Ik wil graag een kitten, maar me ouders willen het niet...

Ik snap dat je een kitten wilt, maar het gaat neem ik aan om de kat zelf en niet dat ie nog klein is, dus in dat geval: een oudere van het asiel halen, die zijn al rustiger en op die manier kan je een knuffelaar uitzoeken ertussen, dus dat zou ik zeker even voorstellen. succes :relieved:

Ik vind rustige katten juist fijn.

of weetje, ga bij mensen op bezoek die meerdere katten hebben! dat hielp mij ook om uit mijn fretobsession te komen.

ze zijn niet thuis hoor we hebben een grote hondenhok buiten ze verblijven daar :stuck_out_tongue: de drie kleintjes zijn wel binnen voorloopig =)

Wij hebben ook 6 katten.
Ik vind ze nog steeds hartstikke leuk… o.o?

een kat (ik spreek uit ervaring, we hebben nu twee kittens en de mama daarvan) máákt ook veel kapot, die van ons zitten lekker buiten maar als ze eens binnenlopen krabben ze meteen de hele stoel(die net gestoffeerd was) kapot. mijn ouders hechten niet zo veel waarde aan spullen maar veel ouders doen dat wel.

Daarbij KOSTEN ze ook echt veel, we hadden mamakat nog niet laten steriliseren na een half jaar en nu ze een jaar is heeft ze kittens… (nu wel laten steriliseren).
daarbij moet je ze ook laten ontwormen (anders krijg jij ze ook als ze je likt enzo),
chippen( als het een raskat is),
hij kan weglopen(katten hechten niet aan hun baasje),
je moet eten kopen voor ze (dat ís duur, want onze katten zijn heel kieskeurig, ze eten ook graag onze kip, biefstuk met brood etc.XD)
en wil jij de kattebak iedere drie dagen schoonmaken??? en kan je dan nog wel op vakantie gaan ieder jaar? wij zijn al twee jaar niet gegaan vanwege de katjes.

Je kunt je katten ook buiten laten schijten hoor. Sowieso vind ik een kattenbak smerig, dat stinkt hoe dan ook. En onze katten hebben nog nooit iets in huis kapot gemaakt. Ze aten gewoon brokjes, en dat jullie je kat niet op tijd hebben laten sterilliseren is jullie eigen fout. Al moet ik zeggen dat ik niet heb liggen huilen toen ze dood gingen.

Je laat het zo wel heel verschrikkelijk overkomen. Terwijl het slopen van dingen en kieskeurig zijn met eten over het algemeen een kwestie is van opvoeding, kosten als steriliseren eenmalig zijn en de kosten voor het inenten 1 keer per jaar terug komen en op vakantie gaan prima te regelen is.

ouijesuis en frosted ja raad haar dan maar een kat aan ofzo, maar jemoet over een dier 40 keer nadenken en dan nog eens 100 maal voor je zeker kunt zeggen ‘ik kán ervoor zorgen’. als haar ouders het niet willen krijgt ze na veel zeuren misschien eentje, maar die blijft daar dan zeker niet zo heel erg lang (5 jaar max?) omdat die ouders steeds denken ‘rotkat…’

en WE WILDEN OOK KITTENS VERDOMME! MAAR WE WISTEN NIET DAT ZE AL ZO SNEL GEDEKT ZOU WORDEN WANT DAT IS BEST ZIELIGG. en ouijjesuis, je praat niet over katten of je van ze houd. ‘wij laten ze buiten schijten’ en ’ Al moet ik zeggen dat ik niet heb liggen huilen toen ze dood gingen.’
(Ik heb wel gehuild toen mijn vroegere 17 jaar oude kat ingeslapen moest worden. de meeste mensen treuren er minstens even over)

dat komt omdat ik veel nadelen opsom(the truth), en dat zijn niet eens alle nadelen. we hebben een duif van de buren moeten betalen toen onze kat zijn vleugel eraf had getrokken. etc etc.

Het is zeker zo dat je goed over een dier moet nadenken en je er goed in moet verdiepen (zodat je bijvoorbeeld weet dat ze ook met een half jaar al gedekt kunnen worden). Maar wat jij brengt als ‘de waarheid’ is totaal niet hoe ik het hebben van een kat ervaar.

Ik snap best dat je ouders geen kitten willen. Dat beest moet je nog helemaal gaan opvoeden en alles hé! Dat moet je wel beseffen. Dat beest krabt idd de bank open, pist en poept waar hij maar kan en JIJ moet dat alles gaan afleren. Ik wilde ook heel graag zo’n lief klein poesje, want ja dat is zo lief! Maar uiteindelijk hebben we gewoon een wat oudere kat uit het asiel gehaald, scheelt een hoop gedoe. Ze zijn niet meer heel klein dan maar nog wel jong en speels én zindelijk! Misschien moet je dat eerst eens overwegen? Bedenk wel dat een kat veel meer verantwoordelijkheden met zich meebrengt dan een konijn! (tenminste, dat ervaar ik dan, het is iig wel moeilijker met vakanties en alles, zeker als je kat zich erg aan je hecht stop je m niet zomaar even bij iemand anders) En het is idd duur en ze leven vaak wat langer als konijnen. Wanneer jij het huis uit gaat zitten je ouders er nog mee opgescheept, dat moeten ze natuurlijk wel willen.
En dat over die stress heb ik ook ooit gelezen, zal misschien wel iets van waar zijn, maar daar merk je toch niet veel van :stuck_out_tongue:

Als je een goede kattenkrabpaal koopt heb je geen last van katten in de gordijnen of gescheurde banken. Maar als je ouders echt geen katten willen moet je er niet verder om gaan zeuren, het is veel erger als jullie straks een beestje hebben en niemand zin heeft om er echt goed voor te zorgen. Voor een huisdier moet je wel wat over hebben.

