Ik word echt gek van de weegschaal

geen tussendoortjes, of sla een hoofdmaaltijd over, middag eten ofzo

Spieren wegen meer dan vet! Ik denk dat je spieren aan het kweken bent,en het vet aan he verbranden bent! En ja,dat duurt wel even!
Ik heb echt respect voor je! Ga zo door!!

boullion zit heel veel zout in :wink:
dus dan zou ik toch maar een stuk komkommer eten!
als je een hondje heb, ga je toch leuk met je hondje wandelen.
pak je een stok, bal of speeltje waar je hondje blij mee is,
en ga je beetje rennen met je hondje, beetje spelen, plezier maken.
het is leuk (vind ik) en als je een beetje heen en weer rent ben je toch nog sportief bezig. nouja het is een tip.
Ga onder een sport, er is een sport (sorry, ben de naam kwijt :$)
en daar word je lenig van, tegelijk mediteer je en val je af.
Neem bij het ontbijt niet 5 broodjes maar 1 of 2. want van ontbijt kom je ook aan! dus denk niet; het is superbelangrijk dus ik moet veel broodjes eten!
en tussen de middag of een broodje, of fruit (appel is slecht voor je tanden)
en een granenkoekje kan nog wel. maar geen hele reep chocola,
ookal is dat misschien verleidelijk
en eet wat langzamer bij het avondeten, dan ben je sneller vol en heb je niet zoveel op.
(heel verhaal, sorry als je er niks aan hebt :’)

jij heb minder energie nodig, dan een normaal iemand. Je moet zeker niet meer dan 1500 kcal per dag eten en dat gewoon wekenlang en veel bewegen, dan komt het wel.

Miss is het dan idd zo dat ik minder energie nodig heb als anderen, ksal eens even zeggen wat ik zoals eet op een dag.

ochtend
Boterham met kip/kalkoen en melk OF cornflakes met melk

tussendoor
liga/sultana/granenkoekje

lunch
2 boterhammen met kip/kalkoen

tussendoor
fruit en dan nog iets van bouillon/rijstewafel

avondeten
gewoon wat de pot schaft, en ik schep maar 1x op + een beker melk

tussendoor drink ik alleen maar water.

Liga/sultana enzo, wordt altijd beschreven als een: verantwoord tussendoortje.
Maar ondertusssen zitten er echt LOADS van calorieën in XD Kwam ik ook pas later in.
Nu neem ik daarvoor in de plaats een appel ofzo. Vind ik vet lekker.

Bouillon is wel zout, maar wel goed. Want er zit vaak amper calorieeën in.
Dus je bent wel goed bezig zo. Gewoon zorgen inderdaad dat je op bepaalde tijden eet,
en probeer er maximaal 2 uur tussen te laten zitten voor de volgende ‘maaltijd’
want dan gaat je suikerspiegel niet in pieken omhoog.

Wow dat klonk als een saai zeik verhaal xD

Dat is best gezond, behalve dan dat je misschien iets te weinig brood tussen de middag eet voor je leeftijd. Ik zou een diëtiste zoeken en haar vragen waarom je niet afvalt, desnoods anoniem via internet ofzo als je het niet met je moeder durft te bespreken. Maar waarom durf je er niet over te beginnen trouwens?

heey ik heb hetzelfde als jou.
nog paar kilo erbij en ik ben te dik.
maar ik doe hetzelfde als jou zegmaar, en je ziet pas resultaten na een maand of twee.
maar met veel water drinken en bewegen kom je al heel ver.
x

  • Veel water drinken, dat spoelt goed door.
  • Je kunt beter veel ontbijt nemen dan avondeten, 's nachts verteerd je eten minder snel.
  • Gewoon blijven sporten, en inderdaad, je doet conditie training.
    Dus probeer gewoon minimaal elke dag 1 uur op hetzelfde tempo te lopen, om de 2 dagen kan ook maar heeft minder effect.

ik zit ongeveer met hetzelfde probleem als jou, maar je gewicht zegt niet zo veel.
ik eet gezond & doe buikspieroefeningen enz & kom daardoor alleen maar aan
maar ik krijg wel een strakkere buik & mn benen worden dunner
Ga zo door, je bent echt goed bezig.

ik zou iig je weegschaal het raam uit pleuren, als dat getal je zo erg uitmaakt!
Het gaat er om of je goed in je vel zit, niet om een getal.
het grootste deel van je lichaam bestaat uit water. Bouillon is zout en trekt water aan. Het eerste deel wat je afvalt is water uit je lichaam. Je moet proberen dus niet veel zout te eten, en gewoon lekker veel water drinken.
En op het moment dat je goed in je vel zit qua gewicht en uiterlijk moet je stoppen. Of in iedergeval gewoon gezond blijven eten. Geloof me, een vol iemand is niet meteen dik, en ik zie liever een vol iemand dan een graatmager iemand. Veel mensen worden van dieten ook niet zo vrolijk, dus ik zou gewoon je zelf blijven, dat is het leukst!

wat voor oefeningen doe jij precies? Ik doe buikspieroefeningen maar merk nog niet echt verschil

Ja zoiets dacht ik ook, dat het op het begin altijd moeilijk was.
Misschien moet je dat ff navragen of op internet zoeken ofzo.

