ik wil een vriendje😐

Hee,
Ik ben 14 jaar en wil best wel graag een vriendje. Ik kijk wel de hele tijd wat rond maar als ik dan een leuke jongen zie vind hij mij niet leuk. Bijna alle jongens vinden mijn vriendin wel leuk. Dit schooljaar hebben al 5 jongens haar leuk gevonden en/of gevraagd. Soms ben ik daar best wel jaloers op. Hoe moet ik me gedragen als ik bij een leuke jongen ben??
Xxx

Ongedwongen en zoals je bent! Op elk potje past wel een dekseltje dus ooit kom je wel iemand tegen!
Ik besef dat je nu niets hebt aan deze raad omdat jij graag NU een vriendje zou willen hebben (veronderstel ik), maar toch is het zo.

Ik vind de vergelijking van pot/dekseltje mooi. Want sommige potjes hebben een rare vorm of een bluts. Dus misschien moetje gewoon wachten tot jouw dekseltje ‘gevallen’ is zodat hij op jou (het potje) past. :slightly_smiling_face:

Hopelijk snap je mijn beeldspraak een beetje; komt erop neer dat je soms moet wachten om iemand tegen te komen…

Maakt dit besef het wachten leuker? Neen, maar misschien is dat wachten het wel waard? :slightly_smiling_face:

Ah joh, je bent nog maar 14. Het is helemaal niet raar om op jouw leeftijd geen vriendje te hebben, en dat zal het nooit zijn. En dat die jongens je vriendin ‘leuk’ vinden, zegt niets over dat jij niet leuk kan zijn. Je gaat de komende jaren nog zoveel veranderen en hopelijk ook wat meer zelfvertrouwen krijgen, focus je daarop in plaats van op jongens. Als jij eenmaal zelfvertrouwen hebt en jezelf kent, zal je vast een leuke jongen leren kennen.

Gewoon jezelf blijven. Ik snap je gevoel, dat dacht ik ook op die leeftijd. Ik kreeg mijn eerste vriendje op mijn 17e en ik ben blij dat ik heb gewacht tot het echt waard is.

ik ben 13 heb ook nog geen vriendje (ook nog niet gehad) :flushed:

Ik ben 19 en heb ook geen vriend. Toen ik 14 was maakte ik me daar ook druk om, maar later kom je er wel achter dat dat echt niet het belangrijkste is. Het komt vanzelf wel :slightly_smiling_face: En er zijn genoeg jongens die jou leuk vinden hoor! :wink:

k ben al 18 jaar-en-single.
Op mijn veertiende maakte ik me daar niet eens druk om, kwam pas rond mijn 16e maar single zijn heeft best wel voordelen hoor voornamelijk met reizen die toch langer duren al twee weken

Trouwens de rotte appels zijn makkelijker te plukken. Jongens gaan voor het makkelijke dus ja!
Niet nu tegen j vriendin zeggen dat ze een rotte appel is want dan krijg ik weer problemen :cold_sweat:

Ik was 17 met mijn eerste vriendje. Ik denk dat je je niet zo druk moeten maken daarom. Je bent nog hartstikke jong, geniet er lekker van. :slightly_smiling_face:

Nja ben vorige week 21 geworden, dus dat dekseltje mag wel opschieten nou. Bah haat aan single zijn

Wauw. Dus een jongen kan niet verliefd worden, en als je een vriend hebt, ben je een rotte appel en makkelijk te krijgen. :’) Dat is echt zo’n typische jaloerse reactie waarbij je anderen omlaag trekt om jezelf beter te voelen.

Niet opzoek gaan. Je bent pas 14, je hebt nog een heel leven voor je ! Je komt zeker nog wel iemand tegen die bij jou past

+ de jongens vinden haar leuk er staat niks over hoe zij erop reageerde.

Dit dus. Wauw wat een domme opmerking.

Ik ook maar hij komt niet zomaar van de lucht vallen

je vindt ooit wel iemand :wink:
Vroeger kon ik ook echt niet met jongens omgaan enzo…
Maar nu ben ik 17 en heb ik een heel lief vriendje en ook veel vrienden .
Komt vanzelf meid!

puuerunfoio

Ik heb precies het zelfde en ik ben 13 jaar.
Mijn tip is om te kijken naar wat voor soort jongen je op zoek bent.
Ben je opzoek naar een slimme jongen? Ga dan op school in een wiskunde groepje en wie weet zit hij er bij!
Maar ben je juist opzoek naar een jongen die veel van skaten houd? Ga dan een keer skaten met een vriendin en neem je telefoonnummer mee :wink:

Ik raad je aan om gewoon niet te gaan zoeken. Echt, het klinkt zo cliché, maar je gaat ooit echt spontaan tegen een heel leuk iemand aanlopen.

Bovendien kun je wel zomaar ‘gevraagd’ worden, maar wat is daar nou leuk aan? Dan heb je eigenlijk nog geen idee met wie je een relatie hebt. Wacht tot je een leuk iemand tegenkomt, spreek een paar keer af en leer elkaar beter kennen. Dan komt die hele relatie vanzelf wel.