Hey! Ik zit dus met een probleempje. Ik zit nu ongeveer al 2/3 maanden op de middelbare school en voel me nog steeds niet thuis. (Ben een brugklasser.) Ik heb wel heel veel goeie vriendinnen gemaakt dus het is niet omdat ik geen vrienden heb, in tegen deel zelfs. Maar toch… Ik voel me helemaal niet op mijn gemak en zit al dagen lang te denken om naar een andere school te gaan. Ik ging alleen naar die school eigenlijk vanwege mijn ‘‘beste vriendin’’ dat ze nu totaal niet meer is omdat ze gewoon doet dat ik er niet ben en allemaal roddels over mij vertelt. Het was helemaal niet mijn keuze, ik deed het voor haar omdat ik graag bij haar wou zijn omdat ik dacht dat we hele goede vriendinnen waren. Maar dat had ik mis en nu heeft ze me in de steek gelaten.
Ik weet gewoon écht niet wat ik moet doen, ik weet wel welke school me leuk lijkt en ik hoef me geen zorgen te maken van wat me ouders er van vinden, want hun vonden van het begin al dat ik een slechte keuze had gemaakt en hun hadden ook al vertelt dat zo’n andere school veel beter is en nu vind ik dat ook. Dus eigenlijk zouden ze erg blij zijn als ik nu zou zeggen dat ik naar die school wil gaan. Maar ik ben bang dat het daar mis gaat, dat ik daar juist geen vrienden maak. Maar ik had op heel veel sites gekeken dat ze er voor zorgen dat je je al heel snel thuis voelt maar dat kan ook allemaal niet waar zijn natuurlijk, maar het staat ook op die site. Maar ik ben gewoon bang dat ik daar geen vrienden maak omdat ik erg verlegen ben. En ik wil gewoon ontzettend graag naar die school. Al vanaf de eerste dag dat ik naar de school ging waar ik nu op zit, want in de zomervakantie ging het dus mis tussen mij en mijn ‘‘beste vriendin.’’
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?