ik wil makkelijker zijn,

Oke om het even uit te leggen, ik ben verliefd op een jongen die extreem makkelijk is, en overal heel simpel in is, en als ie iets niet leuk vind? Dan doet ie ping en het niet leuke gevoel is weg! Hij doet waar die zelf zin in heeft etc,

ikzelf heb dat totaal niet! Ik hou rekening met iedereen, en hou me aan mijn afspraken, maar het is dan echt heel heel vervelend als hij dat weer eens niet doet… Dit heeft in principe niets met mij te maken want hij doet het bij iedereen en al zijn vrienden zijn ook zo!

Ik wil wat makkelijker worden, waarom niet gewoon doen wta ik zelf wil!? Het is alleen zo verdomd moeilijk!? En nee ik wil niet veranderen voor een jongen, maar misschien maak ik het voor mezelf gewoon wat simpeler ofzo?

En zijn ex zit ook weer achter m aan en dat kan ik niet uitstaan,

maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?! sorry maar moest het even kwijt.

Barbie weet alles over makkelijk zijn. Vraag het haar.

sorry, maar ik snap er helemaal niks van.

Laat hem dan veranderen? Als hij zo tegen iedereen doet praat er dan met hem over… dat lijkt me niet super moeilijk? Als je er zo meezit…

Jij bent niet makkelijk, en hij wel als ik het goed begrijp?
dit kun je ook positief zien, jullie kunnen van elkaar leren. En jullie vullen elkaar aan.
en tegenpolen trekken elkaar aan toch??
Sorry als dit verhaal niet klopt misschien, maar snapte er niet heel veel van:P
xx

Ik heb persoonlijk een beetje een hekel aan mensen “die erg makkelijk zijn” en " doen waar ze zelf zin in hebben". Dat soort gedrag neigt al gauw naar asociaal gedrag. Ik vind het goed van je dat je rekening houdt met andere mensen! Waarom zou je dat willen veranderen? En je hoort je aan je afspraken te houden, dat hij dat niet doet is gewoon asociaal vind ik. Je moet jezelf niet veranderen… Je bent prima zoals je bent. En "makkelijker"zijn maakt je geen leuker persoon. HIJ zou iets aan zijn houding moeten doen…

Ben je tevreden met jezelf zoals je bent? Dan zou ik niet veranderen. Dat jij je ergert aan het gedrag van die jongen, omdat hij zo ‘on ease’ is, is in mijn ogen geen teken dat jij jezelf zou willen veranderen op die manier. Wat ik eerder zou doen is hem aanspreken op zijn laksheid. Als hij echt zo weinig rekening houdt met anderen zal je hem niet altijd prettig in de omgang vinden en het zou niet gek zijn als je hem dat eens zou vertellen.

Oh ik kan zo niet tegen dat soort mensen =’]

Alsjeblieft word niet zo?

Wees vooral jezelf!

sorry hoor maar wtf heeft dit te maken met barbie? Ik ben echt heel serieus, ik kan me om de minst erge dingen heel erg druk maken, heb nog nooit gespijbeld gedronken etc etc en ik ben al 18, maar ik ga wel uit enzo. Soms vraag ik me weleens af of dat normaal is?!

Tuurlijk blijf ik rekening houden met anderen etc, want tegen associalen kan ik ook niet…

Wat ik dus bedoel is: Ik denk dat ik moet leren me minder snel druk te maken om dingen.
En sorry als ik heel heel erg onduidelijk ben?! Maar soms snap ik mezelf ook niet helemaal

Oh dat heb ik ook, alleen in sommige dingen ben ik wel gemakkelijk. Maar ik veel dingen ook weer niet haha.

mijn vriend en zijn vrienden doen dat… en dat kan tot erge problemen leiden neem dit voorbeeld:
zitte in de tram te roken -.- wat al niet mag komt er een cotroleur die netje vraagt of ze hem uit doen gooie ze vervolgens hun peuk op de grond … en krijge ze boete voor zwart rijden…
boete betalen ze niet…
door dit soort “lax heid” is mijn vriend heel erg in de schulde gekomen ben juist blij dattie eindelijk zich is gaat aan passen enzo

Blijf allebei jullie zelf in godsnaam.
Als het dan niet werkt dan is het niet Meant to Be.

Ik vind makkelijke mensen maar vervelend, die laten mij altijd zo vallen. Ik word er verdrietig van en gekwest en ook heel kwaad. Maar ik word niet makkelijker omdat hun zo zijn. Blijf mezelf en uiteindelijk kom ik mensen tegen die het zelfde denk als ik.

Ik denk dat jij aan je normen en waarden twijfelt, maar dat moet je niet doen. Blijf lekker je zelf, volgens mij ben je goed bezig. En hij niet. Misschien dat je een jongen tegenkomt die het zelfde is, want een vriendje die zo “makkelijk” is, in andere woorden het boeit hem allemaal niet. Lijkt mij geen pretje,

Wat ik dus bedoel is: Ik denk dat ik moet leren me minder snel druk te maken om dingen

Dat is wel goed ja, probeer ik ook als ik weer eens alles alleen moet doen. Uiteindelijk komen zij zich zelf ooit wel tegen.
Maar ga niet je niet te veel niet druk maken (lekker duidelijk) want anders wordt alsnog net als hun.

Soms baal ik echt dat mijn gevoelens zo dubbel zijn?! Want het lijkt mij ook geen pretje! Maar aan de andere kant denk ik; als ik me nou eens niet zo druk zou maken om alles, en gewoon eens even plezier heb?

hhm, misschien moet je meer gaan beseffen dat sommige dingen niet jou probleem of verantwoordelijkheid zijn. Dat als iemand zoals jij het noemt “makkelijk” doet, het bij hun zelf ligt en niet bij jou. Misschien dat je zo minder piekert :slightly_smiling_face:

Het is net als of ik nu mijzelf ook een tip geef, want ik heb wel precies het zelfde, openbaringsmomentje.

Gewoon je minder druk maken…?

Als je je druk maakt probeer je dan te bedenken wat het probleem nou eigenlijk is… en vraag je dan af of het al dat piekeren wel waard is.

:grinning_face_with_smiling_eyes: