Ik wil voor mezelf kiezen.

Hallo girls,

Ik ben nieuw op GS maar ik lees al een lange tijd mee.
Daarom heb ik ook besloten om ook een account aan te maken.

Oke nu mijn verhaal haha :stuck_out_tongue:

[i]Zoals jullie kunnen lezen in de titel wil ik voor mezelf gaan kiezen.

Bij mij in het cultuur is het niet verstandig om onafhankelijk te zijn. Er is veel sociale controle en over sommige dingen kun je gewoon niet praten, want dat is schande.

Ik las een verhaal van freedomxx en begreep wel wat zij bedoelde.
Ik wil het gewoon bespreekbaar kunnen maken in mijn gemeenschap waar ik vandaan kom.
Ik wil erover praten en ik kan het niet voor mij houden. Ik wil aan mijn familie kunnen vertellen dat ik twijfel over het geloof. Niet gewoon twijfeltjes maar gewoon echt twijfelen.

Ik ben gewoon niet eens met die regels van de Islam en het past niet bij mijn idee hoe ik er over denk.
Ik wil de taboe doorbreken om het gewoon bespreekbaar te maken.

Zijn er meer meiden die zoiets hebben meegemaakt en hoe hebben jullie het verteld aan jullie familie?

Ik ben een blog begonnen over mijn weg naar de vrijheid en als ik mijn keuze heb genomen, zal ik dat ook op mijn blog zetten.

Ik post van alles en nog wat. De meiden kunnen er ook altijd vragen stellen en we kunnen zelfs zo’n lotgenotengroep vormen.

I hope so that I can make my choise. Ik ben benieuwd wat voor keuze ik ga nemen. [/i]

Edit: Link staat onder dit artikeltje.

Er waren hier meerdere topics over, ik ga even zoeken.

ahh oke :stuck_out_tongue:

Ik kon soort gelijke topics over dit onderwerp exact niet echt vinden.

Het bespreekbaar kunnen maken, bedoel ik hiermee eigenlijk.

Ja er was een meisje die ook uit de Islam wilde stappen geloof ik, maar kan het niet meer vinden…

Ja klopt, vorige maand oid.

verder heb ik hier geen ervaring mee, sorry!

Hmm, knap dat je zo bewust zelf nadenkt voor waar jij voor staat.
Succes met je zoektocht!!

Kan wel, ik heb het ook gelezen maar bij haar was t iets anders haha!

Maak niet uit! x

Dank je wel!

Ik vind het belangrijk om voor keuzen na te gaan denken.
Hoe lang het ook duurt, het is 't altijd waard!

Maargoed ik zal je proberen te helpen. Je wilt dus uit je geloof stappen. Hoe oud ben je? Woon je nog thuis? Goede relatie met je ouders?

Ja, ik begrijp meer dat je echt twijfelt. Dan zou ik goed onderzoeken waar de Islam voor staat en waarom.

ik ben 17 en ja ik woon nog thuis. Mijn relatie met mijn ouders is op dit moment goed.

[b]Een soort upje

Er zijn inmiddels heel veel blogartikelen bijgekomen in deze paar dagen.
Voor de meiden die er behoefte aanhebben, kunnen het gaan lezen.

Als jullie vragen hebben, kunnen jullie die ook anoniem vragen bij mijn blog.

Xx [/b]