Ik wil te snel afvallen!

Ik ben dus vanaf maandag bezig met afvallen. Maar ik wil te snel afvallen.
Ik heb zsinds maandag geen snoep gegeten en allen maar ontbeten, middageten, en avond eten gedaan.
Maar nu stond ik op de weegschal en er is al 2 kilo af! :grinning:
Maar nu wil ik dus niet meer eten want dan ben ik bang dat het er zo weer aan komt!
Ik eet alleen nog maar appels. Ik heb vandaag alleen nog maar 2 appels en een sinaasappel gegeten!
Maar dan wil ik vanavond gewoon 1 of 2 broodjes met shoarma eten.
En het is met ook geluk om gisteren avond geen chips te eten! :grinning:
Maar is dit eigenlijk wel gezond???

xx

nee dat is het niet

probeer een dieetiste die leert je gezond afvallen en hoe jij nu bezig bent is niet goed voor je lichaam , ik weet waarover je het hebt . je moet misschien we een kleintje betalen om naar een dieetiste te gaan maar dan komt het er ook niet meer bij , op jou manier is het der vlug van maar vanaf je weer iets eet van snoep ofzo is het waarschijnlijk er terug bij

Ik ben sinds dinsdag ook bezig met gewoon wat gezonder eten en minder snoepen enzo. Ik eet gewoon 3 maaltijden op een dag en als tussendoortje fruit of komkommer ofso en soms een fruitreep.
Maar alleen op appels leven is niet gezond, dus stop ermee en ga gewoon weer 3 maaltijden eten en gezonde of geen tussendoortjes! :slightly_smiling_face:
succes!

Nee dat is niet goed,
Meschien moet je erbij gaan sporten, want dan val je ook veel af, want sinskort doe ik voetballen en ben al 5kilo afgevallen alleen maar met trainen! (want k wou ook afvallen & sporten) En voetbal is heel goed vind ik zelf als je wilt afvallen!

Nee. Ik zag laatst een programma waarbij een meisje van maat 38 (ofzo) naar size 0 ging. Dat lukte, en daarna ging ze op vakantie…
Kwam ze terug van vakantie, woog ze nog meer dan ze had gedaan, terwijl ze nog weinig had gegeten.

Dus hoe sneller je afvalt → hoe sneller het er weer aankomt, met meestal een extra beetje vet.

dat is dus absoluut niet gezond. ga alsjeblieft weer normaal eten. (kijk op www.voedingscentrum.nl hoeveel je per dag moet eten)
alleen maar appels eten, hoe langer je dat doet, hoe sneller je zal aankomen als je weer normaal gaat eten. door alleen maar appels te eten krijg je ook een tekort aan andere voedingsstoffen, die je dus echt wel nodig hebt.

als je wilt afvallen, doe dat dan op een gezonde manier, niet door alleen maar appels te eten. de 6 eetmomenten per dag: 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. chips snoep koek en dergelijke laten staan is dan wel handig, maar je moet ook wel kunnen genieten als je een paar keer zondigt.
ikzelf ben ook aan het afvallen, en ja ik zondig meer dan 1x per week, en tot nu toe ben ik steeds 1 kilo per week afgevallen.
iedereen kan gezond afvallen, dus jij ook. ik weet dat je het kunt :slightly_smiling_face:
dus niet alleen maar op appels leven.

Ik heb net gelukkig 2 broodjes gegeten!!

Nee joh, je moet gewoon elke dag gezond eten, en trouwens wist je dat je beter veel kan lunchen en s’avonds minder kan eten? Eet geen snacks en sport veel! xx

Sporten doe ik wel genoeg.
Elke dar intotaal 1 uur fietsen kwatier lopen
dinsdag handbal en zondag wedstrijd en maandag en donderdag gym op sdchool. :grinning:

Dit is zeker niet goed!

In het begin zal het hard gaan, maar dan… Stopt je lichaam met afvallen dus je komt stil te gaan in gewichtsverlies en dat kan enkele weken tot maanden duren (!!!) Je lichaam gaat dan namelijk over tot (zeeeeeer) economisch energie verbruik.
En je stofwisseling gaat ook omlaag.

Je raakt geirriteerd en denkt dat het allemaal voor niets is dus je gaat weer normaal eten.

Vandaar dat mensen ook jojo-en, als je weer iets meer gaat eten na een lange tijd nauwelijks eten is je stofwisseling niet gelijk weer op peil. Je verbrandt dus minder waardoor je weer aankomt. Meestal weeg je meer dan voorheen.

Vooral wisselende hoeveelheden eten per dag, de ene dag dus meer dan de andere (dan houd je je lichaam voor de gek om het maar zo te zeggen).

