Ik wil op mn knie gaan...

Hoi

Mijn vriend en ik zijn ondertussen toch al ongeveer 5 jaar samen en ik denk dat het stilaan tijd wordt om een volgende stap te zetten in onze relatie. Ik heb het vermoeden dat mijn vriend niet al te lang zal wachten met zijn aanzoek. Ik zou hem echter willen verrassen en HEM ten huwelijk willen vragen. In mijn zoektocht naar verantwoording vond ik artikels zoals (weggehaald) . Maar ik wou dit toch ook even aan echte mensen vragen. :wink: To do or not to do?

wow toevallig had ik het hier een paar dagen geleden nog over met een vriend. Hij gaf aan dat hij zich dood zou schamen als hij aan mensen moest vertellen dat zijn vriendin hem ten huwelijk vroeg. En ikzelf vind het ook niet echt ‘romantisch’. Maar dit soort dingen moet je voor jezelf doen, en zeker niet voor een ander. Ik weet niet hoe jullie relatie is, want als dit echt bij jullie past moet je het doen. Maar ik lees ook dat je zegt dat hij waarschijnlijk zelf binnenkort een aanzoek wilt doen. Misschien heeft hij al wat gepland? Dan is het wel jammer. Maargoed, dit is zo persoonlijk allemaal, ik weet het niet haha

Ik vind inderdaad dat je er bij moet stil staan wat Valar Morghulis zegt. Is het anders niet een idee om voor de zekerheid ook een ring voor hem bij te dragen en zodra hij jou heeft gevraagd om deze te geven? Zo verras je hem toch zonder het aanzoek van hem af te nemen zeg maar.

We verwachten natuurlijk wel een update zodra het is gebeurd :wink: Heel veel geluk samen!

Ben het inderdaad eens met bovenstaande. Persoonlijk ben ik ook meer van: de man moet vragen. En helemaal omdat je het idee hebt dat hij dat toch al op korte termijn gaat doen zou ik hem dat niet willen ‘afpakken’. Wie weet heeft hij al hele leuke plannen gemaakt…

Vind het idee van Supercali (sorry, ik kort je even af :flushed:) wel echt leuk. Verras hem op het moment van aanzoek doen ook met een ring. ‘Wil je met me trouwen?’ en dan zelf ook op de knieën ‘Alleen als jij ook met mij wilt trouwen’. Zoiets haha.

Ik vind dat als jij het zelf zou willen vragen, dat je dat moet doen! Niet zo ouderwets denken. :slightly_smiling_face: Superleuk juist.

Maar heb je het weleens met hem over trouwen gehad? Niet dat hij het bijvoorbeeld niet wil en dan ga je af. Maar ik vind dat een vrouw het prima kan vragen! Alleen niet alle mannen zouden het inderdaad willen, maar jij kent je vriend beter dan ons. Ligt er ook een beetje aan wie de dominante is in de relatie haha.

Ik vind dat het absoluut niet uitmaakt wie wie vraagt. Het gaat er uiteindelijk toch alleen om dat jullie met elkaar willen trouwen? Ik zie mezelf ook wel een aanzoek doen als ik het te lang vind duren :stuck_out_tongue: Als jij graag een aanzoek wil doen, laat je dan vooral niet tegenhouden door een ouderwetse rolverdeling!

Hahahahah wauw ik ga hierom echt stuk, echt een geniaal idee!!

Maar, je moet doen wat jíj denkt wat goed is voor jullie, wij kennen jou(w situatie) niet.

hmm idk ik zou nooit iemand ten huwelijk vragen (mede omdat ik niet wil trouwen :") maar anders wss alsnog niet) maar ik denk dat dat iets is wat je zelf wel in kunt schatten

Ik vind zelf dat m’n vriend mij moet vragen. Ik weet dat hij er ook zo over denkt, daarom zou ik hem nooit ten huwelijk vragen. Maar hebben jullie het er wel eens over gehad? Ik zou het niet doen voordat je dat wel eens hebt gehad.
En het idee van Supercali vind ik echt heel leuk, draag een ring bij je zodat je hem dan ook ten huwelijk kan vragen als hij jou vraagt haha. Succes!

Gewooon doen!

Denk niet dat het leuk voor mannen is als zoiets gebeurd.

maar dat is puur mijn mening

Mijn moeder heeft mijn vader gevraagd in een brief :") Maar het ligt aan de situatie, als het bij jullie relatie past kan het gewoon. Ik ben zelf van mening dat de man het ‘moet’ vragen, gewoon omdat ik dat romantischer vind. Zou het een beetje een raar idee vinden om als vrouw zijnde op 1 knie te gaan. Dat past gewoon niet vind ik.

Onzin. Het kan tegenwoordig best wel dat een vrouw de man vraagt! Zelf zou ik het nooit doen, want ik ben een romantische troel die gevraagd wil worden. Kom er eerst wel even achter hoe hij over trouwen, etc. denkt

Ligt ook aan je vriend. Ik weet dat de mijne het echt niet tof had gevonden als ik het had gedaan. Wat dat betreft is hij echt nog een beetje ouderwets.

Dit is echt heel leuk en origineel!

Je kan niet voor alle mannen spreken. Sommige mannen vinden dit namelijk wel leuk. Zij kent haar vriend beter dan ons.