ik wil hem niet kwetsen.

heeee.
ik ken een jongen van school, en daar praat ik vaak mee. Hij is niet knap ofzo. Maar hij is wel lief, en we praten heel vaak. Maar ik zie hem als goede vriend. Hij zegt steeds iloveyou en alles. En hij wil met me zoenen, omdat hij me dankbaar is voor alles, dat ik hem steun en goed advies geeft. Maar dit wil ik niet. Hij zegt dan; het is gwn voor 1x, als goede vrienden. Ik wil hem niet kwetsen, en ik ben bang dat onze vriendschap kapot gaat.
wat moet ik tegen hem zeggen?

xxxxx

Als hij het niet begrijpt dat jij het niet wilt, is het geen echte goeie vriend… Toch?

Hij wil met je zoenen omdat ie je dankbaar is? Juist. Wat een slap excuus. x]

jaa, maar hoe moet ik het vertellen dat ik het niet wil?

Ik zou het gewoon rechtuit zeggen, dat hij een erg goeie vriend van je is maar dat jij dat gewoon niet wilt… Als hij daar niet mee akkoord is nja jammer dan.

Ik neem persoonlijk een jongen die zomaar ‘i love you’ zegt al niet meer serieus maar goed.

Tja, gewoon zeggen. Dat je hem aardig vindt maar dat je niet met hem wil zoenen.

Lalala, het is zo simpel. Het heeft ook niet zo veel zin om in een gefakete relatie te belanden, daar wachten jullie allebei niet op. Gewoon duidelijk grenzen stellen.

Inderdaad, duidelijke grenzen stellen en eerlijk zijn. Als je niet wilt zoenen, dan doe je dat toch gewoon niet?

duidelijk zijn, als je met hem zoent en hij later hoort dat je met hem zoende om hem niet te kwetsen, is hij waarschijnlijk meer gekwetst.

Je kwetst hem nog veel meer als je wél met hem zoent. Dan geef je hem valse hoop…

thanks everybody !
ik zeg het gewoon eerlijk, en als hij klote gaat doen, dan kan hij wat mij betreft opflikkeren.$

dit dus.