Ik wil naar de havo.

Hoi! (:

Ik zit in 2VMBO-gt (Gemengd Theoretisch). En dat doe ik nu 2 jaar, en ik sta wel goed gemiddeld, een 7,1. En bij een 7,5 mag je naar havo. Ik wil alleen weten of het van 3VMBO-gt naar 3/4 havo een grote overgang is en of dat wel handig is? Want ik zit nu op het vmbo dus, maar ik heb een fotografisch geheugen, en dat is natuurlijk wel handig voor talen enzo, maar bij wiskunde enzo niet, ik heb dus moeite met dingen toepassen, en dat moet je dus op de havo doen… Maar als ik uitleg krijg lukt het meestal wel hoor. En ik ben best lui om te leren, ik kan wel snel leren, maar ik ben niet consequent tegen mezelf en daardoor leer ik niet veel enzo, maar nu wil ik het komende jaar héel goed mijn best gaan doen om naar de havo te kunnen.

Maar wat denken jullie dat handiger is? Gewoon na het gt naar het MBO, en dan 2 jaar MBO en dan instromen op HBO, of van 3gt naar 4 havo? (kan dat trouwens, moet je dan niet jaar 3 overdoen?)

Eerst diploma halen, daarna naar de havo

hmm ik denk dat je beter dan naar de havo kan gaan, maar je moet gewn leren en niet lui zijn. als je mbo doet ben je meer tijd kwijt dan is de havo wel handig:D.
maar volgens mij moet je dan wel eerst 3havo doen, i kweet het niet zeker

je kan ook doen wat rocknroll zegt, dan heb je nog tenminste een diploma in je handen

Ik denk dat je 3havo ook opnieuw moet doen als je vanaf 3 vmbo gaat…
En als je je diploma hebt mag je ook meteen niet naar 5 havo neem ik aan?

Oh en misschien is van het mbo naar het hbo wel beter? Ik weet niet wat je wil gaan doen daarna, maar als het iets in hetzelfde vakgebied is is dat misschien handiger, dan heb je al wat meer ervaring! (Als je bijvoorbeeld eerst MBO Toerisme me wil doen en daarna HBO Toerisme)

mee eens ^^

Daar heb ik ervaring mee :slightly_smiling_face:
Nou, mij is het gelukt met bijna een 8 gemiddeld, op het einde van 2 vmbo-tg. En ik kan totaal geen wiskunde, maar andere vakken gelukkig wel.

Je staat nu al behoorlijk hoog, maar ik zou als ik jou was dat echt omhooghalen naar minstens een 7.5 zonder dat je je kapot hoeft te werken, lukt dit niet zonder heel veel werk NIET DOEN. Lukt het wel, vooral proberen! Maar ik waarschuw je wel, de stap is behoorlijk groot en die moet je zeker niet onderschatten, en je moet ook aan de leraren laten zien dat je het echt wilt, doe je dat niet? Dan zullen ze je niet snel havo laten doen. Op het begin zul je lage cijfers halen op havo, maar als je zorgt dat het 5,5 of hoger is, zit je goed. De cijfers zullen later wel weer omhoog gaan.

@ Al die mensen boven mij;
Wat jullie zeggen klopt wel, maar ik zit nu eind 3 havo en het gaat hardstikke goed, en het ziet er ook naar uit dat ik gewoon 4 havo ga doen, en met mijn gekozen pakket zeggen de leraren dat ik de examens wel aan moet kunnen, dus het is niet onmogelijk :wink:

Gewoon proberen, je kunt altijd nog terug naar vmbo.

Eerste nog 2 jaar vmbo blijven doen, en dan vanuit 4 tg (als je je diploma hebt gehaald) nog 2 jaar havo doen… Doe ik lekker ook :wink:

Doorstromen naar de havo.
De overgang van MBO naar HBO blijkt heel slecht te zijn.

ik doe nu examenn vmbo. en ik ben al toegelaten op de havo op dezelfde school.
gewoon eerst je opleiding afmaken!

havo is een betere voorbereiding op hbo!

Ik weet niet wat je het beste kunt doen, zit zelf al vanaf het begin op de havo. Maar ik zit nu in havo vier en ik merk echt dat de mensen die van het VMBO (na het halen van hun diploma) ingestroomt zijn, er veel moeite mee hebben. Dus of je nu echt beter eerst je diploma kan halen weet ik niet. Hoe het zit met MBO naar HBO weet ik ook niet, maar denk dat het opzich geen nadeel is, eerst MBO. Ja, het kost je meer tijd, maar je leert ook heel veel door gewoon te doen en twee keer vier jaar een opleiding betekend ook twee keer zoveel stages e.d. dus twee keer zoveel ervaring…