Ik wilde al mijn hele leven een hondje, maar het mocht nooit van m’n vader. Toen heb k vorig jaar een heeeele lange brief geschreven met allerlei argumenten er in en beloftes, dat ik echt zelf voor het hondje zou zorgen, altijd uitlaten, dingen opruimen als dat nodig was enzo. Ook had ik als argument wat jij zei, dat een huisdier afleiding geeft en dus minder stress enzo. En ik had er ook een heel kostenplaatje bij gemaakt, van het voer, dierenarts etc. En toen heb ik die brief aan mijn vader gegeven en toen is hij eigenlijk zo’n beetje overstag gegaan. Toen zei hij: oke dan gaan we wel een keer kijken in de kennel. En van het een kwam het ander. Nu heb ik al weer een jaar eeen suuuperlief hondje! Dus misschien is dat een tip voor jou? Succes!

o ja, lekker in de tuin van de buren zeker. De lasten naar een ander schuiven, dat is goed joh! Wees er trots op!

Neehoor, dat hebben onze katten nog nooit gedaan. En andersom de katten van de buren ook niet bij ons. Bij ons deden ze het zelfs niet in het grasveld van onze tuin, denk dat m’n ouders hen dat hebben afgeleerd.

Ik heb al mijn hele leven een kat, die wat ik nu heb heb ik gekregen als kitten. Een kitten is gewoon een baby hoor, en net zoals mensenbaby’s hebben ook kattenbaby’s heel heel heel veel zorg nodig. Ook slapen kittens veel. Ze spelen 5 min en zijn dóódmoe. Dan slapen ze weer heel lang. Dus het is niet alleen maar leuk hoor, zo’n klein katje. Je moet écht van katten houden wil je er een hebben. Want als je er alleen een neemt omdat ie zo schattig uitziet, wordt het zeker weten een naar leven voor dat beestje.

Ik houd niet van ze omdat mijn ouders en ik niet in hun stank willen zitten? Onze eerste kat was al bij ons van mijn 3e, en dat beest is op m’n 15e overleden. Ik ben er dus zo’n beetje mee opgegroeid. Ik vond het wel jammer dat ie moest worden ingeslapen, maar ze was ziek en gewoon oud? En de 2e was van m’n zus, die kreeg ze na lang zeuren alleen die is perongeluk doodgeschoten door een stel boerenjongens toen ze op blikjes aan het schieten waren.
Om m’n hondje en cavia heb ik wel gehuild trouwens. En om m’n eerste konijn, maarja toen was ik ook nog maar 12 ofzo. Om m’n 2e konijn die deze zomer doodging dan weer niet.

Wow is het bij jullie zo erg?
Die van ons blijven in de tuin en jagen buurkatten weg.

Ach, over dit soort dingen heb ik zo mijn twijfels. Ik snap best dat je graag een hond wilt en er goed voor gaat verzorgen, maar een hond leeft wel héél lang. Wat nou als je gaat studeren en op kamers wilt, dan heb je ineens minder tijd om ervoor te zorgen, als je uit het huis gaat kan die hond wss niet mee. Dan zitten je ouders alsnog met een hond waar zij voor moeten zorgen. Aan zulke dingen moet je ook denken, als je graag dieren wilt en je ouders niet vind ik dat je gewoon moet wachten tot je zelf een plekje onder de zon hebt hoor. (hetzelfde geld voor kittens ofc.)

Het klinkt allemaal zo gemakkelijk een dier nemen, maar als later blijkt dat je een kat hebt dat naar de dierenarts moet hoop ik dat je je pa kan overtuigen die kosten te betalen. Ze hebben prikken nodig en moeten geregeld ontwormt worden, er zijn zoveel lasten waar je niet aan denkt en later mss niet wilt doen omdat het te duur is. Een hond of kat in huis trekt iedereen aan, iedereen heeft er last van, een huisdier nemen met maar een iemand die ermee instemt is dus een slecht idee.

Btw, ik lees hier van leden die zeggen dat je een kat moet opvoeden. Als je een kitten koopt bij een goeie fokker (dus niet iemand die ze zo snel mogelijk weg wilt) dan hoef je ze niet op te voeden. Katten zijn anders dan honden, ze leren alles van hun moeder en als ze bij jou thuis aankomen hoef je ze niks te leren. Zet ze meteen op de kattenbak, dan weten ze dat dat de WC is en dan hoef je er als het goed is niet meer naar om te kijken. Kan er niet tegen als kittens midden in hun opvoeding worden weggehaald om ze maar snel ‘weg’ te hebben, daardoor krijg je katten die ongepast gedrag gaan vertonen omdat ze die dingen nooit geleerd hebben.