Ik wil niet kinderachtig overkomen, wat te doen?

-

Gewoon jezelf zijn. Je moet je zeker niet volwassener gaan voordoen dan dat je zelf bent, want dan valt hij straks misschien op een ander meisje dan dat je echt bent. Ik was net 17 toen ik mijn vriend leerde kennen die toentertijd 24 was, maar ik studeerde ook net. Ik was gewoon mijzelf en daar viel hij voor.

Ja, ik wil ook echt wel mezelf zijn… Maar ik weet het niet? Ik ben zelf ook wel kinderachtig voor mijn leeftijd enzo, en ik wil dus niet dat hij denkt van wtf? Is zij 17? Zo gedraagt ze zich anders niet.

Hij weet dat je bijna 17 bent dus hij vindt het vast allemaal niet gek. Wel denk ik net als Falathiel dat je jezelf moet blijven! Ik snap wel dat je bang bent maar probeer anders een rustig aan een beetje je eigen dingen te vertellen: de dingen die je vertelt in je hoofd te hebben. Als hij daar steeds positief op reageert kan je jezelf misschien uiteindelijk los laten!

Ben ik de enige die het raar vind dat een man van 24 interesse heeft in een meisje van 16? En ook nog dat het een vriend van haar oom is…

Wil je dan dat hij op je ‘masker’ valt? Want als jullie dan iets zullen krijgen zul je je altijd anders voor moeten blijven doen en dat lijkt me niet prettig.

Ik vroeg me af hoe oud die oom is…

Gewoon jezelf zijn. Als je je constant veel wijzer en volwassender voor wil gaan doen dan je leeftijd, dan prikt hij daar ook heus wel doorheen. Hij ‘moet’ toch gewoon jou als 17-jarige leuk vinden en niet als 17-jarige die gigaaaantisch volwassen voor haar leeftijd is.

die hoeft helemaal niet zo oud zijn. Mijn moeder scheelt maar 7 jaar met haar nichtje waar zij dan tante van is.

Inderdaad, het jongste broertje van mijn oma is maar 6 jaar ouder dan haar oudste zoon (dus mijn oom). Als er veel kinderen zijn of er een groot leeftijdsverschil is (nakomertje) dan kan het zijn dat mensen al heel jong oom zijn :wink: