Ik wil iets anders. Er moet iets veranderen.

Heey,
Het gaat helemaal niet goed met mij.
Ik had 2 weken geleden een ernstige depressie die een maand lang duurde. Toen ben ik niet naar school gegaan. Sind 2 weken ging het weer en ga ik gewoon naar school. Tot gister. Nu ben ik weer in elkar gestort en ga ik niet naar school.
Ik heb ook therapie tegen mijn depressie en zo.
Al heel erg lang.
Maar ze kwamen tot de conclusie dat mijn stemming dus heel erg wisselt. De ene dag is het een op een schaal van 1 tot 10, nummer 10. Dus alles gaat helemaal perfect en ik ben heel erg gelukkig. En de volgende dag ben ik zwaar depressief en is eht cijfer een 1. Of het cijfer is een tijdje een 5. Maar dat is ook niet fijn. Want dan ga ik alleen naar school omdat het moet. Omdat ik anders de leerplicht ambtenaar op me dak krijg. Maar niet omdat ik mijn toekomst zie, of omdat ik ook maar iets aan school leuk vindt.

Ik heb de raad van veel mensen opgevolgd door therapie te gaan volgen. Maar het helpt niet. Ook heb ik duizende gesprekken met psychologen gehad, maar het hielp allemaal niet. Cursussen gevolgd etc. Want dan ging het een tijdje, een week of twee. Maar vervolgens werd ik weer zwaar depressief. Dus ik kwam altijd op dat punt uit, en het werd nooit minder. Er is nooit een balans gekomen, of me gelukt om er op korte termijn uit te komen,.
Dus dan ga je alleen maar denken of het nog wel zin heeft om te leven. Het is zo vermoeiend. De ene keer ben je vrolijk en jezelf. De volgende keer ben je zo depressief dat je niet meer weet wie je bent. En je raakt jezelf helemaal kwijt. En je vrienden en de mensen uit je omgeving. En ik kan er niks aan doen.

Ik heb heel veel boeken gelezen, maar ik weet gewoon niet wat er met mij is. Me moeder zegt telkens dat er niks met mij is maar dat ik gewoon een gevoelig persoon ben. Maar andere mensen uit me omgeving zeggen dat ik misschien autistisch ben. Weer andere zeggen dat ik misschien last heb van schizofreenie ofzo? Al die dingen maken me heel erg bang, want ik wil er gewoon vanaf.

Maar ik vraag me gewoon af of mensen dit herkennen of gewoon een idee hebben wat ik ermee aanmoet? het is allemaal een beetje onduidelijk er zit nog veel meer achter. Maar ik ben gewoon zo gefrustreerd.

Ik wil een verandering. Een hele grote verandering waardoor ik hoop krijg en weet dat alles weer goed komt. Maar ik weet niet wat?

Ik weet het gewoon niet meer. Ik heb helemaal niks wat mij opvrolijkt als ik depressief ben. Misschien heeft iemand tips of zo.

En ik weet ook helemaal niet wat ik wil worden later. Ik heb helemaal geen toekomst of zo. Ik doe 4 vwo en blijf dit jaar waarschijnlijk zitten. Dus dan ben ik 19 bijna 20 als ik klaar ben met school. En dan?

Het is misschien pas over een tijdje, maar wat als ik dan nog steeds niet weet wat ik wil?

Wat als ik dan nog steeds niet weet wie ik ben en zit te worstelen met die depressie die over me heen hangt?

Mijn leven is totaal inhoudloos. Het is saai en slaat nergens op.
Alsof mijn lot is om een compleet inhoudloos saai leven te hebben. Ik geloof niet in God, maar het lijkt wel alsof hij mij expres als martel persoontje heeft geschept. Alles wat fout kan gaan gebeurt bij mij. En dan heb ik het niet over kleine probleempjes, maar precies mijn vader is uitgezocht om kanker te hebben en precies mijn familie is uitgezocht om uit elkaar te vallen. En nog mer dingen maar dan wordt ik nog depressiever als ik die hier neer zet.

Het is zo oneerlijk. Mijn vriendinnen zitten lekker thuis gezellig met hun gezin op de bank tv te kijken, of dure gala jurken en schoenen van het geld van hun ouders te kopen. Of tv te kijken op hun kamer en met elkaar te bellen weet ik veel. Ik zit alleen in mijn verotte huis waar alles kapot is. Ik heb geen tv op me kamer en geen vrienden waarmee ik kan bellen. En geen gezin. En geen geld. En geen toekomst. Alleen een depressie.

Nou, leuk is dat. Het is toch oneerlijk.

Naja ik dwaal een beetje af, je hoeft dit hele verhaal niet echt te lezen ik heb alleen even vraag:

Heeft iemand tips waardoor ik me in de meest verdrietige tijden toch vrolijk kan voelen? Zoals een leuke film, tv-programma, boek of wat dan ook? Of iets leuks wat ik in me eentje kan doen. Of waar ik mensen kan leren kennen. Of tja, gewoon iets hier neerzetten waar jijzelf altijd van op knapt als je je verdrietig voelt.

hey,
wat een verhaal! ik hoop dat er toch een tijd komt dat het goed met je gaat, en ook al geloof jij niet in God, ik wel en ik zal voor je bidden! Dat zeg ik niet vaak.

Als ik mij verdrietig voel dan ga ik het liefst in mijn eentje wandelen of in mijn eentje naar de bios. Klinkt vreemd, maar ik ga graag dingen alleen doen, die mensen normaal normaal niet alleen ‘durven’. Of ik ga op mijn basgitaar spelen. Misschien kan je ook een instrument leren spelen waar je je gevoel op kan uiten?

in ieder geval heel veel sterkte!

Heb je heel heel heel diep van binnen ergens in je hart niet een grote droom verstopt? Volgens mij heeft iedereen wel iets dat ie wil in zn leven, alleen soms lijken die dingen heel ver weg en onmogelijk.
Ga je droom achterna…

ipv je rot zitten te voelen overal, onnuttige therapieen en hier je frustraties neer te zetten. Iedereen wilt in zn hart wel íets, maak dat íets waar. Je moet er hard voor werken, maar je krijgt niets voor niets. En ga je niet met anderen vergelijken dat zij het beter hebben, doe er dan iets aan zodat jij het ook beter hebt.

lijkt wel of als ik tegen mezelf zit te praten :’]

Zoek iets, waar je, je ziel in kwijt kan.
Maak dingen! schilderijen, kleding, knuffels, muziek.
Iets waar jij je talent in kwijt kan!

Iedereen heeft meerdere talenten, jij ook!
gebruik ze, en niet denken ik kan het niet, je kan alles!

Als je in Amsterdam/Amstelveen/Ouderkerk aan de Amstel/iets in de buurt woont kunnen we misschien vrienden worden! Klinkt echt veels te blij enzo, maar soms heb ik echt het gevoel dat depressieve mensen alleen maar een hele goede vriend/vriendin nodig hebben.

vast heel onwetend van mezelf

ach wat lief, dankjewel!

Ik ben alleen niet muzikaal, maar misschien kan ik best wel een instrument gaan bespelen.

Ja, er zijn wel dingen die ik zou willen. Zo veel, maar ik weet niet hoe en ik weet niet of het wel mijn droom is of dat ik het wél wil.

Want ik zou bijvoorbeeld heel graag op toneelspelen willen en dan later een beroemde actrice worden. Maar ik heb geen talent. Ik kan dat helemaal niet. Of ik zou graag willen zingen bij een culturelen avond, maar ik kan ook niet zingen. Dus ik weet niet hoe ik dat kan waarmaken. Ik kan wel dansen, maar niet goed genoeg. Maar ik zou ook wel piano willen spelen en optreden. Dat ik gewoon mijn frustratie in muziek kwijt kan. Maar het kost allemaal geld. Verder zou ik in de schoolmusical willen spelen met dansen of toneel. Maar ik kom nooit verder bij dan de tweede ronde bij de audities. Verder weet ik niet precies wat ik wil. Ik zou niet meer achter de kassa willen werken maar werk willen doen wat ik écht leuk vind. En ik zou elk weekend uit willen gaan met een grote vriendengroep en veel lol hebben. Maar ik weet niet hoe ik dat voorelkaar zou moeten krijgen. Ik moet even nadenken welke dingen ik nog meer wil.

Dat is juist een heel slimme opmerking van je. Het is natuurlijk niet dat dan alles wordt opgelost, maar een goede vriendin of vriend is toch wel waar je dan het meest behoefte aan hebt.

misschien kan je een leuke sport gaan doen!
of op zangles! dat lijkt me echt superleuk. je hebt ook privézanglessen enzo.
(miss wel te dur, ik weet niet hoe duur het is maar het klinkt duur xD)
je kan ook creatieve dingen gaan doen! fimoklei ofzo.
of ga naar de bios, ga winkelen!
hmm, kheb niet zo veel inspiratie sorry.

in ieder geval héél erg veel sterkte!

Maar, wat moet ik met die schilderijen nadat ik ze gemaakt hebt? En ik kan geen kleding maken, wel kan ik het ontwerpen, maar verder kan ik er dus niks mee. Knuffels ook niet. Muziek, heb geen instrumenten.

mm Maar bedankt voor de tips. Misschien kan ik toch wel iets met kleding en muziek doen.

Ja ik heb ook gewoon een goede vriendin/vriend nodig. Iedereen laat me vallen op school enzo.
Maar ik woon daar niet in de buurt =(

kan je ook op zangles gaan als je heel vals zingt?

Whoo, ik herken mezelf hier ook heel erg in…

Maar je moet je gewoon op 1 ding heel erg concentreren en ervoor gaan. Als je ergens niet goed in bent, kan je het altijd nog worden, en oefening baart kunst zeggen ze.
En met muziek zou je opzich wel je gevoelens van je af kunnen schrijven…

Er was laatst een film op tv (ik weet niet meer dewelke) en daarin speelde een actrice mee (ik weet ook niet meer wie) die op zes maanden tijd geëvolueerd is van nagels-op-het-bord-kras-zangtalent tot ik-zing-zelfs-zo-mooi-dat-ik-in-een-musicalfilm-meespeel-zangeres.
Dus, waarom niet?

Het is juist heel erg fout om je op slechts één ding te concentreren, want als je daarin dan, ondanks alle moeite die je erin steekt, faalt, tja, waar ga je dan met je gedachten heen? Door je te concentrerern op één ding laat je ook alle andere dingen vallen. Je moet keuzes openhouden.

haha cool, dat geeft mij hoop ^^

iig goed om te horen dat er wel dingen zijn die wilt.
Je moet gewoon proberen ze waar te maken, is heel moeilijk, maar als je dat niet doet, blijf je in deze situatie. (ik zit in dezelfde situatie, ik moet ook actie ondernemen maar durf geen stappen te zetten)

Volgens mij is het moeilijk om van jezelf te zeggen of je talent hebt voor acteren ofniet. (ik wil ook zoiets doen en ik twijfel ook) Ga op zoek naar toneelscholen voor jeugd. Dan kun je het een paar weken proberen en misschien als je jezelf laat gaan, dat je dan best goed bent. You never know.
Zingen, tja daar kun je denk ik weinig aan doen.
Dansen, je zou ook daarvoor op les kunnen gaan. (zeker handig als je dat in combinatie met toneel doet) misschien ben je geen talent, maar het is iig leuk en ontspannend.
Instrument spelen kun je ook lesnemen. Als je er geen geld voor hebt kun je ook beginnen met een goedkoop keyboard ofzo, en dan het jezelf aan leren door boeken, youtube en naar liedjes te luisteren en de tonen proberen te horen.
Voor je kassawerk kun je ook wat anders zoeken. Gewoon veel zoeken in winkels en op internet. En sollicitatiebrieven steuren, je weet maar nooit. Sommige baantjes verdienen ook nog meer dan in een winkel. Ik hoor wel es dat een callcenter goed verdient. Als je wat meer geld hebt, kun je dat ook weer investeren in toneel/dans/of muziek lessen.
Als je naar een vereniging gaat of nieuw werk, neem jezelf dan voor tegen iedereen steeds hoi en dag enzo te zeggen. probeer gesprekken aan te knopen. Zo kun je ook vrienden maken…

Het zijn heel moeilijke stappen, dat weet ik. Maar neem jezelf voor om iedere week iets te doen.
bv deze week ga je zoeken naar alternatieven voor je baantje.
volgende week sollicitatiebrieven sturen.
die week erna zoeken naar toneelles ofzo…

ik hoop dat je er wat aan hebt…

Ik bedoelde het eigenlijk ook anders :stuck_out_tongue: Ik wist alleen niet hoe ik het moest neerzetten… Maar je moet laat naar zeggen ergens wel voor gaan. Nu heb je zoiets van ik wil het, maar ik weet niet hoe, en doe je er niks mee. En schiet je er nog niks mee op.

Okee, ik heb even lijstje opgesteld met wat ik eventueel met mijn toekomst wil. Het punt is ik doe Natuur & Gezondheid, 4 vwo. Ik weet dus helemaal niet of ik daarmee deze beroepen wel kan volgen. Zowieso blijf ik dit jaar zitten, omdat ik een maand school heb gemist.

lijstje:
Peuterspeelzaalleidster
Psycholoog
Journalistiek
Stewardes
Reisbegeleider
Camping mederwerker
Reisgids
Binnenhuisarchitect
Schrijfster
Kleding assistent
Kapper
Camping animatieteam
Redactie tijdschrift
kleding ontwerpster

Ligt allemaal echt super ver van elkaar af. Maar ik heb nu wel wat meer hoop. Al weet ik alsnog niet wat mijn uiteindelijke doel wordt, want ik kan dus echt niet kiezen welke richting.

Ik denk dat ik je nu wel ongeveer snap want ik heb nu zelf ook zo’n bui. maar ze deze is niet heel erg want ik heb heel veel lol met mijn vrienden gelukkig. het is meer mijn thuissituatie op dit moment. Maar ik denk dat je er gewoon echt het beste van moet maken en niet alleen maar negatief over jezelf moet denken. Als je iets écht wil dan kan je het ook, dat weet ik zeker. En ik weet ook zeker dat jij jezelf hieruit kan halen! Het gaat je misschien moeite kosten, maar ga bij een vereniging? of wat dan ook. zo leer je weer nieuwe mensen kennen, en misschien worden die mensen wel hele goede vriendinnen/vrienden van je. Geloof me, je leven heeft écht wel nut!