-
Als je stiefvader je knijpt en schopt, is dat mishandeling. Aangifte doen bij de politie, dat kun je doen, lijkt me ook zeer verstandig.
-
Ze laten je toch naar school gaan neem ik aan?
Neem je telefoon niet mee, en ga naar het politiebureau…
Is er een reden waarom ze je zo in de gaten houden?
Serieus? Dat gaat echt veel te ver. Maar ze kunnen toch niet 24/7 erna kijken, ik neem aan dat ze zelf ook werken?
Als ik jou was zou ik je mobiel een keer op school laten liggen of aan een vriendin geven en dan tijdens een tussenuur naar de politie gaan. Dit is echt mishandeling en dat moet je jezelf niet aanlaten doen.
-
Heb je geen vertrouwenspersoon op school? Ga daar anders naartoe, of inderdaad naar de politie… Desnoods tijdens school, die zullen het zeker begrijpen, en al helemaal als iemand van school het weet. Doe er in elk geval iets aan, dit kan echt niet! En je kunt me altijd een note sturen als je dat wilt
Zoek hulp! Dat is mijn enige advies. Zo kun jij met je moeder en stiefvader uitzoeken waarom het zo gaat thuis, en kan je een oplossing zoeken
Op de manier hoe jij het beschrijft is het zowel lichamelijke mishandeling als emotionele mishandeling, zoek hulp bij je school. School kan als jij dat ook wilt contact opnemen met jeugdzorg en die kunnen voor een uit huis plaatsing zorgen als dit volgens hun echt nodig is.
Misschien gezamenlijk en apart met een psycholoog praten, dit heeft voor een vriendin van mij heel erg geholpen in de thuissituatie. Maar daar moeten ze dan wel voor openstaan uiteraard.
inderdaad hulp zoeken!! Op school eens met je mentor praten, iemand anders van de familie of zelfs naar de politie gaan, want dit is niet normaal!
Je kan misschien ook eens naar de kindertelefoon bellen, zij kunnen je vast raad geven
uhmm,
ik zou denk ik naar een vertrouwenspersoon op school gaan als je die hebt?
Heb je het hier ook al met je stiefvader en moeder over gehad? Misschien weten ze niet dat jij je zo voelt? Een serieus gesprek kan al helpen. En anders inderdaad een vertrouwenspersoon op school in vertrouwen nemen. Die mensen zitten er om je te helpen. Ik snap dat dat eng is, maar anders blijft de situatie zo…
Bel anders met de kindertelefoon, dat is gratis en anoniem. Daar kun je je in ieder geval je verhaal kwijt. Beter is nog om een vertrouwenspersoon op school hierover te contacteren, dan zien je ouders ook geen telefoongesprekken of iets.
Maar school kan jou hier echt bij helpen, want de situatie is niet houdbaar als ik dit zo lees. Je stiefvader mishandelt je en dat mag NOOIT. Bespreek het op school, neem desnoods een vriendin mee voor steun?
Wat erg voor je! Heb echt veel medelijden );
Ik denk dat je stiefvader en je moeder heel erg bezorgd zijn en je daarom zo in de gaten houden, om te voorkomen dat er iets met je gebeurt. Maar dat betekent nog niet dat het niet erg is, want dat is het wel! Je moet met iemand praten die je sowieso wél gelooft, een vertrouwingspersoon op school misschien? Veel sterkte meid!