Ik wil hier weg!

Hello :slightly_smiling_face:
Ik zit best wel ergens mee… ik zal proberen om het zo kort mogelijk uit te leggen.
Ik doe op dit moment een mbo niveau 4 opleiding, en ik zit in het 1e jaar. Ik vind dit verschikkelijk. Ik leer helemaal niets en doe dus ook voor niks op school. Ik ga volgend schooljaar hier dus sowieso niet verder mee, en ik weet ook niet precies wat ik wel wil. Ik ben begin volgend schooljaar 17 jaar dus ik moet volgend schooljaar wel een opleiding doen. De enige opleidingen die me nog een beetje leuk lijken duren 3 of 4 jaar. Ik wil alleen niet nog 3 of 4 jaar hier blijven. Ik haat het hiet. Ik wil avontuur,reizen, geen idee. Maar niet hier. Ik kan hier niet nog 4 jaar blijven.
Maar wat moet ik dan doen?
Kun je in 1 jaar havo doen? Of een normale mbo opleiding doen in 1 jaar?(ik vind mijn opleiding al te makkelijk dus niveau 1 of 2 wordt hem niet… )
Help me?:frowning_face:

Je kan iig havo in 2 jaar doen. Een meisje uit mijn klas op mijn vmbo school is eerst terug gegaan van het mbo naar examen jaar vmbo en heeft toen het hoogste vmbo diploma gehaald en is toen doorgestroomd naar havo 4.

misschien kun je eens op je school/oude middelbare school bij iemand informeren wat de mogelijke opties zouden zijn?

Volgens mij kan je op het ROC je havo-examen in één jaar doen, maar dat zou ik even moeten navragen.

Ga toerisme doen?

1 jaar is wel pittig denk ik, zelf heb ik hetzelfde gehad als jou en heb in 2 jaar gewoon havo gedaan. Daarna toch gekozen voor een snelle mbo+ opleiding (speciaal programma voor havisten… maar helaas zelfs daar zat weinig uitdaging in maar wel gewoon afgemaakt) en daarna nog hbo gedaan. Wat toch weer te zwaar was en ik mezelf bijna dood werkte.
Mijn oordeel is dan eigenlijk ook, bij het mbo doe je geen ene fuck… en bij het hbo is het keihard werken. En er tussenin zit niets!!!
Dus ja ik heb het mbo doorgezet, flutopdrachten gedaan vaak naar school gegaan en dat je dacht: ik heb weer niets geleerd. Maar kheb nu wel een diploma en een uitdagende baan met veel afwisseling die bij mij past. Dus ja als je de baan wat je ermee kan worden wel leuk zou vinden zou ik zeggen zet gewoon door. Maar als je stage ook niets is zou ik wat anders zoeken.

vavo :slightly_smiling_face:

idd Vavo op het ROC, als je avontuur en reizen wilt kan ik je recreatie aanraden, 2x op stage (naar het buitenland) in de outdoor of animatie maar je kan ook kiezen voor andere dingen, duurt 3 jaar de opleiding, misschien even rondzoeken op internet?