Ik wil niet dat hij dat doet

Ik weet niet of dit hier wel thuishoort of eerder in het automulatietopic, maar toch heb ik het even hier neergezet. Al ongeveer een maand ben ik samen met een jongen en omdat ik hem vertrouwde en het echt niet meer kon opkroppen had ik tegen hem gezegd dat ik me soms zelf snij in mijn polse. Hij reageerde heel bezorgt enzo en dat is ook begrijpelijk en natuurlijk zei hij ook dat ik ermee moest proberen te stoppen. Maar nu is er 1 probleem. Hij heeft zich sinds gisteren zelf 2 keer gesneden. Ik zei hem van dat hij ermee moest stoppen, omdat ik zelf weet dat het verslavend is, maar nu doet hij alsof het niets is, dat snijden. Nu weet ik helemaal niet wat ik moet doen. Ik wil niet dat hij dat doet. Het voelt precies alsof het mijn fout is dat hij ermee begonnen is. Wat zouden jullie doen in mijn plaats??x

Vertel hoe je erover voelt tegen hem.

ik en mijn vriend hebben t beide ook, alleen hij snijd moeder vlekken weg.

altijd als ik t n keer wel doe, doet hhij t ook als hij daar zin in heeft.

zo’n deal zou idd kunnen werken

Dat slaat echt nergens op, dus hij heeft er nooit van gehoord en dan breng jij hem op het idee? Het is hartstikke ernstig. Het is in ieder geval echt niet joun schuld.

Je schuldig voelen of iets heeft echt geen zin, want het is niet jouw schuld! Jij hebt niet tegen hem gezecht; “johh, doe je lekker mee met snijden”, dus JIJ kan er niets aan doen.
Dit is wel echt ernstig dit. Probeer even een heel serieus gesprek te beginnen en vertellen hoe je je erover voelt enz. Mocht hij niet luisteren dan kan je misschien, hoe moeilijk dat ook is, naar een leraar op school gaan (ik weet niet of je nog op school zit?), en anders misschien naar je ouders of als je dat liever niet wilt naar de ouders van een vriend of vriendin van je waar je een goede band mee hebt?

Sterktee!
xx

what the fuck dat is niet goed he( van dat moeder vlekken wegsnijden) dat kan echt heel erg gevaarlijk zijn!!!

ja, maar hij is heel slim hoor, hij weet wat ie doet, hij doet t ook echt goed, niet half, maar tog, niet goed om t te stimuleren.

OT: ik denk dat je echt het beste gewoon die deal kunt maken, zovan, als jij t niet doet, doe ik t ook niet…
misschien dat ie dr daarom ook mee begonnen is?

je niet schuldig voelen in iedergaval. praat met elkaar dat is meestal het beste. meestal zit er een probleem achter het snijden, dus probeer te vinden wat dat is. en misschien kunnen jullie het dan samen oplossen. xxx

waarom snijden mensen zichzelf???

om jezelf te straffen of psychische pijn ff om te zetten naar lichamelijk pijn…

Dat is niet goed. Misschien is het goed om 'm uit te leggen wat hij daarmee jou aan doet? Hij bagatelliseert jouw pijn, doet alsof het niets is en alsof je er gewoon mee begint/stopt. Hij beseft denk ik niet wat het inhoudt, misschien is 'ie begonnen om te proberen te begrijpen wat jij doormaakt, en dat is natuurlijk lief bedoelt, maar je gaat je daardoor alleen maar zorgen maken om hem - en dat helpt niets. Zeg 'm dat je er veel meer aan hebt als 'ie je op een andere manier helpt. Zoals hij dat nu doet is echt stom. Benadruk dat het voor jou echt heel moeilijk is en je daar steun in nodig hebt, niet dat het iets is wat je zomaar voor de lol doet en zomaar weer mee stopt, maar echt een probleem (als reactie op emotionele problemen). Als je je ook nog zorgen moet gaan maken om hem op die manier draagt dat er alleen maar aan bij. Hij zou waarschijnlijk veel meer helpen door gewoon naar je te luisteren.

Ik vind het overigens heel dapper van je dat je het je vriend verteld hebt, ik zelf heb het zelfs na zeven maanden nog niet over m’n lippen kunnen krijgen… bang voor de reactie.
Zo’n deal is trouwens stom, want het is voor de TS heel anders dan voor haar vriend, dus zo’n deal zou niet eerlijk zijn. Dan is het bijna alsof ze bang moet zijn dat haar vriend zich gaat snijden als zij het een keertje doet. Bij mij hielp het om van m’n beste vriend te weten dat 'ie heel erg teleurgesteld in me zou zijn als ik het nogmaals zou doen en ik wil 'm niet teleurstellen…

ja, dat kan ook, ligt er idd aan hoe ‘echt’ t bij hem is.

Luister , je schuldig voelen is niet nogig , jij kan niet zeggen wat hij wel en niet doet , maar misschien als je probeert te stoppen dat hij ook stopt

schuldig hoef je je niet tevoelen wand beter dat je het zelf zegt dan dat die het een keer ziet en schrikt en boos is dat je het geheim houd

maar ik zou zelf ook proberen te stoppen wie weet met hulp van buiten af