Ik wil naar een andere school..

Hey! Ik zit dus met een probleempje. Ik zit nu ongeveer al 2/3 maanden op de middelbare school en voel me nog steeds niet thuis. (Ben een brugklasser.) Ik heb wel heel veel goeie vriendinnen gemaakt dus het is niet omdat ik geen vrienden heb, in tegen deel zelfs. Maar toch… Ik voel me helemaal niet op mijn gemak en zit al dagen lang te denken om naar een andere school te gaan. Ik ging alleen naar die school eigenlijk vanwege mijn ‘‘beste vriendin’’ dat ze nu totaal niet meer is omdat ze gewoon doet dat ik er niet ben en allemaal roddels over mij vertelt. Het was helemaal niet mijn keuze, ik deed het voor haar omdat ik graag bij haar wou zijn omdat ik dacht dat we hele goede vriendinnen waren. Maar dat had ik mis en nu heeft ze me in de steek gelaten.

Ik weet gewoon écht niet wat ik moet doen, ik weet wel welke school me leuk lijkt en ik hoef me geen zorgen te maken van wat me ouders er van vinden, want hun vonden van het begin al dat ik een slechte keuze had gemaakt en hun hadden ook al vertelt dat zo’n andere school veel beter is en nu vind ik dat ook. Dus eigenlijk zouden ze erg blij zijn als ik nu zou zeggen dat ik naar die school wil gaan. Maar ik ben bang dat het daar mis gaat, dat ik daar juist geen vrienden maak. Maar ik had op heel veel sites gekeken dat ze er voor zorgen dat je je al heel snel thuis voelt maar dat kan ook allemaal niet waar zijn natuurlijk, maar het staat ook op die site. Maar ik ben gewoon bang dat ik daar geen vrienden maak omdat ik erg verlegen ben. En ik wil gewoon ontzettend graag naar die school. Al vanaf de eerste dag dat ik naar de school ging waar ik nu op zit, want in de zomervakantie ging het dus mis tussen mij en mijn ‘‘beste vriendin.’’

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Als je je echt niet op je gemak voelt en het mag van je ouders, zou ik als ik jou was gewoon gaan overleggen. Maar 2/3 maanden is nog best kort hoor! & je hebt vriendinnen op school, dus misschien toch nog even afwachten of je gevoel zo blijft?

ik zou egtniet van school veranderen, ik had precies hetzelfde alsjou en toen had ik me aangemeld op een andere school waar ik in het 2de jaar heen zou kunnen, nu zit ik in het 2de jaar op een andere school en ik heb hier helemaal geen vriendinnen en het is hier egt niet leuk ik heb egt spijt datik heb veranderd dus beter doe je het niet… je went aan de school vanzelf

Ik zou het nog een maandje afwachten, maar wel informeren bij die andere school of je daar nog terecht zou kunnen! Dit klinkt namelijk niet echt alsof je het naar je zin hebt op een school waar je waarschijnlijk nog wel een paar jaartjes moet zitten.
Hoe zijn de leraren, andere mensen uit je jaarlaag etc? Ik zou namelijk niet gelijk van school veranderen omdat je ruzie hebt met je vroegere vriendin.

Ik voel me gewoon echt niet op mijn gemak, altijd als ik denk iemand te kunnen leren kennen kent die ‘‘vriendin’’ van mij ze ook. Ik voel me gewoon echt niet fijn, ga niet met een fijn gevoel naar school en zou het liefst gewoon naar een school willen waar ik gewoon nieuwe mensen kan leren kennen die zij tenminste niet kent. Ik hoor volgens een stuk of 7 meisjes bij het groepje van de saaie mensen ofzo. Zoiets had ze me vertelt… Dat ik een nerd en alles ben terwijl dat niet zo is. Ik bedoel ik ben gewoon tevreden met mezelf en alsnog word ik soms uitgelachen.

-

Denk er heel goed over na. Want het is wel iets waar je de komende (minimaal 4) jaren nog heen moet. Ik heb ook de verkeerde keuze gemaakt van school. In de eerste hadden we elke week wel een keer ruzie in de klas, ik vond het vreselijk, huilde er om, de tweede precies hetzelfde. In de derde kreeg ik een leukere klas maar mijn school blijft vreselijk en ongeregeld, dus als je je niet prettig voelt op school: veranderen.

Ja ik voel me serieus gewoon niet prettig. Het lijkt me gewoon beter om naar een school te gaan waar niemand je kent, want zij heeft ook alles kunnen vertellen aan heel veel mensen van hoe ik ben, dat ik erg verlegen ben. :c
Als ik naar die andere school ga, weet niemand iets van me. Me ouders zeggen dat het echt een goede school is, voor het leren ofzo. En dat ze er echt voor zorgen dat er niet gepest word. Want mijn ouders kennen veel anderen waarvan hun kinderen naar die school gingen. Maar ik ben bang dat het dan alleen erger word ookal wil ik het zó graag.

