Ik wil niet jaloers zijn

Hey meiden,
Ik en één van mijn beste vriendinnen vinden dezelfde jongen leuk. En ik weet dat vriendsschap voor gaat maar het doet gewoon pijn. Ik vond hem als veel langer leuk en zij iemand anders en laatst zei ze opeens “ja ik vind hem toch wel wat leuker hoor” en ze haalt fotos van zijn instagram en maakt allerlei collages en fotoshops dat ze naast hem staat en stuurt in een groepschat en vraagt wat ik en andere vriendinnen er van vinden terwijl ze weet dat ik echt super verliefd op hem ben. Ik wil er niets om geven maar ik ben toch een soort van jaloers ofzo en ik wordt er een beetje boos over, we hebben allebei nog niks met die jongen maar als nog. Kan iemand me van dit gevoel of van haar acties afhelpen of vertellen wat ik moet doen? Ik weet het niet meer. Liefs Fleur x

Ik zou er met haar over praten. Je geeft aan dat ze al weet dat jij hem leuk vindt, maar ik zou het toch nog een keer duidelijk maken dat jij echt verliefd bent en dat je het niet leuk vindt dat ze zo doet. Hopelijk kun je dan afspreken allebei niks met hem te beginnen, zodat het niet zo’n pijnlijke situatie wordt.

Ik zou er inderdaad met haar over hebben dat je hier erg mee zit. Ik vind het echt een hele gemene actie van haar omdat ze weet dat jij hem echt heel erg leuk vind. Weten de rest van je vriendinnen ook dat jij hem leuk vind? Misschien ook even met hun erover hebben en kijken wat zij ervan vinden.

Zij vinden het ook stom, maar je kunt iemand toch niet verbieden iemand leuk te vinden? In pricipe heeft ze er evenveel recht op :frowning_face:

Dat ze dezelfde jongen leuk vind ja… daar kan je inderdaad niet veel mee. Maar je kan wel aan haar laten weten dat ze het niet zo openbaar hoeft aan te tonen, omdat het jou heel veel pijn doet. Zeker als ze foto’s met photoshop gaat bewerken (wat ik trouwens wel een béétje creepy vindt…?).
Praat er met haar over. Als ze jouw vriendin is dan kan ze echt wel begrijpen dat het niet fijn is als iemand zo nadrukkelijk laat tonen dat ze dezelfde jongen leuk vindt. :slightly_smiling_face:

Je kan niet iemand verbieden om iemand leuk te vinden nee, maar je kan het er wel met haar over hebben dat jullie rekening met elkaar houden. Want wat zij doet is niet leuk en zelfs een beetje gemeen als ze weet dat jij hem leuk vindt. Ik zou het er met haar rustig over hebben en duidelijk aangeven dat jullie vriendschap voor gaat.

Praat er met haar over. Ik zou er gewoon voor kiezen om allebei niets met die jongen te doen, omdat dat gewoon erg pijnlijk is als de één een relatie krijgt en de ander nog gevoelens heeft.

[s]Ben ik de enige die het echt super creepy vind dat ze collages en alles van zijn foto’s maakt? Als ik die jongen was zou ik dat echt niet leuk vinden.

[/s]Maar OT; Ik zou er inderdaad, zoals al gezegd, met haar over hebben.
En dan als blijkt dat jullie er allebei niet overheen kunnen komen, misschien afspreken om allebei niks met hem te beginnen.
Of als zij toegeeft dat ze misschien toch niet zo veel voor hem voelt, dat jij dan je move kan maken.