Maar niet de ene dag weinig eten en de andere dag nog minder. Je lichaam is niet achterlijk! :stuck_out_tongue:

Ps: Nee het gaat dan niet snel, maar je voorkomt het jojo-en wel beter :wink:

Als je maar niet stopt met eten of maaltijden overslaat.
Als je als tussendoortje een stuk fruit neemt prima.
Of als je meer hulp wilt bij het maken van keuzes kun je dietiste raadplegen.

[i]Gezond afvallen is natuurlijk iets minder calorieën eten dan je verbruikt, maar door kleine tips kom je al een heel eind. Sterker nog: kleine stapjes werken vaak veel beter om gezond af te vallen dan grote stappen. Daarnaast is het sowieso gezond om kleine stapjes te nemen. Je lichaam houdt niet van grote veranderingen, dus hoe sneller je wilt afvallen, hoe groter de kans is dat je binnen een paar maanden weer op je oude gewicht zit, of nog erger: er boven. Het idee van gezond afvallen is simpel: eet gezondere producten, let op de hoeveelheid per maaltijd en beweeg voldoende. Toch zijn deze richtlijnen moeilijk uit te voeren. Daarom zijn dit 20 ideeën om met kleine stapjes toch zover te komen en gezond te kunnen afvallen:

• Beweeg elke dag 30 minuten
  • Eet tenminste 3 keer per dag en altijd een ontbijt
  • Richt je op fruit en groenten
  • Weeg jezelf regelmatig maar niet elke dag
  • Geen troosteten in huis
  • Plan vaker activiteiten met je familie
  • Eet de gezonde producten eerst
  • Let goed op de hoeveelheid
  • Zorg voor mogelijkheden om te bewegen
  • Maaltijden gezamenlijk eten
  • Zie wat je eet
  • Varieer in beweging
  • Voorkom stress
  • Eet niet te veel in restaurants
  • Leer jezelf gezond snacken aan
  • Begin je dat met volkoren producten en eiwitten
  • Loop 10 minuten na de lunch
  • Maak zelf een weekmenu
  • Zoek afleiding als je lekkere trek hebt
  • Beloon jezelf[/i]

misschien is het handig om een boekje bij te houden soort van dagboek en dan schrijf je daar elke dag in wat je eet dan zie je ook of je bv teveel eet of te weinig en kan je het aanpassen…

ik ga maandag beginnen en dan ga ik gewoon 3 maaltijden eten ontbijt middag eten en avond eten en dan als tussendoor(op mijn werk heb ik in de ochtend en in de middag nog een kwartier pauze)dan eet ik gewoon fruit nu bv sinasappelen straks een appel van de zomer aardbeitjes etc…

en dan gewoon niet meer snoepen en vet eten enzo…

maar wat ook goed is om 1 x in de week te zondige dus bv 1x in de week jezelf belonen met 1 handje chips of met 1 koekje(het is moeilijk om het bij 1 tehouden)maar dan blijft je stofwisseling goed bezig en anders gaat het lui worden en val je niets meer af of kom je snel aan:)je moet hem wel aan het werk houden!

maar jij moet even wat meer eten succes iig!

vet goed dat er 2 kilo af is,
maar probeer wel gewoon op vaste tijdstippen normaal en gezond te eten, iets lekkers mag wel een keer maar niet te vaak.
als je niks eet, of in iedergeval: alleen maar appels ofzo, kom je juist alleen maar meer aan.

even een vraagje: heb je tussen maandag en zaterdag ook nog iets aan beweging gedaan? zoja wat? :grinning:

xxxxx groetjes

nou zonder stress door het leven gaat voor mij niet lukken vrees ik :grinning:

Ik denk niet dat ze nog iets aan tips heeft nu n_n
Ouud.

no no no niet doen, ik ken je gevoel heeeel goed.
maaar niet doen! ik deed het en het ging slecht en kwam aan als ik een vreetbuihad! nu ik sloom ben afgevallen echt slooooom en gezond lekker genoeg eten maar gezond en sporten ben ik op mn gewicht en kan ik alles eten zonder aan te komen (wel met mate dus niet te veeeel) en soms vreetbuien maar dat zie je niet op de weegschaal.
je moet zowiezo zowiezo 3 grote maaltijden perdag eten + 3 tussendoortjes.

[i]heej allemaal,

ik zoek iemand die samen met mij wilt afvallen…
Niet extreem ofzow, maar wel gewoon 3/4 kilo eraf ongeveer.

de bedoeling is dan dat we online via msn contact houden en elkaar laten weten hoe het gaat en of we nog tips voor elkaar hebben.
het liefst zoek ik een meisje tussen de 14 en 16 jaar.

X [/i]