ik wil een slot op mijn deur..

Nou zoals de titel het al zegt… ik wil een slot op mijn deur.
ik word er helemaal gek van dat er in mijn kamer word gesnuffeld als ik weg ben.
heeft er iemand misschien ervaring met een slot op de kamerdeur zetten?
en hoe is dat gedaan? wat waren de kosten?

Alvast bedankt!

Groetes, Roos.

Geen idee, ik denk dat je het het beste even kunt vragen bij een slotenmaker.

geen ervaring.
maar het kan nooit echt heel duur zijn. ik denk niet dat het duurder als ¤100,- is.
Hou er wel rekening mee dat het ook gevaarlijk kan zijn, als er bijvoorbeeld brand is en je kan de sleutel niet zien, zit je vast. of je moet hem alleen op slot doen als je weg bent.

Kan je vader dat niet gewoon doen? Of jijzelf?
Je zult toch toestemming moeten vragen aan je ouders, en 2 beugeltjes met een schroevendraaier in je muur en deur zetten zodat je er een slot aan kan hangen kan ik ook nog wel…

Ik bedoel zoiets trouwens he;

http://www.wesepe.nl/images/2009/10/hangslot-op-deur.jpeg

Makkelijkst en goedkoopst.

Heb je al gezegd dat ze uit je kamer moeten blijven? Je privacy respecteren moet kunnen zonder dat je een slot nodig hebt ;(

Heb even voor je gezocht via google, en de prijzen van een slot liggen tussen de ¤30-¤60. Als je je ouders vraagt of ze hem er in willen zetten, heb jij een slot op je deur.

Ik vind 100 euro voor een slot al best wel prijzig… maar ik bedoel gewoon een draaislot…

@Silverbleed. we hebben er duidelijke afspraken gemaakt.
maar mijn ouders schijnen nu zelfs te weten wat er in mijn kluis zit…
en dat vind ik zwaar ernstig… en meewerken voor een slot willen ze dus niet.
want dan kunnen ze me niet meer chekken.

hoe kunnen ze dan in je kluis? ^o)
en, naar slotenmaker idd, alsof wij weten hoe duur een slot is…

Als ik een slot op mn kamer zou zetten zonder toestemming van me ouders, zou ik geloof ik gelijk een oorlog veroorzaakt hebben :’)

Maar wat wil je doen dan? Gewoon opeens een slot op je deur schroeven en zeggen: ja, helaas, jullie komen er niet meer in!
Ik snap heel goed dat je privacy wil enzo, maar mijn ouders zouden het toch echt niet goed vinden als ik opeens een slot op mijn deur zou gaan schroeven.
Ik zou eerst nog een keer met je ouders praten over wat jullie afgesproken hebben, en dan verder kijken.
Succes ermee! :wink:

^ik ook, sowieso!

@mopje12 het was een algemenen vraag.

@LEONEx & @Miloubisou… haha ik heb het al heel vaak vriendelijk gevraagt, we zijn der zelfs naar een tussen persoon meegeweest. dus die maatregelen zijn al genomen. maar der komt gewoon een grens dat je je privacy nodig hebt. en als het zo moet dan moet het zo.

Dus je wilt een slot op de deur zetten in het huis van je ouders omdat je ouders in hun eigen huis op je kamer willen komen. In hun huis die je ouders van hun verdiende geld hebben betaald en je onderdak bieden?

Persoonlijk als ik een kind had en die maakte zomaar een slot op haar deur zorgde ik er voor dat ze niet eens de privacy van een deur zou hebben.

Ik denk vooral dat er andere manieren zijn om dit op te lossen. heb je al een gepraat met je ouders er over.
En probeer het een beetje tacties te bespreken. ik persoonlijk zou doen:

. Vraag in de ochtend of jullie bij het middag eten / avond eten eerst ergens over kunnen praten. Want er zit je iets dwars [Hierdoor gaan hun denken over wat het is…en je hebt niet meteen een aanvallende situatie]

. Om te beginnen bij het gesprek ga zitten voordat je je hart uitstort “OMG JE ZIT AAN MIJN SPULLEN” werkt nooit goed. Herrinner ze eerst eens aan die afspraken die jullie hadden gemaakt. Weten ze het nog? Zo ja “Mam, Pap willen jullie mij iets vertellen?”

. Doen ze alsof ze dom zijn dan kan je vertellen wat jij hebt gezien en kan je vragen hoe ze bv weten wat in je kluis is.

Also, ik neem aan dat je iets in kluis hebt wat ze niet mogen weten. je kan altijd de kluis bij een vriendin neerzetten. of de spullen bewaren in een kluisje op school?

Oh, oke, dus je hebt er echt al heel serieus over gepraat… Misschien vind je het raar dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje vreemd van je ouders dan. Jij hebt recht op privacy toch? Ik kan me voorstellen dat ze het er niet mee eens zijn dat ze nooit meer in je kamer mogen komen, maar in jouw kluis zitten? Dat is gewoon jouw prive plekje, ik vind dat ze daar niet flauw over moeten doen. Wat is hun reden eigenlijk, dat ze je willen controleren? Vertrouwen ze je niet?

Wel vreemd dat je ouders je privacy totaal niet respecteren. Ze kunnen dan wel je ouders zijn, maar dan nog heb jij recht op privacy, en het recht om hen niet alles te vertellen.

Nogmaals, hoe kunnen zij dan in jouw ‘kluis’ komen?
Zet er gewoon een andere code op of zorg dat jij de enige bent met de sleutel, en voila, opgelost.

Je reageert ook totaal niet op wat ik zei, zo’n slot heb je voor 15 euro ofzo.

Ik heb een slot op mijn kamer…
Mijn ouders en mijn broer snuffelen altijd voor geld en kijken wat ik allemaal koop.
Maar er kwamen nieuwe deuren toevallig met sloten, we hebben nu allemaal een slot.
Handig! kosten weet ik niet die zat al op deuren toen we die gingen kopen…

maar je moet met je ouders erover praten dat je niet wilt +D

Ik heb wel een slot maar geen sleutel haha, maar je kan misschien vragen of ze niet meer in je kamer willen komen als je weg bent