Had ik maar zo’n mooi lang haar als jij hebt! Bij mij komt het net tot over m’n schouders… Het schiet maar niet op haha.
Je zou eraf kunnen knippen wat nodig is, dus de 7/8cm die je in gedachten hebt. Maar misschien moet er wel meer af, je kapper weet dit het best! Dat zou ik er sowieso vanaf laten halen.
Of je laat het tot iets over je schouders knippen? Of juist laagjes, dat lijkt me ook wel mooi. En zeker als het wat krult. Ik houd van krullen haha. Al kan ik me voorstellen dat je dat zelf niet zo mooi vindt.
Misschien kun je ook eens op kapperssite kijken, daar heb je veel verschillende kapsels gesorteerd op lengte, kleur, type haar etc. (Al zou ik niet zoveel naar de kleur kijken, maar op model. Dat is in elk geval wat ik altijd doe, je kunt altijd nog zelf bepalen in welke kleur dat je het wilt). Mijn kapper doet daar altijd een beetje moeilijk over, ik heb bruin haar. En ik neem altijd een foto mee van hoe ik het ongeveer wil. En dan gaan ze ook altijd meteen over de kleur beginnen omdat die vaak niet overeen komt. Die willen cashen natuurlijk haha.
Ik hoop dat je iets leuks vindt!