Ik wil iets nieuws

Ik heb er nu al genoeg van om thuis te wonen, deze stad vind ik geen bal aan en ben toe aan nieuwe vrienden/avonturen. Helaas ben ik nog veels te jong om op kamers te gaan, en als ik naar het voortgezet onderwijs ga is dat ook niet verder dan 15 minuten fietsen voor mij, dus op kamers gaan heeft geen zin. Ik zou zo graag in een grote stad of misschien zelfs een ander land willen wonen. Ik word er zelfs een beetje depri van als ik er aan denk dat ik het nog 4 jaar of langer zo uit moet zien te houden… Hier thuis heb ik het super hoor, maar toch mis ik soms die dingen wat ik beschrijf… Iemand ideeen hoe ik het wat leuker kan maken? En of er toch nog opties zijn?..

Maak een lijstje met dingen die je wilt doen (kleine dingen) en ga die met vriendinnen doen?

fiets kopen, auto kopen.

Nee ik weet niet, veel bij vriendinnen slapen ofzo

In de vakantie zou je met wat vriendinnen een weekje naar een grotere stad kunnen gaan waar wat meer te beleven is? Gewoon in een hotelletje ofzo.

ja kamer helemaal opnieuw inrichten.
oké klinkt raar, maar helpt wel een tijdje :stuck_out_tongue:

Hm, ja dat zijn leuke dingen voor eventjes, maar ik wil gewoon het liefst voor een lange periode of zelfs voor altijd iets. Bijvoorbeeld, ik was van het weekend bij de zee, toen dacht ik nog hoe heerlijk het zou zijn als je daar zou kunnen wonen, op kamers bijvoorbeeld. Volgens mij is het niet helemaal gezond dat ik hier als 15 jarige er nu al over na denk of wel?

Herkenbaar.

Wat doe je in het buitenland? En hoe oud ben je dan als ik vragen mag :’)

Ga lekker in de zomer een weekje op vakantie met vriendinnen?

je hebt nog je hele leven joh, lekker rustig aan niet alles hoeft meteen. Als je eerst je school haalt kun je later misschien een baan wat verderweg nemen wat lekker verdient.

Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, probeer de positieve punten te bedenekn van hier wonen.

Oooh, ik heb precies hetzelfde. Ik denk dit al 3 jaar, en het gevoel wordt ook steeds sterker. Maar er is nu nog niks aan te doen en je moet er nu gewoon wat van maken. Want als je blijft denken dat alles beter is dan hier, dan ga je het ook geloven en zie je de leuke dingen hier niet meer

ik wil ook uit huis.
heb het hier ook super goed,
maar het lijkt me zo geweldig om op mijn eigen te wonen, of samen met mijn vriend (we hebben 3 jaar en 3 maanden.)
we hebben al eens gekeken voor een leuk huisje, alleen dat ging helaas niet door ):
die moeder vind het ook niet goed, maar net of zij dat kan bepalen?

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ga anders op zoek naar nieuwe uitdagingen thuis? Een nieuwe sport, plan veel uitstapjes, kijk eens rond naar andere mensen om bevriend mee te geraken,…

Maar met voortgezet onderwijs bedoel je vervolgopleiding? (Voortgezet onderwijs = namelijk middelbare school.)

Ik kon er ook voor kiezen om 20 minuten van mijn huis naar het HBO te gaan, maar toch ben ik naar Amsterdam gegaan. Je hoeft niet per see naar de dichtstbijzijnde school.
Dit is een oplossing voor over een tijdje, maar toch, dan heb je iets om naar uit te kijken.

Ik heb het ook… Ik wil gewoon even weg iets anders, andere mensen andere omgeving. Daarom heb ik besloten om 5 maanden High school te gaan doen in Canada. Misschien ook een optie voor jou? (het is wel vrij prijzig?)
Ik kan echt niet wachten :grinning:
Als je vragen hebt of iets wil weten, dan moet je me maar even een note sturen…

Ik had dit in de 5e & 6e van het middelbaar. Ik vond het zo kut waar ik woonde (Zeeland) en werd nogal gek van m’n ouders, ik moest echt weg! Nu woon ik in A’dam (2.5uur met de trein) en moet ik toegeven dat Zeeland zo gek nog niet is, maar dat zie je alleen wanneer je er niet meer zit. Het kan zijn dat het bij jou anders is natuurlijk, maar ik merk dat meer vriendinnen van mij dit gevoel hebben. Ik zou nog maar gewoon even genieten van je tijd nu! Doe gewoon leuke dingen met vriendinnen enzo, ook al zijn het maar kleine dingen zoals picknicken in het park, een terrasje, etc.

En wat bedoel je idd met als je naar het voortgezet onderwijs gaat? Als je 15 bent mag ik hopen dat je daar al zit toch?

ik ken meiden die op hun 17e al op hun eigen gingen wonen, en heb ook verhalen gelezen van 18/19 jarigen enzo.
maar wat maakt het uit hoe oud je bent, je weet zelf toch zeker wel waar je aan toe bent enz? (:

Ik ken iemand die highschool heeft gedaan in amerika.
zij vond het helemaal geweldig.
maar je moet natuurlijk wel hun taal kunnen spreken.

Ps. Ik woon daar trouwens nog niet, omdat ik zo’n ei ben geweest om me in november pas in te schrijven voor een kamer. :’)