Ik wil naar een andere school

Maar ik weet zeker dat mijn ouders het niet goed gaan vinden?
Ik zit nu in 2 gymnasium, maar ik wil naar een andere school, en daar hebben ze geen gymnasium dus wil ik atheneum gaan doen.
mijn ouders denken dat ik makkelijk over kan gaan, maar ik moet elke dag tot diep in de avond doorleren om mijn huiswerk af te krijgen…
hoe moet ik het vragen?
en is atheneum ook makkelijker dan gymnasium? :astonished:

xx

Atheneum is niet makkelijker denk ik. Bij gymnasium heb je wel 2 (of 1) vak(ken) erbij, maar voor de rest is het bijna hetzelfde.
Ik zou gewoon op gymnasium blijven zitten als ik jou was…

Atheneum is niet makkelijker dan gymnasium, het is precies hetzelfde alleen heb je op gymnasium grieks (en/of latijn), en dat heeft atheneum niet.

• ik vind mijn school niet leuk
  • ik vind mijn klas niet leuk
  • al mijn echte vrienden zitten op die andere school
  • ik weet nu al dat ik gymnasium niet haal
  • ik heb helemaal geen vrije tijd meer, met gym krijg je veel meer hw

Waarom weet je nu al dat je gymnasium niet haalt?
Maar ik zou niet atheneum gaan doen als je dit soort problemen hebt, eerder havo.

Gym is eigenlijk hetzelfde niveau als atheneum, maar je moet extra aandacht besteden aan school door Grieks en Latijn.

&ik had vorig jaar hetzelfde probleem als jou. naja bijna, ik deed vwo in een havoklas (ingewikkeld verhaal maar daar komt het op neer) en ik vond mijn school + de mensen niet leuk, er werd slecht lesgegeven en alles viel uit. je moet gewoon naar je ouders gaan en zeggen dat je liever naar een andere school wilt, zijn ze het er niet mee eens, blijven doorzeuren! dat heb ik ook gedaan, maar vergeet niet dat je ook goede argumenten moet hebben :wink:

op gymnasium moet je alles toch sneller afhebben, en moet je alles in kortere tijden leren?
Ik ken 2 mensen die van gymnasium naar atheneum gingen dusja… dat zeiden ze.

Ik weet niet op wat voor soort school ze zit, maar hier is een ‘Stedelijk Gymnasium’ en mensen die het niet meer redden mogen de volgende klas vwo proberen op een andere school.

toen ik in de 1ste gym deed was het wel zo dat er soms dingen geleerd moesten worden die andere klassen niet hoefden te leren, verder is het gewoon vwo zoals atheneum.

er is echt geen verschil tussen atheneum en gymnasium hoor (behalve dat je grieks en latijn erbij hebt).
je moet werkstukken niet sneller afhebben en krijgt ook niet meer huiswerk. in de 4e worden atheneum en gymnasium bij elkaar gedaan, daar zit ik ook in en je hebt alle vakken samen dus ook hetzelfde huiswerk etc.
het enige verschil is dus latijn (en soms grieks) erbij. als je daar dus goed in bent moet je echt niet naar atheneum gaan, want dat is geen verschil.

Bij ons werkt dat ook zo, dat je in de 4e bij gymnasium-leerlingen in de klas zit.

gymnasium is in de eerste en tweede en derde zeker wel moeilijker dan atheneum. Je hebt meer huiswerk want je moet 2 vakken meer doen in dezelfde tijd.
(ik zit zelf op het gymnasium.)

zodra je naar de 4e gaat wordt het allemaal een stuk minder 'moeilijker’als atheneum, dan heb je evenveel vakken (tenzij je een extra vak neemt, maar dat kan op het atheneum ook.)
Ik zou dus zeggen; even doorbijten!
maar als je het echt niet meer naar je zin hebt…
tja dan zou ik naar die andere school gaan.

Ik ben ook naar een andere school gegaan (omdat ik allemaal achten haalde zonder er maar íets voor te doen op tl in de tweede en om daardoor naar havo te kunnen) maar ik voel me er nog steeds niet thuis! niet echt in ieder geval… maar bij jou is het waarscheinlijk een heel ander verhaal dus… je moet wel goed kijken of het er achteraf niet slechter op word…

heb er over gepraat met mijn ouders, ze verklaren me voor gek dat ik van “de beste school” naar “een slechte school” wil. dat mag ik toch zelf bepalen ?!!

vertel ze hetzelfde als dat je tegen ons verteld, gewoon alle redenen en dat je best snapt waarom zij dat niet leuk vinden maar dat dat voor jou gewoon veel leuker/beter is. succes ermee!

Welke school zit je?

beste school van groningen… Praedinius Gymnasium