Ik word echt gek van de weegschaal

ik zeg je nu alvast, als je boeiende info wil horen ofzo, klik dan maar rechtsboven op t kruisje want ik moet alleen ff mn frustratie kwijt.

ik ben al mn hele leven dikker dan andere meiden, mijn bmi is net gezond, maar als ik 1 of 2 aankom ben ik te dik. ik wil niet dikker zijn dan de anderen, niet alleen “het dikkere meisje” zijn. Ik word er niet gepest mee hoor, ik zit er vooral zelf mee, ik vind mezelf niet mooi. nu eet ik al twee weken lang gezond, 3 maaltijden, 3 tussendoortjes, maar dan gezond zoals fruit, bouillon, rijstewafels etc en ik weeg nog precies hetzelfde! ik sport om de dag hardlopen, ook geen effect! Ik ben het echt zat gewoon, k doe er zoveel voor, en ik krijg er niets voor terug. Ik heb mn buik opgemeten; nog geen centimeter eraf. Zucht… ik word er echt gek van…

gebruik je medicijnen? heb je écht geen tussendoortjes gehad?

ik denk persoonlijk dat je het nog iets langer moet volhouden voordat je resultaten ziet, maar sowieso is het goed om zo vol te houden: het kan in ieder geval nooit kwaad gezond te leven

Meer sporten. minder eten (niet te weinig natuurlijk…pas daarmee op).

ik gebruik geen medicijnen, wel op zondag bij mn oma een plak cake, maar 1x per week een plak cake lijkt me niet super erg toch? het is idd wel vol te houden, maar ik heb echt t gevoel alsof ik t voor niets doe… ik heb niet eens paaseitjes gegeten met pasen maar wat is t resultaat? niets… :S

om de dag sporten is toch goed? of moet ik nog meer sporten? Ik heb t nl gehad met sportclubs en vereningingen enzoo dus hardlopen vind ik nu wat fijner (heb lessen op mn mp3 die elke les moeilijker worden) verder weet ik niet zo goed wat ik nog kan doen

Om de dag sporten is prima, je spieren hebben ook rust nodig. Probeer wat variatie aan te brengen in het sporten, bijvoorbeeld dag 1: hardlopen. dag 2: zwemmen. dag 3: fietsen. enzovoort, zo train je je conditie op verschillende manieren. Om je buik en benen strakker te krijgen moet je spieroefeningen, zoals crunches, niet vergeten.

Met die mp3-lessen bouw je conditie op en val je niet af. Dat heeft mijn gymleraar een keer uitgelegd. Omdat je daar op die lessen steeds ‘crasht’ (dus snel rennen, dan lopen, snel rennen, lopen) bouw je conditie op. Als je af wilt vallen kun je beter langer op een langzamer tempo hardlopen. Ook moet je weten dat je pas na 15 minuten vet begint te verbranden, dus 20 minuten hardlopen heeft geen zin.
Succes iig.

Misschien moet je een diëtiste om hulp vragen?

Dat is een goed idee. Toen ik 13 was had ik overgewicht en het heeft best geholpen.

Je houd toch veel vocht vast op het begin, of zit ik fout? :stuck_out_tongue:

Wat de rest hierboven allemaal zegt.

Maar probeer ook jezelf gewoon een beetje te accepteren

Mijn moeder heeft ook altijd
al moeite gehad met afvallen,
en ik met aankomen.

Het is echt vet goed van je dat je je
dieet al zolang volhoudt! Je kan
naar een diëtiste of je kan Sonja
Bakker een email sturen.
Dat heeft mijn moeder ook gedaan,
en toen kreeg ze ook een antwoord
terug!
het valt altijd te proberen, en het
is een stuk goedkoper dan een
diëtist
SUCCES

Bij de kruidvat heb je pillen: Appelslank
Je hebt ze van het merk Bional maar ook gewoon van Kruidvat, en die heb ik.
Ik ben zelf ook op ‘dieet’ omdat ik zwaarder ben (zit ook bij een voedingsdeskundigeshizzle xD)
En dan moet je 3 capsules (ze zijn huge O_O) in nemen per dag. vlak voor een maaltijd.
En het helpt wel bij mij naast dat ik afval vanwege mijn dieet.
Ik eet idd 3 goeie maaltijden, en regelmatige tussendoortjes.
Ze zijn ongeveer ¤5. en het zijn 85 capsules, dus wel te doen. Je kan het eens uit proberen… wie weet!

Succes ermee!
x

Oh en over de reactie hierboven ^:
Hoeft niet altijd. Persoonlijk vind ik Sonja niet zo heel goed. Want na een tijd helpt het niet meer…
Maar dat moet je moeder zelf weten natuurlijk :wink:
Maar als je goed verzekerd bent enzo, valt dietiste er ook onder. en wordt er een groot deel vergoed. Duss : )

[i]Weetje!! ik heb precies van hetzelfde last!!
die stomme vertrollen willen niet weg, en als ik op het strand loop wil ik natuurlijk niet dat die gezien worden!
echt, tnx voor deze topic, miss heb ik er ook nog wat aan!

Liefs,xx[/i]

Sommige mensen zien pas resultaten na een half jaar!
Hou het langer uit en zie maar, zo word je van binnenin gezonder!

Even over de titel; het gaat niet om het getalletje, maar om hoe je eruit ziet.

Zoek een diëtiste. En @Rosaa: inderdaad.

Wat drink je tussendoor?

jaa een dietiste dacht ik zelf ook over, mn moeder weet dat ik ermee zit dus die zal er miss wel over beginnen, zelf erover beginnen durf ik niet echt zo goed

anyway, aan t drinken kan t ook niet liggen, ik drink alleen water, thee, melk en bouillon/soep. en heeel soms cola light maar dats alleen op feestjes.

Ja maar hoeveel eet jij tussendoor? Probeer 2 tussendoortjes te eten en dan gewoon alleen fruit. Je kan ook best wat minder bij het avondeten en lunch eten, zolang je maar goed ontbijt, want dat is de belangrijkste maaltijd van de dag. En als je honger hebt, moet je gewoon fruit eten :stuck_out_tongue: Ofzo iets…