Ik wil graag een Canon EOS 450D kopen, help?

zoals de tital dus al zegt, wil ik een Canon EOS 450D kopen,
ik ben al een aantal jaren bezig met een digitale camera en ik wil nu wel graag een goede professionele camera.
Als ik deze Camera koop, wat moet ik er dan nog bijkopen om echte goede foto’s te maken?
qua lenzen, filters enzo?
verder nog tips? (:

Nouja… ik neem aan dat je hem gewoon met een kitlens koop. Kitlenzen zijn nou niet echt het neusje van de zalm bij lenzen, maar in het begin kan het er mee door. En lenzen kopen is geen grapje qua prijs, dus ik zou eerst kijken aan welke lens je iets hebt. Het heeft geen zin als jij het liefste macro foto’s maakt een 50 mm te kopen.

Tis wel handig om een filter te kopen, ook voor als je camera valt. Een meisje bij mij uit de klas had dat gehad, haar hele filter was gebroken, maar haar lens niet.

En echt goede foto’s maken… dat ligt toch echt aan jezelf en hoe goed je je camera kent. (dus vooral het boekje lezen!)

mijn vader heeft die camera.

Het is geen professionele camera. Maar wel een prima instap model voor jou.

Ik kan je wel de 50mm 1.8 aanraden die is 80/90 euro en heeft super kwaliteit voor dat geld. Een uv-filter is inderdaad heel goed voor de bescherming,

Net als hier boven al staat de foto’s maak jij en je zult moeten wennen aan de camera. De foto’s zullen in begin tegen vallen maar hoe meer je oefent en leert hoe beter je word.

oke bedankt!
bij de meeste winkels zit er inderdaad al een lens bij,
en ik maak graag macrofoto’s dus welke lens is daar goed voor?

Er is hier een centraal topic voor?

Anyway.
Elke camera die nu op de markt is maakt goeie foto’s want het zijn goeie toestellen. Maar je vergist je enorm als je gaat vragen ‘Wat je nodig hebt om goeie foto’s te maken’ A] De body slaat alleen foto’s op, technisch gezien B] De lens heeft hier meer mee te maken C] Flitser etc is alleen handig als je echt weet wat je mee bezig bent D] De foto’s worden alleen goed als de fotograaf er verstand van heeft EN inzicht heeft.

Heb je je overigens wel ingelezen? Anders blijf je straks zitten met een goeie DSLR op de automatische stand en is het straks ‘Help?! Ik krijg er geen goeie foto’s uit!’ ISO, sluitertijd en diafragma, ken je de rijtjes, weet je wat het doet.

ik heb me goed verdiept in alle begrippen en alles ja, dus ik weet er wel genoeg vanaf.

En dan alsnog vraag je wat je erbij nodig hebt om een goeie foto te maken?

-1

het ging mij er meer om wat voor filters/lenzen ik nodig had omdat ik net begin met een spiegelreflex. gewoon wat tips.
als je geen antwoord op mn vragen hebt, dan reageer aub niet (:

Als je begint met een spiegelreflex gewoon met een kitlens beginnen. Vaak is dat de 18-55, sommige gevallen een 17-85ISUSM [fijne lens, heb ik zelf]. Het ligt eraan wat je wilt fotograferen welke lens je hierbij koopt. Hierboven zag ik al een 50mm F1.8 voorbij komen, deze lens heb ik ook in m’n bezit en is een leuk standaard macro / iewat portret lensje en een leuk lensje om je diafragma goed mee te leren kennen. Als extra zoomlens raad ik een 55-200 / 55-250 aan, ligt een beetje aan je budget. Flitsers heb je in eerste instantie niet nodig, kijk eerst maar hoever je met deze instellingen komt. UV filters kan je erop draaien voor de veiligheid + vuil op de lens [of simpel een lensdoekje meenemen]. B+W is een goedkoop maar relatief goed merk hiervoor.

Nog meer vragen?

en een zonnekap. ook gebruiken als de zon niet schijnt.

@Itasimisete B&W is helemaal geen goedkoop merk. Het is wel het beste omdat, je het makkelijker kunt schoonmaken en het glaasje is wat dikker .

De hama filters met htmc coating zijn net zo goed. Ze zijn misschien iets dunner en minder makkelijk met schoonmaken. Maar ik vraag me af wat je daarvan gaat merken. Deze zijn wel een stuk goedkoper.

oke dankjewel!
hier heb ik veel aan (:

De 50mm f/1.8 is geen macrolens @ itasimisete - dat is de 50mm f/2.8 macrolens. De 50mm f/1.8 is een echt goede portretlens op een cropcamera als de 450D, maar je kan niet zo dichtbij je objecten/personen komen als met een echte macrolens.

Een standaart kitlens die je er vaak bij krijgt is leuk, zeker om mee te oefenen. Maar op ten duur zul je toch meer willen halen uit je camera en dan is de 50mm f/1.8 zeker een toplens. Ik gebruik hem zelf ook regelmatig voor fotoshoots - en alles met een 400D body.
De lenzen zijn het belangrijkst! En je kunt beter een zonnekap gebruiken dan een uv filter voor bescherming (heb ik ooit geleerd op een workshop, haha) :slightly_smiling_face:

Succes! :grinning:

Lizet, de 50mm is zeker wel een macro? Okee, niet top. Maar koop er dan voor 4 euro +1 - +2 - +4 - +10 filters bij en dan mag jij me vertellen dat het geen macro is.

Moet zeggen dat de 50mm een leuke lens is, maar een ‘toplens’? Het is gewoon een van de goedkoopste, lichtsterke objectieven van Canon. Maar ‘top’ zou ik er niet aanvast willen knopen. De 50mm F1,4, dat is een L lens. Die zijn ‘top’. 24-105, 70-200, ga zo maar door (’:

De 50mm is zeker geen macro maar omdat, hij op jou Cropcramera zit heb je een mooi dichtbij bereik. Als je er voorzet lenzen voorzet is die wel macro maar een echte macro lens heeft wel meer kwaliteit kost ook wat. De 50mm 1.8 is voor zijn prijs kwaliteit verhouding echt wel een top lens. Daarnaast de 50mn 1.4 is helemaal geen L lens de 50mm 1.2 in een L lens. Zoek anders eerst eens wat na op Google voor je het post.

Je hebt trouwens 50nm macro maar dan staat het op de lens en dat is niet wat wij hier bedoelen. De 50mm macro is de 50mm 2.5

Jemig, jij bent een naar persoon. Ze mag toch wel wat gewoon vragen? Dat jij kennelijk ALLES weet hoeft niet te gelden voor iedereen. Onzinnig hoor.

Een lens is pas een macro lens als het een minimale vergroting van 1:1 heeft, en dat heeft de 50mm 1.8 niet.
De 50mm 1.8 is wel een toplens als je kijkt naar prijs/beeldkwaliteit verhouding. Natuurlijk niet als je alleen kijkt naar build-kwaliteit, maar dat is niet het enige.

Inderdaad, je doet alsof ze alles al hoort te weten terwijl je zelf allemaal verkeerde dingen zegt die niet eens kloppen. Je mag uit de hoogte gaan doen als je er echt wat vanaf weet, maar nu mag je nog wel even op je woorden letten.