dit vind ik echt n leuk berichtje om te lezen, dankje. gelukkig is dat van mij makkelijker vol te houden dan een streng dieet, en ik wil ook niet anorexia bottig worden, alleen mn gezicht, armen, benen en buik wat dunner, want t is nu zo lomp. verder ben ik wel tevreden met mezelf. Ik ga me gewoon voorlopig niet meer wegen denk ik. iig deze week niet meer.

op internet staat op verschillende sites dat je in t begin JUIST veel vocht verliest… dus dan zou ik juist af moeten vallen… en ik drink ook niet liters en liters dat wat ervoor zorgt dat ik veel vocht vasthou, ik drink denk ik 1.5 liter per dag ofzo

wel lief van jullie dat jullie meedenken :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik dat sporten gewoon een tijdje volhouden. Trouwens, als je net begint met sporten, val je niet meteen af (althans, je wordt niet lichter) omdat spieren zwaarder wegen dan vet. Dus het is normaal dat je in het begin volgens de weegschaal nogsteeds even zwaar weegt.

Dat heeft dus te maken met het feit dat spieren meer wegen dan vet :wink:

http://www.margriet.nl/me…/streepjeslank_popup.html
en dan vooral oefening 7
ik doe het ongeveer een maand en merk ook nu pas verschil, dus je moet ook wel geduld hebben
en opdrukken, om een beetje die flubber armen weg te werken xD
en sit-ups enzo.

ik wou ook graag wat afvallen. het is me gelukt, maar in het begin ging het bij mij ook niet snel. ik fiets elke dag 12 km heen en 12 km terug om naar school en naar huis te gaan dus dat hielp ook wel.
veel succes en als je het echt wilt gaat het je zeker lukken

Ik weet niet hoe lang je al sport, maar dat duurt een aantal weken voor dat het effect begint te krijgen (volgens mij een week of 6). Sport je wel lang en veel, maar merk je het niet op de weegschaal, kan het zijn dat je juist spieren erbij hebt gekregen en vet hebt verloren.
Dan wordt je dus slanker, maar spieren wegen wel meer als vet; daarom merk je niet op de weegschaal dat je vet hebt verloren. Als je toevallig geen gewicht kwijt bent geraakt of je bent juist aangekomen door sporten, kan ik je toch aanraden om niet te stoppen; je raakt er wel vet mee kwijt en je krijgt er een betere conditie door (dus beter voor je gezondheid).
De weegschaal is namelijk in sommige gevallen onbetrouwbaar, vooral als je je heel vaak gaat wegen.
Als je je weegt, kun je het beter niet vaker dan 1 keer per maand doen, en 's ochtends wegen voor je ontbijt. Anders word je namelijk een beetje crazy van die gewichtsschommelingen op de weegschaal:P.
Er zijn gelukkig ook nog andere manieren om te kijken of je geen overgewicht hebt, zoals die methode met de meetlint, of professionele manieren waarbij ze je vet en conditie opmeten (kan bijvoorbeeld bij een sportschool of een dieetist).

Daarbij komt ook nog dat je nu een beetje weinig eet (ook niet overdreven weinig, maar ik denk dat het verstandiger is als je iets meer eet).
Je kunt beter wat meer (bruin) brood eten, want dat vult goed en is heel gezond. Door meer brood te eten krijg je ook minder trek in tussendoortjes.
Ik zie dat je 16 bent; volgens het voedingscentrum wordt aangeraden om 6-7 sneeën per dag te eten (lijkt misschien heel veel, maar ik doe het zelf ook en geloof me, dit werkt super! Ik doe dit nu ongeveer een maand en ik heb nu bijna nooit meer trek in chips of iets dergelijks).

Wordt ook niet te streng voor jezelf, dan kun je je nieuwe eetpatroon heel moeilijk volhouden.
Je moet ook uitkijken dat je niet te weinig calorieën en andere voedingsstoffen binnenkrijgt, want dan kun je nare bijverschijnselen krijgen zoals je moe en futloos voelen (wat nadelig als je wil gaan sporten, en daardoor afvallen want dat hou je niet meer vol).

Zoals hierboven al gezegd, voor tussendoor kun je beter de liga of sultana laten staan (granenkoekje kan volgens mij wel). In plaats van dat kun je een stukje fruit eten. Je hebt namelijk 2 stuks fruit nodig per dag.

Maar verder ziet je eetpatroon prima uit! Ik heb veel respect voor je dat het je al 2 weken niet ongezond snact en dat je tussendoor alleen maar water drinkt!
Ik heb wel eens geprobeerd om snoep te laten staan, maar toch kon ik er na 5 dagen er niet meer vanaf blijven:P. Andere snacks kan ik daarentegen wel gelukkig laten staan:). En het water bij mij thuis uit de kraan is vies (komt doordat wij kunststof waterleidingen hebben, dus krijg je een rare bijsmaak), daarom kan ik het ook niet volhouden om de hele dag door alleen maar water te drinken.

Daarbij voelt het bij mij aan als een “straf” als ik niet kan snoepen. Daarom spreek ik met mezelf af dat ik wel mag blijven snoepen, maar met mate.
Nu snoep ik 1 à 2 keer per dag (als ik naar school moet snoep ik 2 keer, maar thuis 1 keer. Voor op school kies ik vaak dan iets verstandigs, zoals een volkorenbiscuitje). En als ik snoep, dan pak ik iets kleins, bijvoorbeeld een minimars.

Veel succes nog met afvallen!

xx