Ik wil NIET verhuizen

Hoi:)

Mijn moeder heeft ongeveer een half jaar geleden een man ontmoet, en daar heeft ze nu ook een half jaar iets mee.
Wij gaan vaak langs waar hij woont, en hij komt ook wel eens bij ons langs.
Maar nu wilt mijn moeder dus daar gaan wonen! En als ik iets niet wil is dát het wel! Ik woon al 14 jaar hier, ik heb hier mijn vrienden, mijn school waar ik me heel erg thuis voel, en daar zou ik dus weg moeten.
Gelukkig blijft mijn zus wonen in het huis waar ik nu nog woon, met 2 vriendinnen van haar.
Maar m’n moeder wilt na de vakantie al daar gaan wonen.
En ik doe er alles aan om hier te blijven.

Tips?

iedereen bedankt die reageert. :couplekiss_man_woman:

Ik denk niet dat je er iets aan kunt veranderen. Je kunt eventueel vragen of je bij je zus in mag trekken, maar misschien ben je daar nog iets te jong voor. Plus ik denk niet dat je dagelijks met drie oudere meiden opgescheept zit :wink:.
Succes!

Tja. Ik ben 18 en ben de laatste 8 jaar al 5 x verhuisd. Je kan er weinig aan doen.

Oh dat is wel lastig. Kan je niet eens goed met je moeder praat dat je dat echt niet wilt? Ik denk dat je moeder weet dat je echt niet wilt er misschien wel over nadenkt. Misschien kan hij dan wel bij jullie wonen.

dat heb ik ook al gevraagd, alleen dat wilt ze niet omdat zij verantwoordelijk is voor mij… maar dankjewel voor je reactie (L)

Je bent 16 toch? Wanneer ben je klaar met de middelbare school? (ivm studeren en evt. op kamers gaan)

Ik denk dat je echt een heel heel serieus gesprek met je moeder moet hebben. Vertel haar eerlijk dat je het niet ziet zitten. En dat je bijna volwassen bent, of ze het niet nog even voor je kan uitstellen, omdat het toch verschrikkelijk voor jou moet zijn.

Heb je nog broers en/of zussen?

Wat je wel tegen je moeder kan zeggen is dat ze misschien beter nog wat tijd neemt om die man te leren kennen.
Ik vind een half jaar niet lang genoeg om zomaar je spullen te pakken en met je zestienjarige dochter daar te gaan intrekken.

ja, ik praat er veel met haar over, en dan begrijpt ze me ook, en dan denk ik iedere keer dat het gaat lukken. maar dan wordt ze weer heel hard en zegt ze dat ik flink moet zijn. en dan vraag ik ook of hij bij ons kan komen wonen, maar zijn huis is best wel duur, en het staat al anderhalf jaar te koop. En hij heeft daar al 30 jaar een goeie baan. Hij zou dan wel kunnen reizen, alleen hij heeft ook nachtdienst. Maar dan denk ik, hij moet het er voor over hebben als ie echt om ons geeft.
Maar ik zal nog maar een keer met haar gaan praten, iig heel erg bedankt (: xx

nee, ik ben 14 :blush: oh er staat in mn profiel 16 zie ik, :blush: ik zal het veranderen. Ik doe havo, dus als het goed is ben ik op mn 17e klaar.
Ja ik heb nog 1 oudere broer xx

Idd, vind ik ook! Maar ze zegt dat als je jong bent je nog lang de tijd hebt om elkaar te leren kennen, en nu niet meer

Ze heeft het recht niet om jou te gaan verslepen voor een relatie die misschien nog geen jaar zal standhouden.

Wat? Zij MOET weten bij wie ze intrekt. Ze geeft nu praktisch gewoon toe dat ze hem niet kent. Hoe weet ze dan of dat wel een veilige omgeving is voor jou? Ze heeft een verantwoordelijkheid over jou en moet je niet zomaar bij vreemden gaan plaatsen die ze nog maar een half jaar kent. Ik vind dit echt niet kunnen.

je hebt gelijk, en ik zeg soms ook vindt je het niet kort, misschien is ie wel heel anders dan je denkt ? ze houdt wel heel veel van hem en ze denkt hem goed te kennen, zo ziet het er ook wel uit. hij ziet er niet echt uit als iemand onbetrouwbaars ofzo. maar je hebt wel gelijk xx

up :’)

Kan je moeder niet gewoon 3 jaar wachten tot dat jij klaar bent met school?
Ik bedoel ze heeft toch alle tijd en ik zou het een behoorlijk egoiïstische actie vinden.

Hmm ja, ik ben 14. En al 8 keer verhuisd…

Geen idee wat je er aan kan doen…

Echt? :astonished: heb je dan ook op 8 verschillende scholen gezeten?

idd. ik zal het haar vragen (: x

up :’)