Ik wil liever oud en nieuw samen met hem vieren, maar hij liever met vrienden

Hoihoi!

Ik heb een probleem. Ik ben 20 en heb voor het eerst een vriend tijdens oud en nieuw. Hij zei een paar maanden terug al dat hij zn festivalfeest af ging zeggen zodat we samen iets konden doen. Een maand geleden vroegen 2 vrienden van hem (een ander stelletje) of we bij hun thuis gezellig kwamen. Ik vond dat goed. Nu vertelt mijn vriend me ineens dat we toch maar naar een feest bij iemand anders thuis gaan (met zo’n 20 man) en vroeg mij niet of ik het ook goed vond. Ik ken zijn vrienden nog helemaal niet goed en kan ook zeer slecht tegen grote gezelschappen. Mijn vriend heeft ook al gezegd dat hij zich niet gaat inhouden met drank. Ik weet dus nu al dat hij lam gaat worden met vrienden en ik dan in een hoekje zit te wachten tot we naar huis gaan. Advies zoals “praat eens met zijn vrienden” heb ik niets aan, want ik ben heel introvert en kan niet goed socializen in grote groepen.
Heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik het eigenlijk niet zo fijn vind maar hij zei alleen: ah joh wordt gezellig, je leert ze wel beter kennen.
En ook wil ik niet “that girlfriend” zijn die hem bij zn vrienden weghaalt ofzo, dan gaan ze me zeker haten.

Wat zouden jullie doen? Advies? Tips? :frowning_face:

Wat werd er als eerste afgesproken en ging hij daarmee akkoord? Ik vind het namelijk niet fijn dat hij opeens een andere feestje/afspraak heeft gemaakt zonder dat je hiermee akkoord gaat.

^ Dat inderdaad. Helemaal zonder met jou te overleggen, terwijl hij weet dat jij introvert bent en liever niet in grote groepen bent. Als je het niet per se met hem wil vieren zou ik lekker alsnog naar dat stel gaan waar jullie eerst heen gingen, dan maar zonder hem

Ik vind het wel raar dat hij het normaal vindt je mee te slepen naar een feest zonder overleg, helemaal als er al iets anders vaststond. Als hij per se naar dat feest wil, dan is dat zo, maar ik vind het niet normaal dat hij je dat gewoon mededeelt, hij kan het ook uitleggen en vragen of je meewil of dat je iets anders wil doen.

Of je zegt hem dat je het stom vindt en dat je al een afspraak met hem en vrienden had gemaakt en dat hij dat niet zo kan afzeggen, maar dan heb je een kans dat als je dat doordrukt hij alleen maar loopt te chagrijnen op die avond. Of je zegt hem dat je geen zin hebt een een groot feest en laat hem kiezen of hij zelf gaat en jij iets anders doet, of dat je samen toch wat anders doet.
Ik zou het in elk geval wel bespreekbaar maken, voor hij vaker over je heen loopt.