Ik wil niet over de streep!

Hey,

Waarschijnlijk kennen jullie allemaal dat programma over de streep wel. Nou, het is een heel grote kans dat onze school mee gaat doen en op tv komt met Arie Boomsma enzo. En dan zie je altijd dat die kinderen van niks weten en in een bus gaan en niet weten waar ze heen gaan.

Maar nu komt het: ik ga daar écht niet aan mee doen. Ik wil niet met mijn hoofd op tv en ik wil niet 'over de streep ’ gaan zodat veel mensen dingen over mij gaan weten waar ik geen behoefte aan heb.

Het probleem is dat we dus niet de exacte datum weten, want het moet een ‘verassing’ blijven. Wat kan ik nu het beste doen?

x

Ahw Aleksandra…
ik ken dat progamma maar lieverd… iedereen is op die dag harstikke emotioneel. iedereen huilt. en als je perse echt niet eerijk wilt zijn, dan hoeft dat toch niet als je dat niet wilt?

Verrassing haha.
En ze hebben dit op mijn school ook gedaan. Geef het gewoon aan bij je mentor, ze houden er vast wel rekening mee.

Groot gelijk. Ik zou daar ook voor geen goud aan willen meedoen. Echt zo’n walgelijk programma vind ik het. Niet eens het hele initiatief, ik denk dat het best kan werken, maar gewoon het feit dat het ALLEMAAL wordt gefilmd en al die emoties van die kinderen zo worden uitgebuit. Nou ja, ik zou gewoon naar je schoolhoofd gaan en zeggen dat je er niet aan mee wilt doen.

Omdat die kinderen vaak dingen vertellen als dat ze geslagen worden door hun ouders. Dat is natuurlijk heel erg, maar die ouders hun leven is vanaf dan gewoon kapot. En de beelden van dat kind blijven altijd ergens op internet rondzwerven. Sorry ik ben gewoon heel erg nuchter opgevoed met het idee dat als je op tv komt, die beelden ALTIJD tegen je gebruikt kunnen worden, en ook als je 40 bent kunnen mensen die beelden vinden door (bij wijze van spreke) alleen je naam in te typen. En die laatste vraag bij het ‘over de streep gaan’ is altijd ‘ga over de streep als je ooit een kind hebt kunnen zijn’, en die kinderen die dan blijven staan, daar van weet je meteen dat hun ouders het hebben verpest oid. Je zal dan maar lekker met je ouders ernaar kijken. Ik weet niet. Ik vind het hele initiatief echt PRIMA als het niet op landelijke tv uitgezonden zou worden.

Fantastisch programma om mensen, zoals jij, die zich niet open willen stellen, je de kans geven om jezelf te zijn.

Laat je verrassen en doe mee. Ik kan alleen maar diep respect hebben voor iedereen die eerlijk is tijdens het programma.

Ik denk dat het juist heel goed is om aan zoiets mee te doen, maar ik snap wel dat je liever niet op televisie wilt komen. Geef het aan bij je mentor of bij een andere leraar/vertrouwenspersoon. Die kunnen er vast wel voor zorgen dat je niet mee hoeft te doen als je dat echt niet wilt

Ik snap goed dat je niet wilt dat heel Nederland al je geheimen weet.
Ik denk dat je t gewoon tegen je mentor moet zeggen?

Dit. Ik vind het initiatief echt heel goed en ik geloof ook wel dat het zal werken, maar ik zou ook echt no way daarmee op tv willen komen! Ik zou het inderdaad aangeven bij je mentor ofzo.

Kwam ook bij mij op school, gewoon melden dan hoef je niet mee.

Als iemand zich niet open wilt stellen dan is dat hun goed recht. Ik ben van mening dat je iemand niet mag dwingen aan zoiets mee te doen. Sommige dingen hoeft niet heel Nederland te weten van je…

Belachelijk programma. Ik bedoel: als actie is het super, alleen het moedigt eerlijkheid en openheid nou niet bepaald aan als heel Nederland mee kan genieten. Ik zou het ook niet doen hoor, ook al heb ik op zich niet eens iets te verbergen of iets dergelijks. Gewoon aangeven bij je mentor inderdaad.

Je kan aangeven dat je niet wilt dat het op tv komt.
Ze mogen niet zomaar beelden van jou uitzenden zonder dat je daar toestemming voor geeft. Bij ons op school was het ook, alleen werd het niet uitgezonden.

Zoals aangegeven: Je kan aangeven niet mee te willen doen.

Ik snap het wel. Ik zat in de klas (school) die als eerst werd uitgezonden. Er hebben een paar leerlingen niet meegedaan. Ik snap wel dat je niet mee wil doen want je wordt zowat gehypnotiseerd/gemanipuleerd als je eraan begint.

Veel mensen weten niet wat er echt allemaal gebeurd. Zo’n uitzending duurt 40 minuten, maar wij hebben van 9 tot 3 in die studio gestaan. Meer dan de helft van die tijd hebben we alleen maar gelachen en lol gemaakt om ons vervolgens super emotioneel te maken. Ik had niet eens zo veel dingen meegemaakt, maar ik heb constant liggen huilen. Als ik eraan terug denk had ik nooit mee willen doen.

Niet gemeen bedoeld hoor, maar heb je echt iets meegemaakt, waardoor je waarschijnlijk over de streep moet ? Want anders dan kan je ook gewoon blijven staan. :wink: Je bent vast met zo’n grote groep, dat er echt wel meer blijven staan, als je dan een beetje achteraan staat, ziet niemand je wss. :wink:

Je moet toch ook toestemming geven dat jij gefilmt mag worden. Dan geef je geen toestemming, of je vertelt je mentor dat je dit niet wilt…
Voor sommige mensen is dit een goed programma, maar als je dat niet wilt, dan begrijp ik dat ook. Zeker wanneer er camera’s op je gericht zijn. Zou ik ook niet prettig vinden.

snap ik, bij ons waren ze laats ook. ik zit gelukkig in havo 4 en vwo/gymansium 3 doet mee. ik was zoooo blij dat wij niet hoefde.

maar ik kan jou echt helemaal begrijpen, ik hou er niet van als mensen alles van me weten. aan de ene kant als wij hadden gemoeten zou ik gaan liegen en gewoon niet over de streep gaan bij dingen, maar aan de andere kant wil ik ook helemaal niet liegen. hmmm.

iedereen is op die dag emotioneel, en zolang je niet echt geinterviewd wil worden doen ze dat heus niet, ik denk niet dat je heel veel gaat op vallen want zoveel mensen hebben problemen!

Ze mogen je niet dwingen om mee te doen. Je kunt vooraf toch aangeven dat je niet mee wil doen. Je geheimen zijn tenslotte iets wat niemand aangaat. Sowieso is het niet toegestaan je te dwingen. Ik zelf zou ook niet mee willen doen.

Ze verdienen het misschien wel om voor lul gezet te worden, maar als zo’n kind dus geslagen wordt door de ouders en ze vertelt dat op tv. Als die ouders er dan achter komen, denk je niet dat ze dat kind dan verrot slaan? Ik denk in ieder geval dat die ouders daar niet blij mee zullen zijn en dat kind een nog groter probleem krijgt dan dat hij/zij al had.

^ Inderdaad ja, als die ouders dat te zien krijgen zouden ze het kind wel verrot slaan ja.

Maar ze kunnen je niet dwingen, dus ik zou even naar je mentor gaan. Als je wel perse mee moet doen (wat waarschijnlijk niet is) kun je desnoods gewoon de hele tijd blijven staan.
Succes!