ik wil verloskundige worden, maar mijn profiel past niet.

Hoi!

Ik ga dit jaar als profiel EM met scheikunde kiezen. Mijn droombaan is verloskundige, maar ik sta voor natuur niet zo goed voor zoals de vooropgaande jaren…

Ik kan dus geen natuur profiel meer kiezen, maar nog wel scheikunde erbij omdat ik daar wel goede cijfer voor haal. Om verloskundige te kunnen worden moet ik er ook nog biologie erbij hebben bij een EM profiel, maar dat ik er niet bij doen vanwege mijn cijfers ervoor.

Is er een mogelijkheid om na 5havo één jaar naar school te gaan om voor biologie ook een havo diploma te krijgen? Je doet biologie van leerjaar 4 en 5 van havo dus in één jaar dacht ik. Zo iets had ik namelijk gehoord, maar ik wil het zeker weten want ik wil echt heel graag verloskundige worden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Kan je je diploma voor Biologie ook sneller? Dus in plaats van in één jaar in een half jaar?

Ja dat kan. Heb toevallig gisteren ook een topic gemaakt dat ik dat wil doen. Je kan dan in één jaar een versneld traject doen en je kan losse vakken kiezen. Ben er helaas wel achtergekomen dat het duur is… Het vavo bij mij in de buurt rekent 3000 euro per vak.

Bij de vavo in ons buurt kan je een vmbo tl/havo of vwo diploma halen binnen een jaar voor 1100 euro, dus ik denk dat het volgen van een vak goedkoper moet zijn?

Maar ja zie het zo, die 3000 euro heb je later binnen een maand weer verdiend. Dus het is het denk ik wel waard. :slightly_smiling_face:

3000 netto verdien je niet zomaar :wink: Daarnaast heb je ook nog je levensonderhoud. Uiteindelijk is het het wel waard natuurlijk maar je hebt het zeker niet binnen 1 maand terug verdiend later.