Ook de leraren op die school zijn volgens mijn ouders veel beter…

Ja ze noemt me inderdaad nerd. En ik ben gewoon tevreden met mezelf, ik vind mezelf niet lelijk of wat dan ook. :c

Zo te lezen zijn er verschillende meningen en ervaringen mee, en mijn ervaring leert mij te zeggen om van school te veranderen!

In het 2e jaar van de middelbare ben ik ook veranderd van school.
En achteraf gezien ben ik daar zo blij mij. Ik werd weer lekker mezelf, maakte grapjes en kreeg m’n dosis humor weer. Op m’n oude school werd ik gepest omdat ik dun was en dat ging van kwaad tot erger.
Op m’n nieuwe school (die overigens een stuk kleiner was/is) voelde het veel “huiselijker” aan.
Ik kwam daar natuurlijk zonder iemand die ik kende in de klas. Maar ik werd heel goed opgevangen. Het was veel gezelliger en wat ook zeker meespeelde: een gelijk aantal meiden :slightly_smiling_face:.

Ik hoop dat je de knoop kunt doorhakken!
En ik denk dat je het beter niet bij je huidige school kunt laten doorwateren dat je weg wilt gaan, dat kan namelijk zorgen voor heel manipulatief gedrag van de school, Vreselijk is dat.

xx

Bedankt, de school waar ik naartoe wil gaan is wel wat groter alleen ik lees/hoor wel overal dat je je snel thuis voelt en er niet gepest word en je anders een groot probleem hebt met je mentor of weet ik veel wat als je dat doet. Het lijkt me gewoon veel fijner, niemand kent je en je kunt laten zien dat je aardig bent! Ik heb zo’n gevoel dat mensen hier denken dat ik arrogant of wat dan ook ben… :c Of lelijk en ik denk gewoon dat ik dat gevoel gewoon niet meer zou hebben als ik naar die nieuwe school ga. School is nu nog niet zo lang begonnen dus eigenlijk zou ik het beste dat nu moeten doen.

Ik denk dat het dan een goede keuze zou zijn voor jou.
Kan je op de andere school ook een keer op gesprek komen met je ouders?

Soms is een nieuwe start het steuntje dat je nodig hebt.
Alleen heb niet te hoge verwachtingen, neem ze liever laag want dan valt het allemaal alleen maar meer mee :slightly_smiling_face:.

Succes en misschien kan je op de site kijken of er de komende maand activiteiten worden ondernomen waardoor jij misschien wel heel leuk kennis kan maken met de klas/school!

Ja klopt, ik moet niet meteen denken dat het daar allemaal veel beter is. Het kan of veel slechter zijn of juist veel beter.

Je moet het niet van je ouders of van de ‘ex’ beste vriendin af laten hangen. Als jij je er nu niet thuis voelt kan het zijn dat het over een aantal maanden beter is. Of het goed of slecht zal gaan op een andere school weet je niet, zoals je zelf al zegt. Ik heb op twee verschillende middelbare scholen gezeten, en ik heb geleerd dat scholen kunnen verschillen als dag en nacht. Het advies dat ik zou willen geven is: ga op je gevoel af, tenminste dat is bij mij erg goed uitgepakt en ik heb op mijn tweede school veel meer mogelijkheden gekregen. Succes.

Het is niet altijd leuk op school. Ik vind het ook echt niet altijd even leuk op school en heb zo ook mijn vriendloze periodes gehad, en ik ben nog steeds niet heel dik met mensen bevriend.

Maar het went, en ik zou nu ook echt niet naar een andere school willen. Hier ken ik toch wel een hoop mensen, hoewel ik er niet dikke vrienden mee ben. Dus wacht nou maar even af. Sowieso moet je je niets aantrekken van je klasgenootjes, en ook zij zullen zich wel niet altijd even thuis voelen op school.
De middelbare school is nou eenmaal even wennen voor iedereen. En dat moet je niet laten verpesten door je klasgenootjes.
En als je na een jaar nog twijfelt kan je overwegen toch naar een andere school te gaan.

Ja klopt, als ik het zelf echt wil en ik ben er dan ook echt 100% zeker van moet ik het gewoon doen.

Het is nooit te laat om het tegendeel te bewijzen en laten zien dat je niet verlegen bent etc.
Qua pesten: dat kan nooit tegengehouden worden, anders werd dat overal wel toegepast. ‘‘Hier wordt niet gepest’’ is iets wat elke school in z’n promotiepraatje zet, maar pesten gebeurt overal en altijd, ook als je later aan je carriere bent.
Ik heb een rotjaar gehad in de brugklas, en altijd hoorde ik bij de saaie groep, tot en met Vwo6. Maar weet je? Je moet niet zo streven om bij de populairen te horen. Wees jezelf, en als anderen dat saai vinden, so be it.

Ja!