Ik wil graag een kitten, maar me ouders willen het niet...

Heey,

Ik wil heel graag een kitten. Ik vind het hele lieve en schattige dieren!
Maar me ouders willen het eigenlijk niet, omdat ze misschien de bank open halen en dat soort dingen.
Ik had een artikel gelezen dat als je een kat of een hond hebt je stress minder wordt, omdat je dan met zoeen diertje kan spelen enzo. Dit heb ik aan hun laten zien, maar zelf daar zijn ze niet echt van overtuigd, helaas.

Ik heb een konijn, maar die staat buiten. En is druk, dus die kan je niet even lekker bij je op schoot nemen ofzo.

Heeft iemand een idee om mijn ouders te overtuigen?

Thanks, xx

Zorg eerst maar eens goed voor je konijn.

spreek taken met ze af. dat jij overal voor op zal draaien.

Je kat kun je misschien ook niet lekker op schoot nemen?

Neem er lekker een als je op jezelf woont.

_O-

ik wil er ook 1, maar ik ben niet erg verantwoordelijk, nou ja niet met dieren =D

Een kat neemt veel verantwoordelijkheden. Je moet nu alvast bedenken dat je lieve schattige kitten opgroeit naar een grotere kat, die wss 10 tot 15 jaar lang zal leven, je ouders zullen dus ook nog vast zitten aan je kat als jij uit huis bent - tenzij je 'm meeneemt op kamers, wat vaak niet toegestaan is, en onhandig kan zijn omdat je zelf vaak niet thuis zal zijn. Daarnaast werkt het ook niet altijd lekker met vakanties en 't schijnt ook nog aardig wat geld te kunnen kosten met al die inentingen en zo.
Dus, overweeg nog eens. :slightly_smiling_face:

Als je ouders het echt niet willen, kan je niets beginnen.
Wel kan je je konijn tam maken, zodat je die door het huis kan laten lopen/op schoot kan nemen.

Mijn stress werd echt niet minder van mijn hond hoor.
En je wil een kitten zeg je. Nou newsflash het blijft geen kitten. Het wordt ook gewoon een volwassen kat, die je moet opvoeden, waarmee je naar de dokter moet en onderdak voor moet zoeken als je op vakantie gaat. Buiten dat haren ze als de pest en zal je moeder het op moeten ruimen.
Wees blij met je konijn en maak dat goed tam.

Wacht maar lekker tot je op jezelf woont. De eerste maanden is het hartstikke leuk en daarna vind je m al snel saai. Je ouders blijven hoogstwaarschijnlijk bij hun standpunt en stiekem gaat niet lukken. Wacht gewoon nog een paar jaar en misschien wil je tegen die tijd niet eens een poesje meer.

Katten ook.

Ik wou net zeggen, het blijft echt niet voor altijd een kitten hoor…

Tja, ik wil ook 2 varkentjes en een hamster, maar dat mag ik ook niet…
Als ze klein zijn, zijn katjes lief ja. Daarna worden het grote dikke saaie beesten die voornamelijk slapen. Het is geen leuk speeltje voor tijdelijk, maar een levend wezen waar je waarschijnlijk langer dan 10 jaar voor moet zorgen, ookal zijn ze daarna niet meer zóóó cute&&sweet

ik heb er 13, 3 nieuwe minies <3 en allemaal straatkatten, je mag er eentje hebben :stuck_out_tongue: , ma echt tis alsof ik een kattenmagneet ben ofsow ze komen vanzelf soowww cuteee

Je ouders willen het niet, klaar.

woooh gaat je huis dan niet stinken ? en is het niet een teringbende ? ik heb een poes en die verhaart enorm dus we moeten elke dag zuigen.

Gadver, sorry maar 13 katten in je huis :nauseated_face: Ik hoop dat je geen stoffen vloerbedekking hebt?

hangt er van af hoor. meestal zijn katten nog heel erg actief. en mijn kat is nu best oud, 16 jaar ongeveer maar ze wil altijd knuffelen en geaaid worden en ze komt altijd bij je liggen en af en toe als je een knikker gooit, wilt ze er zelfs nog even leuk achteraan rennen.