Ik wil mijn ex terug

Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ga kapot door verdriet. Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met een jongen, die hij 2 weken geleden heeft verbroken. De reden daarvoor is dat ik me niet aan mn woord hield. Ik had namelijk beloofd dat ik niet meer boos zou worden om kleine dingen, ik ga namelijk al door het lint als hij 5 minuten te laat was. Dat is iets waar ik zelf aan moet werken. Dat beloofde ik hem, maar toch werd ik elke keer weer boos. Hij was het zo zat en zei dat hij niks aan me had als ik me niet aan mn woord hield, en dat ik tegen mezelf loog en tegen hem. Ik belde hem toen op en zei dat het me speet en dat ik eraan zou werken. Maar hij zei: nee dat heb ik te vaak gehoord, ik ben dit nu zo zat, ik ben helenaal klaar met je. Na een week belde ik hem weer, maar hij bleef bij zijn besluit. Daarna heb ik m nog een paar gebeld maar hij nam niet op. Toen ik anoniem belde nam hij wel op, maar zodra hij mn stem hoorde legde die neer. Hij heeft me al 2 weken geblokt op whatsapp. Ik heb met mn beste vriend gepraat hierover en ik heb besloten in therapie te gaan om aan mn probleem te werken. Zowel voor mijn ex als voor mezelf en derest van mn omgeving. Alleen wil ik mijn ex zograag terug, ik ga kapot van de pijn… Hoe kan ik dit het best aanpakken dat ie het weer wilt proberen? Ik ben altijd gelukkig geweest met hem

Ga eerst in therapie. En als je dan over een tijdje je beter voelt, neem dan nog eens contact met hem op. Laat het nu even rusten.

Ik zou eerst eens beginnen aan die therapie, zo kan je ook laten merken dat je er echt aan werkt. Ik zou je ex eerst even wat ruimte geven om het even te overdenken en hem niet meer bellen.
Dan kan je, als jullie dit beide even hebben kunnen laten bezinken, hem een mailtje sturen met dat je er veel spijt van hebt en hem vragen contact met jou op te nemen. Doet hij dat niet, dan zul je je er bij neer moeten leggen dat het voor hem gedaan is.

Kortom, werk eerst aan jezelf en gun hem en jezelf eventjes rust om de boel te overzien. Vanuit daar kan je dan weer gaan denken aan vervolgstappen. Dat maakt in mijn ogen meer kans dan dat je hem nu blijft bellen etc. Daar zou ik zelf ook gauw klaar mee zijn als ik al duidelijk gemaakt had dat het even klaar is.

Je zit nu hoog in de emotie. Kom eerst tot rust en werk ook echt aan jezelf. Dan kun je het van een andere kant bekijken.

Dankjulliewel. Denk je wel dat ik kans maak om met hem deze relatie voort te zetten? Of is die dr echt mee klaar?

Dat weten wij toch niet? Ga gewoon in therapie dan zie je het vanzelf wel. Zelfs als hij je niet terug wil, dan is het alsnog goed dat je therapie hebt gedaan voor als je weer een relatie krijgt met een andere jongen.

De vraag is of hij je nog een kans wil geven of dat hij dat voor zijn gevoel al vaak genoeg gedaan heeft. Dat weet alleen hij.
Maar ik denk dat als jij aan jezelf gaat werken en laat zien dat je hem ook zijn tijd gunt, je kansen al wel een stuk groter zijn dan hem nu te blijven bellen en op dezelfde voet door te gaan.

Inderdaad is het een idee om eerst in therapie te gaan. Om heel eerlijk te zijn vind ik jouw vriend wel een beetje oneerlijk tegenover jou. Ik snap wel dat het hem hoog zat dat je telkens zo tegen hem deed maar naar mijn mening had hij je tenminste kunnen helpen met je woedeproblemen ipv het uit te maken. Ik weet natuurlijk het hele verhaal niet maar dit is hoe ik het persoonlijk bekijk nu ik jouw verhaal lees,

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik ben een coach gaan zoeken waarmee ik over de situatie kan praten. Bij mij heeft het vooral te maken met mijn zelfvertrouwen, misschien is dit bij jou ook wel ? Ik praat ook nog met iemand anders over de situatie en ik heb personal boks les waar ik lekker mijn frustraties los kan laten gaan. Ik moet zeggen dat mij dit erg heeft geholpen tot nu toe. Ik denk dat je ex wilt dat jij jezelf weer word net zoals je in het begin was. Hij heeft je geblokkeerd omdat hij wss wilt dat jij ook voor jezelf gaan denken en je rust pakt. Ik zou ook de therapie nemen en leuke dingen met vriendinnen gaan doen. Want op jou manier krijg je je ex niet terug. Succes!

Wtf in therapie?! Waarvoor? Als die gast zich niet aan zn afspraken houdt zou ik ook pissig zijn. Misschien zijn het mijn autistische trekken, maar ik zie dit niet als jouw tekortkomingen. Als jij er veel waarden aan hecht als je vriend op tijd komt moet hij hier rekening mee houden.

Ik denk dat je eerst aan jezelf moet werken voordat je verder wilt met deze relatie.