Ik word echt gek.

Hoi. Ik hoop dat jullie hier niet dom op gaan reageren ofzo.
Ik woon samen met mijn familie in een rijtjeshuis.
Ons huis heeft maar 4 slaapkamers, dat is het probleem.
Bijna twee jaar geleden is mijn kamer door de helft gegaan.
Hij was eerst heel groot, nu is hij best klein.
Een tijd ging dit goed.
(er staat een muur zonder deur ertussen in de kamer, dat is de scheiding)
maar ik word zo ontzettend gek, en kwaad hiervan.
ik wil een nieuwe kamer maar dat kan helemaal niet.
mijn ouders hebben over tig’ oplossingen gedacht, het kan gewoon niet.
als ik hier tot mijn 16/18de moet blijven wonen, dat hou ik echt niét vol!
Ik ga nu elke avond heel laat naar bed, omdat ik gewoon niet meer wil.
Ik ben zo kwaad dat ik de hele tijd moet janken.
Ik zat hier altijd, maar nu heb ik er echt geen zin meer in.
Mijn zusje van 12 slaapt btw aan de andere kant.
Ze jat superveel van me en komt heel vaak op mijn kamer. Dat is nog niet eens het ergste.
Ik wil gewoon een kamer voor me alleen, dan heb ik tenminste rust.
Slapen/sliepen jullie ook met iemand op een kamer?

Ik word hier zo ontzettend boos om.
Ik ben gewoon superblij als ik even 1 dag bij mijn vriendin logeer, zodat ik hier weg ben.

Bedankt voor het lezen, moet dit gewoon kwijt.

Sorry dat het er overdreven uitkomt ofzo, ik ben er echt schijtziek van.

koop een tent en ga in de tuin bivakeren .
in de winter zo’n winterslaapzak erbij.
( en je hebt best luxe , grote tenten waar je in kan leven)

+ het is best wel vet als je kan zeggen dat je slaapkamer een tent is.

Hey, kan je niet vragen aan je ouders of ze er een deur tussen zetten dan tussen dat gat zodat je zusje niet o pje kamer kan?

@ sann, nee. ze komt alsnog op mijn kamer.
ik heb bijna alles achter slot en grendel, maar zelfs deo pakt ze, gebruikt het, maakt het helemaal op en verstopt het dan.
zelfs mijn pennen maakt ze kapot.
ik zou echt blij zijn als ik ergens anders kon gaan wonen/een nieuwe kamer kan krijgen, maar ik mag niet op mezelf omdat ik nog maar 15 ben.

[i]ga over oplossingen praten,
misschien krijg je wel een kastje die op slot kan,
of maken je ouders goede afspraken me je zusje?

goed dat je hier je hart komt luchten,
maar uiteindelijk zijn jouw ouders die het met jou moeten regelen! [/i]

haha een tent… ik heb ook al gevraagd of we van het tuinhuisje een kamer mochten maken, maar dat werd te koud en heel vaak als het onweert slaat het in in dat tuinhuisje. en ik had ook al gezegd; een caravan achterhuis, of aanbouw, maar dat vinden ze allemaal niks.

Ik slaap met mijn zusje in hetzelfde (tweepersoons)bed. Als je vindt dat je zusje zich misdraagt kan je haar toch zelf opvoeden en ‘‘ontwikkelen’’ zodat ze zich niet misdraagt? Dat doe ik ook. Een beetje aanstellerij dit. Niet klagen, maar oplossingen zoeken :’)

@ denise, ik heb bijna alles al achter slot en grendel, maar zelfs pennen pakt ze, maakt ze helemaal leeg en maakt ze kapot…

Heb je zoveel broertjes en zusjes dan? Vraag misschien of een paar anderen bij elkaar op de kamer kunnen?

dat is het juist, ik kan het niet goed vinden met mijn zusje, dus als ik iets tegen haar zeg gaat ze er heel dom over lopen doen. het geeft geen ene fuck wat ik tegen haar zeg, ze luistert er niet naar, en mijn ouders zeggen; ‘laat haar’.

mijn broer; heeft een eigen kamer.
mijn ouders; hebben hun eigen kamer (bij elkaar dus)
mijn kleine zusje; heeft een eigen kamer.
ik en mijn andere zusje; slapen op een kamer.

dus dat word hem ook niet vrees ik, want we hebben best veel ruzie xd

en ja, ik heb ook al over zoveel oplossingen nagedacht, ik weet het gewoon niet meer.

wat als je nou een deur met slot neemt ? :slightly_smiling_face:

waarom werd het eigelijk door 2en gedeeld ?

Haha, erg herkenbaar! Het is eenmaal zo dat zusjes en broertjes nooit naar een oudere zus luisteren. Soms doe ik gewoon heel kinderachtig door haar spullen ook kapot te maken of te stelen. Na een tijdje snapt ze mijn gevoelens ook.

dan krijg je dat effect van; ja maar jij deed het dus dan doe ik het terug…
ik heb al eens dingen ook van haar afgepakt, maar ze gaat gewoon door.

oké als dit het grootste probleem in je leven is, mag je van geluk spreken
maar dat terzijde

-als je niet wil dat ze aan je spullen zit moet je ze goed opruimen
-je doet het ook een tijdje bij haar, misschien ziet ze dan in dat het niet leuk is
-je zet je er gewoon overheen, er zijn genoeg meisjes op de wereld die met je willen ruilen. Als je daar overna denkt kom je er misschien achter dat je het helemaal niet zo slecht hebt.
-je praat een keer met je zusje en ouders om tot een betere oplossing te komen

kunnen je 2 zusjes niet een kamer delen?
dat jij de kamer van je andere zusje mag?

nee, want zij is 5, en ze is altijd boven op haar kamer aan het spelen met barbiepoppen, water, etc.

Ik vroeg het aan mijn 12-jarige zusje en die vertelde mij dat je haar dan moet eisen dat ze nieuwe spullen moet kopen/geld geven (spullen die kapot zijn gemaakt) of je moet ook haar spullen kapot maken. Ze houdt wel na een tijdje op, aldus mijn zusje.

mijn moeder had gister een nieuwe regel ingesteld (normaal hebben we hier in dit huis nooit regels) maar als ze nog één keer aan mijn spullen komt, moet ze het hele bedrag terugbetalen.
maar gisteravond lag mijn nagelvijl kapot in de douche, maar dan beweerd ze altijd nog dat ze dat niet heeft gedaan…