Ik wil dus een nieuwe kat. Ik heb namelijk twee katten thuis en twee honden. De honden spelen de hele dag door, een kat is al 12 en is altijd chagrijnig, hij is echt de baas in huis. Mijn andere kat is pas 1,5 jaar. Hij had nog een broertje, maar die is een paar weken terug overleden… Nu is mijn jongste kat zooo veranderd, hij is nog steeds heel speels, maar hij heeft niemand meer. Hij probeert ook altijd tussen de honden in te komen, maar die negeren hem. Hij probeert zelfs achter mijn oudste kat aan te gaan, terwijl hij daar vroeger altijd zo bang was, gewoon uit wanhoop.
Ik wil dus graag een jonge kat erbij nemen, maar mijn moeder had meteen gezegd dat ze geen nieuwe kat wilt omdat ze bang is dat er weer iets mee gebeurd. Ik was er namelijk bij toen mijn kat werd aangereden, al mijn diertjes waren erbij, dus dat was echt een vreselijke avond. Maar ik kan het niet meer aanzien hoe hij elke avond word afgewezen door de honden, of een lel krijgt van de kat, of in zijn eentje zit te spelen met een knuffel en ondertussen zit te kijken of iemand hem wel ziet. Ik probeer ook zo veel mogelijk met hem te spelen, maar ik merk dat hij daar niet genoeg aan heeft, dan zoekt hij daarna meteen weer aandacht.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn moeder zover kan krijgen? Ik denk dat het namelijk met elk diertje wel kan gebeuren, een ongeluk… Ik zat er zelf aan te denken om ze dan gewoon binnen te houden, maar dan zijn ze in ieder geval samen.