Ik wil een tattoo

Eerst en vooral weet ik niet of dit hier op de juiste plaats hoort… Maar toch.
Ik wil heel graag een tattoo en als ik 16 word (nu in november) zou ik er één mogen van mijn ouders. Maar er is een probleempje, ik heb een hele lage pijngrens. Ik ga natuurlijk een kleine tattoo laten zetten maar dan nog. Ik ben niet bang voor naalden maar wel voor de pijn. Ik heb me al geïnformeerd op verschillende websites. Maar elke website zegt iets anders. Graag wil ik een tattoo op mijn onderarm/pols omdat dat daar niet echt pijnlijk is. Heeft iemand tips of ervaring met dit?

Doe de tattoo waar je hem graag wil en niet waar het minder pijn doet, anders ga je misschien spijt krijgen over een paar jaar

Ja dat is wel waar. Maar wil sowieso graag daar een tattoo… Want heb veel ideetjes opgezocht voor een tattoo en wat ik wil is het mooiste op mijn onderarm/pols.

Ik zou nog wachten, 16 is erg jong voor iets wat je voor altijd hebt.
Je ontwikkelt je zoveel tussen 16 en 25 jaar…

Misschien wel maar ik weet wat ik wil en neem iets waar je geen spijt van kunt krijgen. En qua uiterlijk verander ik niet meer dus het is niet dat ik nog groei en heel mijn tattoo word uitgeleurd.
Maar hebben jullie tips wat ik moet doen tegen de angst en lage pijngrens

^ zou het besef dat je dit dus zo graag wilt, niet genoeg moeten zijn? (Eventueel in combinatie met het besef dat je niet dood gaat aan het zetten van een tattoo?)

Als je 'm ergens anders laat zetten ‘want anders doet het zon pijn’ kan je 'm beter niet laten zetten. 't Doet overal pijn en dat heb je er voor over als je ECHT graag een tattoo wilt.

Jeetje je bent nog zo jong, ff lekker wachten.

prachtig naïeve uitspraak, past prima bij de leeftijd :slightly_smiling_face:

Van álles kan je spijt krijgen. En uiterlijk verandert echt nog wel, ook als je in de lengte bent uitgegroeid (al groeide ik opeens nog op mijn 18e terwijl ik toen al 4 jaar menstrueerde dus roep dat maar niet te snel!)

btw:

Leeftijdsgrens voor tatoeage en piercing
Het is verboden een tatoeage of piercing aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar. Een piercing in de oorlel mag wel.
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een tatoeage met toestemming van de ouders (of voogd). De ouders moeten aanwezig zijn als de tatoeage of piercing wordt gezet.
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen geen tatoeage op het hoofd, de hals, de polsen of handen. Zij mogen ook geen genitale piercing. Bij meisjes is een tepelpiercing verboden.
Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage of piercing laten zetten.

En de meeste echt goede shops hanteren gewoon de regel dat je 18 moet zijn voor tattoo.

Schat je bent 16 weet je hoeveel je nog gaat veranderen.

Ik nam ook mijn eerste tattoo op mijn 17e. We weten niet eens wat ze wil zetten, misschien is het echt wel iets waar je niet snel spijt van zal krijgen? Het is in ieder geval een kleine tattoo, dus al krijgt ze spijt, ze leert er wel mee leven of een cover-up als het kan. Haar ouders vinden het blijkbaar goed, dus waarom moeten er hier nou weer ‘volwassen’ meiden zijn die haar wel even vertellen dat ze te jong is? Ze vraagt hier geen toestemming, maar advies.

TS; Je moet de plaats van je tattoo niet gaan veranderen omwille van de pijn, maar waar die het mooiste tot zijn recht komt. Het is een kleine tattoo, dus je zal er niet heel lang zitten. Ook zijn er wel algemene tips waar het zetten van een tattoo meer pijn doet (hoe dunner de huid en dichter op het bot, hoe pijnlijker), maar uiteindelijk ervaart toch iedereen dit anders. Mijn kleine tattoo deed 100x meer pijn dan mijn grotere tattoo, puur vanwege de plek en het type naald. Als je het echt graag wil, overleef je de pijn wel.

Tips: drink vooraf iets met veel suiker en eet goed.

Nog een tip; Als je een tattoo neemt op je pols, moet je hier wel extra goed over nadenken. Is het in jouw (toekomstig) beroep geaccepteerd? Soms is het verstandiger de tattoo op een andere plek te zetten. En draag je aan die kant een horloge? Dan slijt je tattoo sneller en wordt de plek vaak afgeraden, dat is immers zonde. Vanwege bovenstaande redenen heb ik ter plekke besloten de tattoo bij mijn elleboog te plaatsen, zodat hij toch wat makkelijker te verbergen is en minder snel slijt.