Ik wil positief in het leven staan

Ik wordt echt gek van mezelf, de laatste tijd heb ik helemaal nergens zin meer in.
Afspraken met vriendinnen zeg ik af met een smoesje, leren voor school stel ik steeds weer uit, het lijkt wel of ik gewoon helemaal nooit de deur uit wil.
Ik begin steeds luier te worden. Het liefste zit ik de hele dag achter de computer of series te kijken in bed. En als ik dan iets moet doen bijv. naar een verjaardag van familie ben ik niet vooruit te krijgen.
Ook merk ik dat ik veel minder aan mijn uiterlijk doe, ik loop nu elke dag in een trainingsbroek en ik gebruik ook geen make-up meer. Ik ga nog net niet in een trainingsbroek naar school :bored:
En dan zie ik meisjes/vrouwen die er gewoon zo mooi en fit uitzien en dan denk ik dat wil ik ook.
Ik wordt gewoon gek van mezelf en wil liever anders in het leven staan.
Volgend jaar ga ik een opleiding doen waarbij iedereen zegt dat het bij me past, maar ik ben er weer negatief over, en ik heb er weer geen zin in…
Ik wil graag positief in het leven staan maar het lukt me gewoon niet

Ik zou er niet te zwaar aan wegen als ik jou was. Iedereen heeft wel eens zo’n periode denk ik.
Ja en als je het echt niet zo wil zoals het nu is dan moet je wat strenger voor je zelf zijn en jezelf een schop onder je kont geven om toch dingen te gaan doen, zodra je weer dingen gaat doen etc voel je je beter geloof me. Als je blijft zitten en zo door gaat zal je je nooit beter gaan voelen.
Ik weet er alles van :wink:

Je hebt soms periodes waarbij het even wat minder gaat. Stel jezelf het doel dat je minimaal 2 dagen in de week jezelf wel gewoon aankleedt en verzorgt. Ga als eerste stap met je moeder/familielid op pad zodat je naar huis kunt als het teveel wordt. En zie de verjaardag als ontspanning. Wat ook erg kan helpen, is een baantje zoeken. Dan kom je onder de mensen en moet je wel.

Dit klinkt erg bekend voor mij!!

Probeer elke dag een goed dagritme aan te houden: op standard momenten eten, met jezelf afspreken maar een bepaald aantal uur tv te kijken, je elke dag opmaken (hoeft niet veel maar al is het maar iets) en minimaal 1 keer per week sporten.

Zeg tegen jezelf dat het MOET!
En wanneer je dit een week vol hebt gehouden trakteer jezelf dan op iets leuks; iets leuks doen of kopen. zo heb je iets om naar uit te kijken.
en probeer dat elke week weer vol te houden.
Ik weet het is erg lastig! ik heb mijn moeder gevraagd of zij mij hierbij kon helpen dat wanneer ik weer is niks wil enzo dat zij me der op wees iets te gaan doen.