Ik wil mijn beste vriend helpen

Ik heb hele erge ruzie met het vriendinnetje van me beste vriend. Hij weet het wel en doet er niet zo moeilijk over, maar ik ben bang dat ik hem kwijt ga raken. Ik denk dat hij mij niet zo belangrijk meer vind. Ik had namelijk laatst met hem afgesproken en een dag daarna kwam zijn vriendin met het idee om ook af te spreken met hem. Hij wil haar niet kwijt en zei toen oke is goed. De volgende dag zei hij tegen mij dat zei ook zou komen, maar aangezien hij jarig is en ik zijn verjaardag niet wil verpesten heb ik gezegt dat ik niet zou komen, want ik krijg dan geheid ruzie met haar. Maar ze is nog al jaloers… Ze denkt steeds dat ik hem van haar wil af pakken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ze wordt al jaloers als ik hoi tegen hem zeg -.- hoe triest… Maar het punt is dat hij steeds meer naar zijn vriendin toetrekt en zijn vrienden vergeet. Hij word daarnaast ook nog eens dik gebruikt… Dat heb ik hem al heel vaak vertelt maar hij wil het niet aan nemen. Maar ze doet hem wel steeds pijn. Ik wil hem heel graag helpen maar hij is zo eigenwijs… Maar ik weet hoe hij is hij kan nog al depresief worden en zelfmoord neigingen krijgen als hij verdrietig is… Hoe kan ik er voor zorgen dat hij geen pijn meer heeft maar hij daardoor niet boos op mij word…

(ik weet long story maar moest gewoon even me verhaal kwijt, k pieker er nog al over)

Als erover praten niet helpt blijft er niet zoveel meer over…
Ik zou gewoon hun relatie afwachten, misschien blijft alles wel goed, zo niet heb jij hem in ieder geval gewaarschuwd.
Aan zijn jaloerse vriendin kan jij weinig doen, dat is haar probleem, ik zou me er niet teveel van aantrekken en gewoon blijven afspreken met hem.

Ty ^^ :slightly_smiling_face:

Topictitel moet duidelijk zijn, dus die heb ik even aangepast.

je kunt je er beter niet mee bemoeien want als hij de kant van zijn vriendin kiest ben je hem dadelijk echt kwijt!
zie gewoon hoe het loopt, en vroeg of laat komt hij er wel achter als het echt waar is wat jij zegt.

nou tis waar want ze is naar zijn huis gegaan om te kijken wat hij deed maar heeft alleen door zijn slaapkamer raam gegluurd. Ze stond laatst te schuren met een andere jongen en ze heeft een heel groepje op gericht om info te verzamelen. En dan zegt ze dat ze em vertrouwd -.-