Ik wil hem vergeten maar het lukt niet.

Ik ben heel lang verliefd geweest (en ben het nu eigenlijk nog steeds) op een jongen die ik ongeveer 1 á 2 x per week zie. Het is nooit iets geworden (we hebben ook nooit gezoend o.i.d.) en ik vrees dat dit ook niet zal gebeuren. Ik heb nu een zwaar vermoeden dat hij met een ander meisje aan het daten is, ik ken hem van orkest en na een concert vorige week hoorde ik dat meisje tegen hem zeggen ‘ik zie je op het station oké?’. Waarschijnlijk gingen ze dus naar de film ofzo… Sowieso zie ik hem het afgelopen half jaar bij de repetities en concerten vooral met haar kletsen en een ander meisje uit het orkest zei ook tegen mij ‘ik denk dat het iets gaat worden tussen hen’.
Het beste kan ik hem gewoon vergeten dus, maar het lúkt niet. En ik word er echt heel ongelukkig van. Ik ben al depressief (niet door dit natuurlijk, om andere redenen, als je het al een reden wilt geven) en hier wordt het niet beter op. Dus heeft iemand tips…? M’n aandacht op andere jongens richten werkt bij mij niet zo, ten minste niet als ik ze niet leuk vind… Het liefst zou ik nu iemand anders leuk gaan vinden/verliefd worden op iemand die mij ook ziet zitten, maarja dat gebeurt natuurlijk niet zomaar.
Misschien dat iemand hier in een soortgelijke situatie zit of weet wat ik er aan kan doen?
Alvast bedankt!

P.S. Voor de mensen die zich mijn topic ‘Ik raak geobsedeerd door hem en dat maakt me ongelukkig’ nog kunnen herinneren; dit gaat over dezelfde jongen (;

gewoon met je vriendinnen leuke dingen te doen om hem te vergeten.
schrijf negatieve dingen over hem.

Heb je wel al geprobeerd om contact te leggen met die kerel?

er met hem over praten misschien?
misschien wil dat wel helpen,
anders gaat het ook wel vanzelf over, had ik ook :wink:

succes!:heart:

Ja. :’) Ik ken hem best wel goed. Het is niet zo’n kansloze ‘ik ken hem eigenlijk niet nooit gesproken ook maar hij is zo knap’ verliefdheid ofzo.

Oh haha nee dan heb ik niets gezegd.
Wat maakt hem zooooooooo leuk?

Hm, lastig.
Heb je al eens met hem gekletst en gepeild of ie met haar aan het daten is.
Want niets zeker weten neemt een hoop twijfel weg.
Dus klets eens met hem over z’n weekend en hoe 't met de meiden is.
Zijn antwoord zal uitkomst bieden.
Komt 't nu erop neer dat ie wel date, dan zou ik me toch focussen op iets heel anders, want 't zit er dan niet in.
En waarom persé verliefd worden of wat? Geniet van je vrije bestaan, 't komt vanzelf wel.

misschien komt het ook doordat je depressief bent, ik heb het namelijk ook (een beetje, misschien minder dan jij) dat ik een jongen totaal niet kan vergeten, maar dat komt vooral omdat ik in mijn hoofd het idee heb dat hij alles is en dat er buiten hem gewoon niks leuks te vinden is, en ik heb er (op z’n gerard joling’s gezegd) ook de kracht niet voor. Het is leuk dat ik het hier allemaal zo kan typen, en het kan weten, maar hem echt niet kan vergeten. Ik heb het een beetej geaccepteerd, zodra ik niet meer depressief ben, weet ik zeker dat ik hem makkelijker kan vergeten. Focus je in elk geval meer op jezelf in plaats van hem.
En het feit dat je hem regelmatig spreekt is ook wel positief, als je het contact helemaal niet hebt, word je gek, tenminste, ik wel haha.

Precies dit! Bedankt voor je reactie, en de rest ook bedankt voor jullie reacties!

Ik zie hem vanavond weer, ik zal hem eens uithoren over zijn vakantie haha. Bedankt voor de tip!