Ik wil mijn tanden witter.

Sinds ik van mijn beugel af ben (1,5 jaar terug) zijn mijn tanden geel geworden. Niet extreem geel, maar wel dat ik het zelf irritand en lelijk vind. Ik mag van mijn ouders niet mijn tanden laten bleken. En ik heb al een paar maanden een witmakende tandpasta maar ik merk niks. Ik heb ooit een keer ergends strips gezien die je op je tanden ‘plakt’ en dan een poosje laat zitten. Maar ik kan ze werkelijk nergends vinden… Iemand tips om je tanden witter te krijgen, zonder ze te moeten bleken bij een kliniek.

kan niet

bedankt voor de snelle reacties :slightly_smiling_face:

Ik hoorde dat aardbeien+bakpoeder of bananenschil werkt?

De strips waar je het over hebt zijn Crest 3D White strips. Maar of ze ook goed zijn voor je tanden…

“irritand:grinning_face_with_smiling_eyes:

oke heel saai

Whitening tandpasta gebruiken voor een tijdje…Misschien dat dat helpt.

Ik ben net klaar met mijn “kuur” van 2 keer per dag 5 dagen lang en ik zie werkelijk waar mega weinig verschil… En heel mijn tandvlees is kapot

Het is ook niet de bedoeling dat die strips je tandvlees aanraken :’) Staat er bij mij duidelijk op.

baking soda + citroen haalt de aanslag van je tanden weg, waardoor het frisser oogt, maar maakt het niet zo wit als een echte bleek behandeling, moet je maar eens googelen. baking soda is trouwens wel daadwerkelijk anders dan bakpoeder, en of dit echt heel goed voor je tanden is durf ik niet te zeggen :’)

aardbei helpt ja maar al die suikers op je tanden tasten je glazuur aan. Zo ook met baking soda, dat is korrelig en dan beschadig je je tanden enorm

Crest Whitestrips en dan de Supreme versie! Ik gebruik die ook.

Je tanden écht witter maken kan alleen met bleken. Wel kan je ze optisch witter laten lijken met verschillende trucjes. Bv. een juiste kleur lipstick dragen of een speciale tandpasta gebruiken die je tandvlees wat roder maakt, waardoor je tanden optisch witter lijken. Een voorbeeld van zo’n tandpasta is Email Diamant (de rode versie).

Dingen met baksoda, bakpoeder etc. zou ik maar beter uit je hoofd laten (tenzij je slechte en gevoelige tanden wilt).
Dit is echt niet goed voor je tanden en meestal werkt het al niet eens.
Zogenaamd witmakende tandpasta is de grootste onzin op de wereld, geen één tandpasta gaat je tanden witter maken echt niet.
De enige oplossing is dus inderdaad om je tanden professioneel te laten bleken, of zoals al gezegd is te zorgen voor een mindfuck met rode lipstick zodat het lijkt alsof je tanden witter zijn.
Je moet trouwens ook onthouden dat er (bijna) geen mens spierwitte tanden heeft, tenzij diegene het dus heeft laten bleken maar zeker niet van zichzelf.

Aw pijnlijk :frowning_face:

Nouja zegt iniedergeval wel genoeg over hoe schadelijk die dingen zijn. Gevoelige tanden zijn geen pretje.

dat gebruik ik al een half jaar, en er is niks veranderd :cold_sweat: