Ik wil hem NIET leuk vinden. !!!

Hey,

Ik zit met een probleem. Misschien is wat voorafgaande informatie handig: ik heb een jongen een jaar lang heel leuk gevonden, we waren goed bevriend, toen hij na een jaar eindelijk hetzelfde voor mij voelde (althans, dat dacht ik), bleek dit allemaal gelogen te zijn en kreeg hij een vriendin. In het afgelopen jaar heb ik hierdoor veel pijn geleden, nog steeds van hem gehouden en een aantal keer contact verbroken. Het was een hele ingewikkelde en nare situatie, maar nu praat ik al een lange tijd niet meer met hem en heb ik z’n nummer verwijderd. Om een lang verhaal kort te maken…

Het punt is dat ik met een jongen uit m’n klas langzaam maar zeker goed bevriend ben geraakt. Hij heeft me de laatste keren geholpen om over die jongen heen te komen. Nu praat ik haast elke dag met deze ‘vriend’ en we hebben zelfs een dag echt afgesproken. Ik krijg het gevoel dat ik hem leuk begin te vinden, of beter gezegd, ik denk al dat ik hem een beetje leuk vind… Ik voel me geaccepteerd door hem. Bovendien vertelde hij wat hij aankomende week -wanneer ik op vakantie ben- allemaal zou doen, waaronder taart bakken met een bepaald meisje van school, ik wist niet eens dat zij met elkaar omgingen. Op een een of andere manier werd ik hier zelfs een beetje jaloers op.

So I’m really really confused at the moment. Wat ik voor die vorige jongen voelde was écht serieus, dus ik snap niet hoe ik nu opeens een beetje gevoelens voor deze andere jongen kan hebben. En dat wil ik geen eens, ik wil niet hetzelfde weer doorstaan. Ik weet ook niet 100% zeker of ik wel over de vorige jongen heen ben. Dit komt vast over als een heel vaag verhaal, ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen of voelen.

Heeft iemand misschien enkele tips om NIET voor deze jongen te vallen? Of heeft iemand die mijn situatie snapt misschien nog advies?

Het zou heel erg helpen!

-Love

Weet je zeker dat je niet voor deze jongen wilt vallen? Misschien zorgt dat er juist voor dat je voorgoed af bent van je liefde voor de vorige jongen en die liefde lijkt me niet echt gewenst nu.
En als jij je door hem geaccepteerd voelt en hij geen slechte bedoelingen heeft, zou het misschien zelfs tot meer kunnen leiden? Wederzijdse liefde?

Als je hem echt niet leuk wilt vinden zou ik gewoon minder met hem omgaan om te voorkomen dat je nog leukere dingen aan hem ontdekt en minder aan hem denkt.
Hoewel je liefde niet helemaal kunt vermijden. Je kiest niet zelf op wie je verliefd wordt, dat gebeurd. En ben je van plan nooit meer verliefd te worden? Ik snap wel dat je bang bent voor dezelfde situatie, dat het opnieuw gebeurd en je die pijn wilt voorkomen (liefde zit vollll met risico’s) maar als jij ooit denkt een goede jongen gevonden hebt zou ik hem niet zomaar laten gaan. Niet iedereen is zoals je vorige liefde.

Trouwens over dat jaloers zijn, dat heb ik ook. Dat is een beetje hoe je bent maar het kan ook met onzekerheid te maken hebben. Vaak is het onnodig maar ja, dat betekent niet dat je die jaloezie niet voelt.
Weet je trouwens of hij en dat meisje gewoon vrienden zijn of dat meisje of hij meer wilt dan dat?

Nou dat meisje is dus totaal zijn type niet, daarom was ik een beetje verrast toen hij het vertelde… Hij is gewoon bevriend met meisjes én met jongens, dus ik denk dat dit wel gewoon een vriendschap zou zijn. Maar dit kan ik natuurlijk nooit zeker weten. Hij vroeg mij bijvoorbeeld ook om een keer samen iets te koken, wat we nog een keer van plan zijn.
En waar ik dus bang voor ben is niet alleen het vallen voor hem, maar voor het vallen voor hem en dan erachter komen dat ik ‘slechts een vriendin’ voor hem ben. Dan ben ik van het ene drama af, en maak ik weer een nieuwe mee.

Oke dan kan het gewoon heel goed een gewone vriendin zijn. Dat is normaal.

Ik snap wat je bedoelt en dat kan ook gebeuren, dat is zo. Misschien moet je er eerst beter achter komen of hij jou leuk zou vinden maar dan zou het voor jou al te laat kunnen zijn ondertussen. Ben jij trouwens zijn type denk je?
En weet je, er is ook gewoon een kans dat hij jou wel leuk vindt of gaat vinden.

Het ligt eraan of jij het risico aan durft te gaan. Maar het gaat ooit komen, als hij het niet is, misschien een ander. En zelfs al vindt hij jou niet leuk, dat betekent niet dat je niet leuk bent. Ik snap dat je niet opnieuw hetzelfde wilt beleven. Als je echt denkt dat dat gaat gebeuren, moet je misschien maar wel afstand houden. Of gewoon vrienden blijven als dat lukt.
Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag?

Of ik zijn type ben, geen idee. Ik weet alleen dat we het best goed met elkaar kunnen vinden en dat hij mij altijd plaagt -ja heel typisch-. Op school maakten een aantal mensen al grapjes van ‘ja jullie passen zo goed bij elkaar, de hele tijd elkaar plagen en uitdagen’ en dan was zijn reactie ‘zij is niet de enige die ik plaag’. Ik heb eigenlijk nooit echt gevraagd waar hij precies op valt. Hij is een beetje hard to read, om het maar zo te zeggen. Ik ben 16, hij is 18.

Dat is wel leuk en op zich een goed teken ^^ En die opmerking van zij is niet de enige die ik plaag kan hij ook expres zeggen zodat ze stoppen met het ‘Oh jullie passen zo goed bij elkaar’. Of hij meent dat het niets bijzonders is.
Maar hij wilt dus wel gewoon met jou afspreken etc?

Ja, hij heeft al een aantal keer gezegd van ‘ja dat moeten we een keer doen’. En hij kwam er dan zelf mee.
Door naar alles te kijken en over alles na te denken kreeg ik zelf ook wel een beetje het gevoel dat hij me misschien leuk zou vinden. Maar dit veranderde dus totdat hij dat ene over dat andere meisje zei. Nu heb ik gewoon een heel sterk gevoel dat het wel slechts vriendschappelijk is bedoelt.
Natuurlijk kan ik dat niet baseren op één iets…

Maar wat wil jij? Wil jij een relatie met iemand, met hem? Want als ik zo lees is er wel een kans dat het kan.
Trouwens, denk je nog aan die vorige jongen? Zie je hem nog?

Het is een hele leuke, serieuze en aparte jongen. Als het allemaal iets closer zou worden, zou ik er dus geen problemen mee hebben.
Aan de vorige jongen denk ik nauwelijks/niet meer aan. En ik zie hem ook zeker niet, hij zit niet bij mij op school en woont ook niet in m’n buurt.
Ik kom dus eigenlijk over de vorige jongen heen door deze nieuwe jongen. Wat op zich niet zo heel erg is, maar ik neem nu gelijk zoveel risico. Want dit kan totaal anders gaan lopen.

Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over die vorige jongen.

Het kan inderdaad anders lopen. Probeer zo realistisch mogelijk te denken en jezelf niet te veel mee te laten slepen of dingen wijs te maken. Het is moeilijk, dat is zo. Ga na of je het het risico waard vindt of niet.
En ga na of het echt opnieuw net zo erg voor je gaat worden als hij je niet leuk zou vinden en jij hem wel. Want nogmaals, het kan, maar betekent niet dat jij niet leuk bent. En misschien kom je hier beter overheen, want de situatie is niet echt hetzelfde.
(En wie weet loopt het wel goed :wink:)

En ook, je wordt vast ooit nog verliefd op iemand, al is hij het niet. En misschien weet je dan van diegene ook niet of hij jou wel leuk vindt of niet. Dus waarschijnlijk kom je in de toekomst in een soortgelijke situatie terecht.

Liefde is onvoorspelbaar.

(maar ik ga slapen hihi het is laat :stuck_out_tongue:)

Ja je hebt gelijk. Ik moet maar gewoon kijken hoe dit verloopt, dat is het enige wat ik momenteel kan doen.

Heel erg bedankt!! X