hallo allemaal ,
ik heb nu al langer dan 2 jaar een beugel maar wil hem er heel graag uit ik ben eind februari jarig en t zou me fantastisch lijken om mijn beugel er voor die tijd uit te hebben. mijn tanden staan helemaal recht en de ortho zei afgelopen afspraak dat ik alleen nog elastiekjes hoefde te dragen en dat die daarna deruit mag 22 januari krijg ik dus te horen of die eruit mag of niet kan iemand vertellen of die weet dat ik m dan voor eind februari deruit kan hebben ?
Ik had dat ook, heb 3.5 jaar mijn beugel gehad oid. Ik dacht dat hij er dan binnen een maand uit zou zijn, daarentegen moest ik nog een half jaar wachten. Hij zei inderdaad wanneer hij eruit mocht, maar hij zei toen in mei dat hij erin oktober uit zal gaan :’)
Ik zou dus niet teveel hoop hebben. Jouw tanden zijn dan natuurlijk wel anders dan de mijne, zou ook kunnen dat hij er bij jou wel gewoon uit mag. Zou er alleen niet van uit gaan.
edit: hij is er bij mij inmiddels ruim een jaar uit, alleen ik heb nog steeds 2 andere beugels waarvan ik 1 een hele lange periode 22 uur per dag in moest hebben. Then again, jouw tanden zijn natuurlijk anders dan de mijne, maar de kans is groot dat je hierna gewoon een andere beugel krijgt om ze recht te houden.
Het zou bij mij 3.5 jaar duren en dat werd 6 jaar.
Ik zou niet te veel hoop hebben inderdaad. Want je moet nog elastiekjes dragen? Dan moeten eerst je tanden na de elastiekjes helemaal goed staan. En als hij er uit mag moeten ze eerst je spalkje maken en plaatsen.
Ik heb mijn beugel er eerder uit laten halen, ik hoefde ook alleen nog elastiekjes maar die heb ik misschien 1 keer gedragen :’). Heb daarna een draadje achter m’n tanden en een nachtbeugel gekregen. Die nachtbeugel heb ik nooit gedragen en mijn tanden staan nog net zo recht als toen ik mijn beugel er net uit had. Maar dit verschilt natuurlijk per persoon.
Geef bij het volgende bezoek aan hoe je erover denkt. Overleggen is de beste optie de 22e
Hangt van je orthodontist af denk ik.
Toen mijn ortho zei dat mn beugel eruit mocht duurde het zo’n 5 maanden voordat ie er echt uit was. (ivm drukte en vakantie)
En wat Kraplapje zegt, geef t aan en overleg met je ortho! Succes
Kan snel zijn, kan ook lang duren.
Ik moest 2 jaar een beugel waarvan ik het uiteindelijk 7 maanden heb moeten dragen en toen was het al goed.