dit nergens opslaat, en ook al negeer je ze volkomen ze je wel lastig blijven vallen

chitkuntbrah,

ga gewoon weg ofz want zij zit hier met een probleem en dan ga jij haar een beetje belachelijk lopen makeb ofz dat vind ik niet kunnen, dat jij nou niks beters hebt te doen dan andere mensen op het internet afzeiken is niet mijn en niet haar probleem…

Ik denk niet dat je gemeen moet doen. Zijn er opmerkingen die er vaker gemaakt worden? Dan kun je misschien een opmerking maken waar ze wel even sprakeloos van zijn. Kwaad worden heeft geen zin, maar af en toe van je afbijten moet kunnen. (En mijn vader zei altijd: ‘Als ze je fysiek gaan aanvallen mag je best eens een klap uitdelen’ Maar ik zou dit pas als laatste redmiddel gebruiken :wink: )

Ik zou lekker negeren. En vooral niks aantrekken. Ze zijn het niet waard om mee te praten. Ze zijn ver onder jouw niveau. En dat laten ze dus ook blijken.