ik wil hem, ik wil hem niet...

Hoi allemaal :slightly_smiling_face:

Ik zit met een raar gevoel. Ik heb een vriend, 3 jaar geleden leren kennen en het klikte wel goed tussen ons, maar zeker niet meer dan gewoon een vriend.

Bleek hij later wel verliefd te zijn op mij. Ik vond dit wat vervelend, want ik had/ heb helemaal geen gevoelens voor hem, heb dit uiteindelijk ook gezegd tegen hem. Eerst dacht ik dat het voorbij was maar wat later probeerde hij telkens opnieuw, vroeg me constant overal mee naartoe, moest heel de tijd in mijn buurt zijn. Ik begon dit heel vervelend te vinden. Dit heeft zo’n 2 jaar geduurd dat hij me eigelijk zowat lastig viel. Het ging dan een hele tijd slecht tussen ons, want ik probeerde zoveel mogelijk uit z’n buurt te blijven, hij vond dit heel vervelend, was ook jaloers als ik met andere jongens aan het praten was.

Nu klikt het terug beter. Heeft hij nu een meisje leren kennen. Ze zijn nog niet echt ‘samen’ maar het zit er wel half en half aan te komen.

Ik wil nog steeds geen relatie met hem maar ben het denk ik gewend geworden dat hij me leuk vond. Nu dat dit totaal is veranderd. Hij is ook niet zo vriendelijk tegen mij zoals hij ervoor was.

Is het nu raar dat ik toch wel best jaloers ben op dit meisje? Ik vind het eigelijk heel egoïstisch van mezelf maar ik kan het niet helpen… Iemand die zich hier wat in herkent?

Iedereen wil graag aandacht, dat is heel normaal. Ik denk dat je even moet wennen aan het feit dat er niet meer iemand is die constant laat weten dat ie aan je denkt en zo. Waarschijnlijk mis je ook niet zíjn aandacht, maar aandacht in het algemeen. Komt wel goed!

Het is niet raar

Je bent misschien jaloers op haar omdat je gewend was aan de aandacht die hij je gaf en het stalkerige verliefde gedrag van hem. Gewoon het gevoel dat iemand de hele dag aan je denkt kan heel fijn zijn. Ik zou niet naar hem toe gaan en het vertellen want dan geef je hem weer hoop. Ik zou blij voor hem zijn dat hij eindelijk iemand heeft. Ook al is dit moeilijk.
stay strong girl.

xx

Dank je voor de lieve reacties! :slightly_smiling_face:

nee ik zal het hem zeker niet zeggen want ik wil zelfs helemaal niet dat hij hoop krijgt. En idd ik zal er maar moeten aan wennen zeker … :wink:

Da’s normaal!
Het is even afkicken van het gevoel dat je speciaal was voor hem