Ik wil mijn beste vriendin niet kwijtraken, help!

Hallo Allemaal!
Ik heb een gigantisch rot probleem. Het gaat over een hele goede vriendin van mij. We hebben stomme dingen gedaan, waardoor onze ouders nu teleurgesteld in ons zijn. We hebben niet ons niet aan hun afspraken gehouden,we zijn vaak te laat thuis gekomen, we hielden ze niet op de hoogte waar we waren, en waren alleen maar bezig met onszelf.
Mijn vriendin is een jaar jonger als mij, en we beginnen langzaam een beetje uit te gaan. Zo gaan we om met een groepje oudere jongens uit een dorpje verder op, waar we echt gigantisch mee kunnen lachen. Hun zijn iets ouder als ons, en gaan dus ook uit als er geen feestdag of kermis ofzo is, maar als wij mogen van onze ouders gaan we met hun.
Nu is mijn vriendin verliefd geworden op een van die jongens, en ik ook. Waardoor we liever bij hun in de buurt zijn en vaak het risico lopen om niet op tijd thuis te zijn, omdat het vaak te gezellig is en uit de hand loopt.
Dit is dus enkele keren gebeurt, en nu hebben haar moeder en mijn moeder besloten ons straf te geven. Maar dat is niet het enige.
Ik heb het gevoel dat de moeder van mijn vriendin liever ziet dat ik niet meer met haar omga. Omdat die moeder vind dat ik een slechte invloed op haar heb. En ik en mijn vriendin weten bijna zeker dat haar moeder zich dat heeft aan laten praten door haar buurvrouw ( die de moeder is van een meisje waar ik vorig jaar veel mee ben opgetrokken, maar met ruzie uit elkaar zijn gegaan )
Nu heeft die buurvrouw dus tegen de moeder van mijn vriendin lopen klagen over mij op een feestje, hoe slecht ik wel niet was etc. We weten het niet zeker, maar aangezien mijn vriendin zelf ook op dat feestje was en als ze mijn naam liet vallen dat de buurvrouw, (of laten we haar maar gewoon de vriendin van haar moeder noemen)hele tijd begon te zuchten bij het vallen van mijn naam. En nu zijn we dus bang dat haar moeder nu een slechte gedachte over mij heeft. Ik trek dat me heel erg aan, want ze is een van mijn beste vriendinnen en als haar moeder liever niet ziet dat ik met haar omga, word het echt heel erg moeilijk om bij haar nog over de vloer te komen, terwijl ik haar echt niet kwijt wil.
Mijn vriendin zegt dat ze niet weet wat haar moeder nu precies wil en denkt. We mogen elkar een tijdje niet zien omdat we moeten nadenken over dat we te laat waren en niet alle afspraken zijn nagekomen. En ik weet dat mijn moeder met haar moeder contact daarover heeft gehad. Waarin de moeder van mijn vriendin aan mijn moeder aangaf dat ze mijn vriendin verandert vond sinds ze met mij omging.
Mijn vriendin vertelde gister dat toen ze met mij op msn zat en haar moeder achter haar bezig was, ze heel erg geiriteerd keek toen ze zag dat haar dochter weer met mij aan het praten was… waarop ze zei dat mijn vriendin het rustig aan moest doen.
Ik hoop dat ik een beetje de situatie goed heb geschetst. En het een beetje duidelijk voor iedereen is, het is echt een probleem die ik wil oplossen, want ik geef mijn vriendschap niet op door dit.
Heeft er iemand tips? Of een idee? Moet ik met de moeder van mijn vriendin praten? Of moet ik me hier niks van aan trekken en bewijzen dat ik heus geen slechte invloed op haar heb.

ehm tja moeilijk.
misschien moet je met de moeder van jou vriendin gaan praten?

Hmm, het klinkt allemaal alsof je ouders erg bezorgd zijn. Het is een beetje uit de hand gelopen zeg maar, terwijl er niet superveel aan d ehand is.
Je had je wel gewoon aan de afspraken moeten houden, want zo raak je vertrouwen kwijt. Maar dat over slechte invloed etc. zal wel meevallen. Jullie heben het gewoon leuk met elkaar, en met die jongens.

Ik zou proberen te bewijzen dat je geen slechte invloed op haar hebt en zou met die moeder gaan praten.
Pas wel op dat je niet te emotioneel wordt tijdens het gesprek, want van ruzie wordt de situatie niet beter.

Oh, dat is echt een moeilijke situatie. Ik zou waar joun moeder en joun vriendin bij is met die moeder van je vriendin praten, of dat joun vrienden zegt dat ze zich niet alles moet laten aanpraten door die buurvrouw. En anders zou ik het ook niet weten.

Ja inderdaad. We zitten niet aan de drugs, drinken niet veel, roken niet. We hebben gewoon een gezellige tijd, echt super gezellig. En dat word nu gewoon ruw verstoord door onszelf.

up

je moet sowieso het vertrouwen van jouw ouders en haar ouders terug winnen. misschien kan je een week niet naar die jongens gaan (hoe moeilijk het ook is) en daarna je ook echt aan de afspraken houden, dus niet te laat thuis komen, zeggen waar je bent, enzovoort. en ik zou met je moeder gaan praten, uitleggen dat je het zo niet bedoelt hebt en als zij het begrijpt vragen of ze mee wilt om met de moeder van je vriendin te praten, zodat zij je kan helpen e. d.