Ik wil iets doen met mijn passie

Hee,

Ik wil graag jullie mening!

Ik wil van mijn passie mijn beroep maken: Mode ontwerpen.
Ik weet dat het zeker niet makkelijk is om in die wereld te komen. Ik zit sinds mijn 6e op naailes en draag bijna alleen maar zelf gemaakte kleding. Ook naai ik kleding voor mijn vriendinnen. Mijn naai docente zegt dat ik talent heb maar ik weet het niet. Ik ontwerp ook gewoon kleding op papier.

Moet ik er wat mee gaan doen?

Als je dat wilt, ja.
Als je dat niet wilt, nee.

Als jij dat wilt moet je dat doen ja, er zijn zat opleidingen voor :stuck_out_tongue: En je naaivaardigheden zullen zeker in je voordeel werken.

Moet ik er wat mee gaan doen?
Nou, je moet natuurlijk niks, maar als je er echt graag iets mee wil gaan doen, dan moet je dat gewoon doen.

Ik bedoel meer van heb ik er talent voor en kan ik het?!

ja, dit kunnen we namelijk ruiken zonder plaatjes

Of je er talent voor hebt kunnen wij niet bepalen, he? =]

En als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken naar opleidingen in die richting. Er zijn zat mode-vakscholen en opleidingen waar je terecht kan.

post eens wat dan kunnen we een mening geven.

Dat ziet er al veel belovend uit, foto’s zijn eigenlijk nog niet eens nodig.

Maar je hebt architecten en je hebt uitvoerders. ::slightly_smiling_face:

Als je iets echt echt wilt moet je er voor gaan en zal het ook lukken (:

De meeste creatieve opleidingen hebben een toelatingsgesprek/-dag waar je een portfolio mee naartoe moet nemen en/of een dagje aan de slag moet om te laten zien wat je kunt. Op basis daarvan wordt je wel of niet aangenomen, dus dan merk je vanzelf wel of je goed genoeg bent of niet.

Als je er iets mee wilt doen dan moet je dat doen, zou ik zeggen.

Doen!

En een dagje meelopen geeft je het beste beeld van de opleiding en dan kan je ook praten met andere studenten en dus te weten komen hoe hun er tegen aan kijken. (Meeloopdag is beter dan een opendag meestal)

Wij kunnen niet bepalen of jij er talent voor hebt, we weten niet hoe het eruit ziet.
Je kunt je het best aanmelden voor een opleiding voor mode design ofzo.
Daar moet je je portfolio vaak laten zien en opdrachten doen en dan kijken zij of je er talent voor hebt om je beroep er van te maken.

Oeh nou ben ik wel benieuwd naar wat je hebt gemaakt. :slightly_smiling_face:

post is wat zou ik zeggen :grinning:

http://nl.top-model.biz/nl/creativestudio/designertafel/1086482/user-designs.html
Hier wat foto’s van mijn ontwerpen maar dat is al oud hoor! iets van 1 tot 2 jaar geleden.

Ik zal morgen nog wat foto’s posten

Ik kan de link niet openen helaas.
Maar niet geschoten is altijd mis. als dit iets is wat je echt wil moet je het gewoon doen!
en ja er zullen mensen zijn die het niks vinden maar er zullen ook mensen zijn die het juist wel leuk vinden. ieder heeft zijn eigen smaak.

Ben heel benieuwd naar foto’s van de kleding. En als het je passie is, vooral iets mee doen! :slightly_smiling_face: