Ik wil hier zo graag weg

Lieve meiden,

Dit is een tweede account van mij omdat ik niet wil dat jullie denken dat de persoon achter mijn echte account helemaal paranoïde is geworden.

Zoals de titel al zegt, ik wil hier zo graag weg. Ik wil niet meer thuis wonen want ik ga hier letterlijk en figuurlijk dood. Net, ruim een half uur geleden, heeft mijn moeder gezegd dat ze mij het liefst dood wil zien en de reactie van mijn broer en zusje daarop was heel hard lachen. In een opwelling heb ik toen een bord eten door de keuken gegooid en ben naar boven gegaan. Ik moest heel erg huilen en hyperventileren, dat is weer goed gekomen. Ik adem weer rustig maar het probleem is er nog steeds.

Nu is het thuis nooit leuk geweest maar het is de laatste tijd echt heel erg. Het gaat zelfs zo ver dat ik mijn zusje het liefst een mes tussen de ribben wil steken. Mn moeder zegt dat ik jaloers op haar ben, maar dat is echt niet zo. Ik vind het alleen niet eerlijk hoe mijn moeder zich gedraagt tegenover mij. Ik zorg zo ontzettend veel voor ze en het enige wat ik terug krijg zijn hatende woorden en een trap na.

In het begin kon ik er nog mee leven maar het begint nu steeds grotere vormen aan te nemen. Op de plek waar ik werk is een man en daar kan ik heel erg goed mee praten en ik ga hem dit ook vertellen maar voor de rest weet ik echt niet meer wat ik moet doen.

Er zijn mensen die zeggen dat ik professionele hulp moet gaan zoeken, maar dat is niet zo makkelijk als je daar geen positieve ervaringen mee hebt. Dus dat is eigenlijk geen optie en daarmee wordt ook alleen maar het gevolg aangepakt en het probleem ligt niet bij mij maar bij mijn zusje en moeder.
Ik zeg het heel vaak tegen ze, dat ze me pijn doen en dat ze me verdrietig maken maar dan lachen ze. Mn moeder wordt altijd boos en zegt dat ik me aanstel.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Zijn er misschien meer meiden die met zulke problemen zitten?

Het spijt me voor dit onsamenhangende verhaal en mocht iemand me herkennen, wil je dat misschien voor je houden?

Ah bah, wat een nare situatie :frowning_face: Waar is je vader in het verhaal, want daar schrijf je niks over? En hoe oud ben jij en je broertjes/zusjes? Ik heb geen ervaring met zulke situaties, maar misschien helpt het al voor je om er een beetje over te praten. En dat hoeft niet altijd een professioneel iemand te zijn, toch?

Misschien kun je nu maar beter weer een nieuw account aanmaken…

Hoezo?

Hoe oud ben je? Het is in ieder geval al een goed idee om het aan die man te vertellen, misschien heeft hij in ieder geval een tijdelijke oplossing voor je en dan kan je je verhaal tenminste kwijt. Toch zou ik je aan willen raden om op de één of andere manier wel professionele hulp te zoeken, omdat je hier in je eentje waarschijnlijk niet uit kan komen.
Ik snap je frustraties, maar tot die tijd kan je beter proberen om je er niets van aan te trekken en je zusje niets aan te doen. Zij zijn degenen die een probleem hebben, jij niet. Je kan er dus ook maar beter voor zorgen dat je niet hetzelfde gedrag begint te vertonen als zij, zodat het niet nog veel erger kan worden. Misschien kan je overdag ergens anders heen (als je dat nog niet doet)?
Sterkte ermee trouwens.

Waarom?

Ik ben zelf 16, mijn zusje is iets jonger en mijn broer een paar jaar ouder. De enige waar ik goed mee kan praten is die man op mijn werk en daar ben ik gelukkig de meeste tijd in de week.
Sorry, ik kan even niet goed uit mijn woorden komen

Wat erg :s… En wat een bitch is je moeder (sorry :s )
Is er een oorzaak dat ze jou zo benadeelt?

En kan je vader voor een oplossing zorgen? daar zeg je niets over, dus ik weet niet of hij dat zou kunnen… Of kan je eens een apart gesprek met je broer en zus aangaan, om hen duidelijk te maken dat dit gedrag echt kwetsend en ongepast is?

In elk geval echt veel sterkte gewenst! Hopelijk lucht het een beetje op om het hier op het forum te zeggen…

Edit: ik zie nu dat je 16 bent en je broer nog ouder… dan kan dit gedrag van hem ook écht niet. Heb je andere familie die je evt kan aanspreken? grootouders, tante, nonkel…

Ga het huis uit, misschien kan je ergens tijdelijk wonen je oma als je daar een goeie band mee hebt of vriendin?

Sorry, maar dit vind ik een rare vraag :’) Niemand verdient het om zo behandeld te worden, haar moeder is zelf de oorzaak van haar eigen gedrag.

Mijn vader leeft niet meer maar als hij nog zou leven zou ik niks aan hem hebben. Mijn moeder vind dat ik te veel op mijn vader lijkt, maar daar heb ik toch zeker niet voor gekozen? Het frustreert me heel erg dat ze drie kinderen heeft maar ze niet alle drie gelijk behandeld. En mijn moeder is inderdaad een bitch. Morgen ga ik weer naar mijn werk als het doorgaat en dan vertel ik het. Stiekem hoop ik heel erg dat ze me kunnen helpen met een tijdelijke oplossing.

Mn moeder was net tegen mijn zusje aan het praten en ik ving wat op. Het ging erover dat ze iets van hulp wil inschakelen en dat ze mij uit huis wil laten plaatsen…

Ah nee, dat bedoel ik ook helemaal niet. Ik dacht bvb. aan als haar ouders gescheiden zouden zijn, en zij lijkt erg op haar vader (van uiterlijk of karakter, dunnow), dat haar moeder zich daarom zo zou gedragen. Het blijft verkeerd hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Misschien is uit huis plaatsen wel goed?

Oei :s… Zou je uit huis willen? Het kan mss voor jou beter uitkomen he…
Kan je bij andere familie terecht (die wel normaal zijn)?

Ik vind het een pracht idee, tijd weg van huis. Maar ik wil niet alles, wat ik hier wel goed heb, kwijt raken.
Ik kom uit een rot familie dus daar heb ik ook niet zoveel aan eigenlijk. Ik ga morgen praten met de eigenaar van mn werk

Dat begrijp ik :slightly_smiling_face:. Maar je hoeft niet ver weg te gaan, alleen uit huis, toch?
Ik weet dat ik het al eens gevraagd heb, maar heb je mss nog familie die je zouden kunnen/willen opvangen :slightly_smiling_face:?

Nee, mijn familie is wat dat betreft echt waardeloos.

Ok, dan weet ik het ook niet goed :slightly_smiling_face:
Mss kan je op school met een mentor/vertrouwenspersoon ofzo praten? En nu tijdens de vakantie mss best zoveel mogelijk je eigen gang gaan…

Succes in elk geval, kwou dat ik je beter kon helpen :slightly_smiling_face:

Toch heel erg bedankt,
Ik wacht op morgen en dan moet ik verder kijken denk ik

Ik zou echt uit huis gaan. Wat heb je te verliezen? Je kan desnoods in je eigen woonplaats een eigen huisje/kamer zoeken, alles beter dan hoe het nu gaat lijkt mij. Sterkte meid!