Ik wil niet kinderachtig overkomen, wat te doen?

-

Gewoon jezelf zijn. Je moet je zeker niet volwassener gaan voordoen dan dat je zelf bent, want dan valt hij straks misschien op een ander meisje dan dat je echt bent. Ik was net 17 toen ik mijn vriend leerde kennen die toentertijd 24 was, maar ik studeerde ook net. Ik was gewoon mijzelf en daar viel hij voor.

Ja, ik wil ook echt wel mezelf zijn… Maar ik weet het niet? Ik ben zelf ook wel kinderachtig voor mijn leeftijd enzo, en ik wil dus niet dat hij denkt van wtf? Is zij 17? Zo gedraagt ze zich anders niet.

Hij weet dat je bijna 17 bent dus hij vindt het vast allemaal niet gek. Wel denk ik net als Falathiel dat je jezelf moet blijven! Ik snap wel dat je bang bent maar probeer anders een rustig aan een beetje je eigen dingen te vertellen: de dingen die je vertelt in je hoofd te hebben. Als hij daar steeds positief op reageert kan je jezelf misschien uiteindelijk los laten!

Ben ik de enige die het raar vind dat een man van 24 interesse heeft in een meisje van 16? En ook nog dat het een vriend van haar oom is…

Wil je dan dat hij op je ‘masker’ valt? Want als jullie dan iets zullen krijgen zul je je altijd anders voor moeten blijven doen en dat lijkt me niet prettig.

Ik vroeg me af hoe oud die oom is…

Gewoon jezelf zijn. Als je je constant veel wijzer en volwassender voor wil gaan doen dan je leeftijd, dan prikt hij daar ook heus wel doorheen. Hij ‘moet’ toch gewoon jou als 17-jarige leuk vinden en niet als 17-jarige die gigaaaantisch volwassen voor haar leeftijd is.

die hoeft helemaal niet zo oud zijn. Mijn moeder scheelt maar 7 jaar met haar nichtje waar zij dan tante van is.

Inderdaad, het jongste broertje van mijn oma is maar 6 jaar ouder dan haar oudste zoon (dus mijn oom). Als er veel kinderen zijn of er een groot leeftijdsverschil is (nakomertje) dan kan het zijn dat mensen al heel jong oom zijn :wink:

Dus jij vind het ook raar dat mijn vriend mij toen leuk is gaan vinden toen ik net 17 was? En ik kan je vertellen dat wij supergoed bij elkaar passen en niks van het leeftijdsverschil merken. Ja hij heeft iets meer levenservaring. We wonen nu samen en leeftijdsverschil van 7 jaar kan best op die leeftijd. Je bent dan al wel zo wijs genoeg dat je kan nadenken voor jezelf

Je moet je niet anders voordoen dan dat je bent, anders valt hij niet op jou maar op een ‘ander’ meisje. Je moet gewoon jezelf zijn.

Ik heb dat ook! ben ook bang dat mijn crush mij kinderachtig vind ivm 8 jaar leeftijdsverschil… :cold_sweat:
hij heeft al een eigen huis, werk & al zoveel meegemaakt en ik… woon nog thuis, studeer en heb niks van de wereld gezien.

bluh.

Mijn oom is niet oud, hij is net 31. Hij is het jongste kind van mijn oma, idd!

gewoon jezelf zijn, als het echt wat wordt wil je toch dat hij op jou verliefd is en niet op de jou die hij denkt dat je bent? (vreemde uitleg, sorry daarvoor :wink: )

Ik vind het ook wel apart hoor. Als je in dezelfde levensfase zit (zoals allebei net beginnen aan een studie) kan het best, maar IK ken weinig 24-jarigen die 16-jarigen zouden daten. Met die laatste zin ben ik het niet helemaal eens; op hun 16e zijn de meeste meiden nog best naïef.

Anyway: ik zou inderdaad gewoon jezelf blijven. Hij weet hoe oud je bent en als je je volwassener gaat gedragen dan je bent, wordt dat wel lastiger als het serieuzer zou worden.

Nee hoor, ik vind persoonlijk dat je op je 16de niet met oudere jongens dan 19 moet gaan.

Je zegt het zelf al: hij praat graag met je. jij bent jij en als hij jou kinderachtig vind, dan is dat zo. Waarom veranderen voor een stomme boy.
Ook al vind je m leuk, ik snap het wel hoor, maar je bent gewoon wie je bent.

maar goed, ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd. welke 24-jarige is nu geinteresseerd in n meid van 16.

Dan zijn mijn vriend en ik dus heel verkeerd bezig geweest volgens jullie? Terwijl wij nu supergelukkig zijn en een huisje hebben samen? Wat narrowminded zijn jullie zeg. Het ligt nog altijd aan de personen zelf. En iemand van 16 kan HEEL goed samen met iemand boven de 20 zolang de personen bij elkaar passen en klikken met elkaar.