Ik wil uit huis.

Ik ben pas 16 jaar maar ik kan nu al niet wachten tot ik uit huis ga. Ik heb echt geen idee waar ik kan wonen, misschien zelfs in een jeugdzorg huis (weetneit hoe je dat noemt…)
Maar ik ben bereid om weg te gaan. Miscchien herken je mijn verhaal in mijn vorige topic over mijn vader en dat onze relatie helemaal kapot is gegaan. Ik zie hem nu als mijn grootste vijand. Ik haat hem, en nee dat woord is nog te weinig voor wat k voor hem voel. Nouja, ik wou gewoon weten zijn er nog andere minderjarigen net als mij die ergens anders wonen dan bij haar ouders? Want het lijkt me nog erg vroeg maar wie weet zijn er zat mensen die dat doen wegens de problemen met hun ouders. Ik wil geen tijd meer verliezen en hopelijk kunnen jullie me adviseren

Thanku.

Kun je het echt niet nog een jaartje volhouden en dan op je 17e op kamers gaan? (Ik weet niet of je gaat studeren?)

Ik denk dat je begeleid wonen bedoeld, maar daar hebben ze meestal een wachtlijst van soms wel een jaar.

Nog een jaartje? Uhm… Nee dat hou ik niet vol. Of ik hou het vol maar dan word ik wel helemaal gestoord in me hoofd, wat nu al bijna het geval is. Ik moet zo snel mogelijk uit huis zien te komen.

Ik herken me wel een beetje in je verhaal maar het is uiteindelijk beter geworden gelukkig!

Kan je niet een jaartje bij familie intrekken? Of vraag je huisarts om advies.

Je zou naar een fasehuis van jeugdzorg kunnen gaan… Naja ik weet niet of dat mogelijk is, maar daar zul je nog wel even naar moeten informeren. Maar dan zit je dus in een huis met verschillende jongeren, maar je hebt wel je eigen kamer. Je krijgt elke week een bepaald bedrag waar je van rond moet zien te komen, maar je moet wel een daginvulling hebben. Dus of werk, of school.

Zou je niet bij een tante of oom , kennis etc kunnen intrekken? En ik weet niet hoe het verder zit met of je wilt gaan studeren etc want ik ben ook 16 maar ga over paar maandjes ook op mezelf!

Kan je niet een poos (paar maanden) bij een vriendin blijven? Ik hoor ook wel eens dat als het thuis niet lekker loopt, ze gewoon een paar maandjes bij vriendin gaan wonen…

Je zou in ieder geval naar de kindertelefoon (valt onder Jeugdzorg) kunnen bellen om te kijken wat zij je daar aanraden : )

Ik wil ook wel eens wat.