Ik wil lang haar hebben - vragen!

Hoi,

Ik wilde altijd al graag lang haar hebben. Vroeger had ik veel krullen dus alles krulde op, maar nu heb ik meer slag/krullen, die zodra je er met een borstel doorheen gaan pluizig zijn en breed staan enzo. Ik moet nu dus elke ochtend mijn haar nat maken, maar dat heb ik er wel voor over! Het is nu redelijk lang (als het nat is tot mijn bh-bandje) Nu had ik echter een paar vragen.

1. Mijn vrienden merkten vandaag en gisteren op dat mijn haar beneden lichter was. Is dit dood haar, of niet? Want zo ja, dan zal ik het tot mijn schouders moeten laten knippen ongeveer volgens hun (zelf zie ik de kleurverschil niet echt in de spiegel, maar daar is het ook redelijk donker…)

2. Nu was ik vroeger altijd zo van ‘ik ga nooit meer naar de kapper, ik wil lang haar hebben’. Nu weet ik dat dát juist slecht voor je haar is, en ik heb het ooit een jaar ongeknipt gelaten… Dus het werden gespleten punten van gespleten punten. Nu probeer ik een goede planning te maken van wanneer ik naar de kapper moet gaan. Maar weet een van jullie om de hoeveel tijd je naar de kapper moet gaan, als je lang haar wilt hebben? Ik had eerst gelezen om de 3 maanden, maar toen zei iemand tegen mij dat je het om de 6 maanden moest doen, dus ik ben nu heel erg verward. En moet je dan alleen de dode punten laten knippen, of net iets meer?

Hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vragen. Ik heb het hard nodig!
xx’Emily

1. Je punten zijn pas dood als je erdoor heen kan kijken en dus dunner is dan de rest van het haar (tenminste dat heb ik me laten vertellen door mijn kapper). Vaak is het ook droger en pluiziger dan de rest van het haar.

2. Officieel moet je om de 6 weken gaan, maar als je het echt wil laten groeien kan dit niet want dat wat eraan groeit knip je er ook weer af, dus een beetje speling van 10/12 weken ofzo ??

En btw ik zou je haar niet borstelen als je krullen hebt, doooodzonde ;(

Als je je punten pakt, kun je letterlijk zien of ze gespleten zijn. Gewoon kijken of een haar in een keer splijt in 2 puntjes

12 weken o.o Dat klinkt echt zo kort… ben er nog steeds een btje bang van merk ik… haha?
Dus ik moet dan gwn de langste pluk pakken en kijken hoe ver die gespleten is? Bij hoeveel mm/cm moet ik dan ong naar de kapper gaan?

gewoon knippen als er een groot stuk dode puntjes is, ik haal het er dan vaak helemaal af of alleen een klein stukje om het net wat frisser te doen lijken. Ik laat mijn haar ook lang groeien. Om dode punten tegen te gaan moet je goede shampoo,conditioner,haarmasker en olie gebruiken.

Ik heb erg lang haar en ik ga maar 1 of 2 keer per jaar naar de kapper…
Maar eigenlijk ligt dit aan je haar, hoe dik het is enzo.
Ik zou dus je kapper om advies vragen, want ik weet niet hoe jou haar eruitziet.
xx

O ja, en het is normaal dat je haar lichter aan de onderkant is als je er over nadenkt. Je haren worden toch steeds donkerder als je ouder wordt, en het onderste haar is het oudst dus het lichtst

Het ligt aan je haar hoevaak je naar de kapper moet. Ik ga om de 4 maanden, en dan laat ik echt alleen de puntjes knippen, niks meer.

Ik zou even aan je kapper advies vragen.

volgens mij is het normaal dat je haren aan de puntjes lichter zijn.
ik heb een meisje in mijn klas en ze heeft heel mooi lang haar (IK BEN ZO JALOERS xD) en je ziet ook bij haar dat het vanaf haar hoofdhuid echt steeds lichter word, ze begint ook donkerblond haar te krijgen btw. xD terwijl ze normaal gezien licht blond heeft.

12 weken zijn gewoon drie maanden dus dat zou ik aan houden denk ik dan. Ik weet niet bij hoeveel mm/cm. Als ik een langere tijd niet bij de kapper ben gaat het uit model en zo. Ik denk dat je gewoon per drie maanden moet gaan. Ik zou zeggen: Luister naar je haar. Het klinkt heel gek, maar als je weet hoe je haar in elkaar zit weet je ook wanneer je naar de kapper moet gaan. Net zoals dat de ene persoon om de dag zijn haren wast en jij bijv. per dag omdat je haar er dan verzorgder uit ziet of omdat je haar vet is als je dit niet doet.

Bytheway, het masseren van je hoofdhuid stimuleert de haargroei en ik heb even gegoogled: Ik vond een artikel met tips om je haren sneller te laten groeien/wat mogelijk helpt: ‘snel lang haar tips.’