Ik wil graag advies van jullie voor een jonge?

Hai,

het was dus zo…
ik had laatst een heel leuk msn gesprek met een vriend van mij.
daarin vroeg hij mij om advies, de vraag was:

*Er is een iemand bij mij op school die ik wel zie zitten, probleem is alleen ze heeft een tweeling zus, en daar is ze dus echt ALTIJD mee samen, maar hoe spreek je iemand aan die altijd met haar zus is ?

aangezien ik zelf niet zo goed wist welk advies ik moest geven dacht ik, ik ga dit is even posten op het forum!
misschien hebben jullie een leuk advies voor hem!
tis een hele liefe jongen, soms wel wat verlegen. Al zou hij best op haar af durven stappen denk ik!
dus kom maar op met die creatiefe openingszinnen of leuke dingen om een meisje te versieren?!?!

Dank alvast!

je hoeft het niet af te kraken, daarvoor is dit topic niet bedoelt.
hij is nou eenmaal wat verlegen, en hij is gewoon onzeker over hoe hij dat moet doen en wat de beste manier is :wink:

´Hoi zou ik je even ALLEEN mogen spreken` klaar

Lol ze kraakt hem niet af en ik zou het ook niet weten dan gewoon naar haar kijken en toch proberen een praatje met haar te praten.
Anders kan hij iets vragen over hoe ze het vinden om tweeling te zijn, geen idee.

Hij kan haar natuurlijk ook gewoon meevragen om te spreken etc…
En ik gok vast niet ALTIJD toch :’)? Ze moeten vast wel eens uit elkaar gaan, op gesprekje bij de leraar etc… als hij dat even uit gaat vinden, dan kan hij haar wel eens alleen spreken. :slightly_smiling_face: Maar dat komt wel wat stalkerig over :’)

Gewoon op beide afstappen, met beide een praatje maken. Als het goed klikt ed, dan kan hij daarna wel vragen of hij haar even alleen kan spreken?
of heel subtiel op hen beide afstappen, zeggen: hee, kan ik je even spreken? en vervolgens gaan lopen wanneer ze “ja” zegt, dan loopt zij mee, en die tweelingzus blijft als het goed is wel staan en gaat haar eigen ding doen. Ik bedoel, je eerste instinct is dan niet om mee te lopen.

Hoe oud is die jongen? Als ie wat jonger is dan kan het wat enger zijn.

Idd gewoon eventjes apart vragen, dat is het beste.

twee keer kans toch hahah ;p

Haahahaha, nou ik heb een vriend gevraagd of hij je advies kon geven, nou hij heeft een heel boek voor je geschreven!! Hier komt het…

Ten eerste is je vriend waarschijnlijk gewoon bang om dat meisje aan te spreken. Jongens zijn meesters in excuses verzinnen om zichzelf ervan te weerhouden meisjes aan te spreken, en geloof me ze hebben de raarste excuses. Ik zal er een paar opnoemen: ze staat te dicht bij de muziek, dadelijk verstaat ze me niet goed. Ze is te knap. Ze is vegetarisch en ik hou van vlees etc ect.
In jou geval heeft ze altijd een zus bij zich. Hij heeft daarom vast een keertje in bed liggen nadenken waarom dit een probleem is. Hij is bijv. bang dat hij ze door elkaar haalt, of dat die zus hem heel raar aankijkt. En dit is in zijn hoofd het excuus waarom hij haar niet aanspreekt. Maar de realiteit is dat hij gewoon bang is.
Als ik ongelijk heb is het heel simpel, wacht tot die zus een keer ziek is / naar de tandarts / op reis of whatever. Ze zullen vast heel vaak bij elkaar zijn maar niet 24/7. En wanneer dit dan zo is zeg je: Hey, is je zus er vandaag niet? Nee? is ze ziek? Op reis ooh leuk, waarom ben jij niet meegegaan? Ze zal het waarschijnlijk hartstikke fijn vinden om wat aanspraak te hebben nu haar zus er niet is!
Maar wanneer hij gewoon bang is zeg hem dan het volgende: Meisjes lopen nou eenmaal niet met een bord rond waarop staat: ‘ik heb zin om met een jongen op date te gaan’. Beschouw dit niet als een obstakel, maar denk zoals ik denk: zou jij achter een voetbal aanrennen die niet wegrolde? nee want dan is er niks aan. Het is juist spannend en uitdagend dat je misschien een blauwtje loopt. Dus verman je zelf en stap gewoon een keer op haar af.
Dan vraagt hij: en wat moet ik dan zeggen
Nou, je denkt vast ik doe iets leuks met het feit dat het een tweeling is, ik loop op ze af en ik zeg: ‘Ik vergeet altijd de verjaardag van mijn zus, maar volgens mij hebben jullie daar geen last van’. heel grappig heel leuk zegt iedereen die je het verteld. Maar nee, dat is het niet. Die meisjes zijn al vanaf hun geboorte een tweeling, en geloof me daar worden ze bijna dagelijks mee geconfronteerd. Hun moeder die het leuk vind als ze in dezelfde kleren lopen, hun tante die verteld hoe schattig ze wel niet zijn, hun vader die voor de grap hun namen door elkaar haalt. Ze begrijpen wel dat mensen dat zeggen en zullen daarom niet boos op ze worden, maar stiekem zijn ze die eeuwige confrontaties met het feit dat ze een tweeling zijn wel zat. Aandacht is altijd leuk, maar ze hebben liever aandacht om een andere reden. Dus wees daarom niet een van die vele die zo begint, maar wees die ene jongen die het anders doet en misschien word jij dan ook die ene jongen die scoort!
Spreek ze een keer aan als je uit bent in de stad ofzo en zeg gewoon: Jullie zie ik altijd lopen op school! Brassemscollege toch? Vraag in welk jaar ze zitten, en of ze het lastig vinden, beetje oppervallig houden & interesse tonen. En dan zeg je opeens: wat heb je trouwens een leuke schoenen / sjaaltje / broek maakt niet uit zolang je het maar meent vrouwen hebben een ingebouwde leugendetector. (en aangezien je haar leuk vind kan je vast wel iets bedenken). Nadat ze antwoord geeft zeg je tegen haar zus op een hele grappige manier: die zou jou trouwens ook heel leuk staan hahaha. En dan zeg je: zo’n dingen horen jullie vast de hele dag door hea? En dan zeggen ze ja. En dan zeg jij: krijgen jullie daar niet genoeg van? Want ja, voor jullie is dit natuurlijk heel normaal, maar dat snappen die mensen zo een twee drie niet.
En vanuit daar praat je een beetje verder, maar ze vinden het waarschijnlijk al leuk dat je ze een complimentje hebt gegeven, en dat je je zo goed in hun probeert in te leven. De rest kan je denk ik wel verder.
Als ze trouwens een compliment terug geeft wanneer jij dat doet vind ze je wss wel leuk.
Succes!!

Ghaha ik heb serieus het hele verhaal gelezen van hierboven ^ haha Hij heeft goed advies voor die jongen! Wat aardig van hem :stuck_out_tongue:

haha ik zal het doorgeven!!

haha ik heb het ook helemaal gelezen
grappig dat hij die hele verhaal heeft kunnen verzinnen en nu hopen dat die jongen van BBGirl190 er wat aan heeft

hee, sorry dat ik even tijdje geen reactie gaf!
maar wat een leuk verhaal van jou!
ik zal het tegen die vriend van me zeggen =D

misschien heeft hij haar ondertussen al wel zelf aangesproken, omdat hij de moed had verzamelt maar ik geef het zo ie zo nog even door! =D

harstikke bedankt! =D