Ik wil graag op kamers gaan maar mijn ouders willen dit niet

Ik ga volgend jaar op kamers nadat ik geslaagd ben op 5 havo, dan ben ik 18 jaar.
Ik wil heel graag naar amsterdam op kamers maar de opleiding die ik daar wil doen hebben ze ook gewoon hier. Mijn moeder wilt dat ik gewoon hier ga studeren en ze zegt ook dat we niet zoveel geld meer hebben om mij op kamers te laten gaan maar dat vind ik heel flauw want mij zus is wel op kamers gegaan.

Ik vraag me af hoe ik haar ervan overtuig om op kamers te gaan? Ik ben verder heel zelfstandig enzo hoor het is niet zo dat ze niet wil dat ik wegga omdat ik t niet aankan ofzo maar echt puur omdat die opleiding ook hier is te volgens en ze geen geld ervoor hebben.
En als ik dan zeg dat ik leen voor de studie (doet 75% van studenten) vind ze dat ook weer onzin.

Verder wil ik heeel graag op kamers omdat ik het hier niet zo leuk vind (de mensen en de stad) en als ik haar dat vertel zegt ze dat ik me aanstel en dat ik als ik ga studeren weer allemaal nieuwe mensen hier ontmoet.

Werk je? Als je zelf genoeg geld verdient, vinden ze het dan wel ok?
En als je ouders onder een bepaald bedrag verdienen, mag je een aanvullende prestatie beurs hè. Dat scheelt misschien ook.

je kan als argument gebruiken dat het een grote stap naar zelfstandigheid is

Waarom wil je naar A’dam, in plaats van de studie te volgen in je eigen stad?

+ lenen? heb je daar wel héél goed over nagedacht? vind het een beetje dom om zomaar te zeggen “dan leen ik wel iets” als het ook makkelijk anders kan

ik denk ook dat je zus op kamers moest omdat ze nergens in de buurt die studie hadden, en dat zij daarom wél op kamers mocht (me niet aanvallen, maar dat zou een logische verklaring zijn, vandaar dat ik dit denk)

en wat dacht je van het zelf betalen?

Sorry, maar in Amsterdam wonen is echt niet normaal duur.